Wprowadzenie do WPF
Tworzenie aplikacji w WPF przy użyciu XAML i C#
Technologia Windows Presentation Foundation firmy Microsoft to jedno z najlepszych
rozwiązań do tworzenia aplikacji działających pod kontrolą systemu Windows. WPF
integruje interfejs użytkownika, grafikę, multimedia i dokumenty oraz ułatwia
implementację wzorców projektowych, które oddzielają warstwę logiczną od warstwy
prezentacji. Dużą zaletą tej technologii jest możliwość kompozycji i adaptacji
poszczególnych elementów, z których budowany jest interfejs.
Jeśli uczysz się programowania od niedawna i chcesz tworzyć aplikacje desktopowe
przy użyciu technologii WPF, to jest to książka dla Ciebie! Z jej pomocą szybko
rozpoczniesz pisanie programów. W ten sposób, tworząc kolejne aplikacje okienkowe,
będziesz poznawać kluczowe możliwości tej platformy.
Podręcznik nie przedstawia wszystkich podstawowych funkcji zapewnianych przez WPF,
ponieważ nie są one potrzebne na początkowym etapie nauki. Opracowanie prostej
aplikacji o charakterze biznesowym nie wymaga wykorzystania grafiki 3D czy animacji,
nieodzowna jest tu natomiast znajomość podstawowych kontrolek, paneli oraz kluczowych
mechanizmów, takich jak wiązanie danych. I właśnie tego nauczysz się, pisząc z tą
książką swoje pierwsze programy z użyciem WPF!
podstawy języka XAML
wykorzystanie podstawowych kontrolek i standardowych paneli
wiązanie danych, wyzwalacze, konwertery, zasoby, style i szablony
wybrane sposoby walidacji danych
podstawowe informacje nt. wzorca projektowego MVVM
Wstęp (9)
- Dla kogo jest ta książka? (9)
- Jak czytać tę książkę? (10)
- Zakres książki (11)
Rozdział 1. Przed przystąpieniem do zadań (13)
- 1.1. Instalacja środowiska i uruchomienie aplikacji WPF (13)
- 1.2. Wymagany zakres znajomości języka C# (15)
- 1.3. Podstawy WPF (21)
- 1.4. Podstawy XAML (22)
- 1.5. Sterowanie rozmiarem i pozycją elementów (29)
Rozdział 2. Pierwsza aplikacja - Przywitanie (33)
- 2.1. Warstwa prezentacji, czyli jak ma wyglądać (33)
- 2.2. Code-behind, czyli jak ma działać (37)
- 2.3. Zadania (40)
- 2.4. Wskazówki do zadań (41)
Rozdział 3. Podstawowe kontrolki (45)
- 3.1. Kontrolki Label, TextBox, Button - aplikacja Kwadrat (45)
- 3.2. Kontrolki ComboBox i CheckBox - aplikacja Rysowanie kwadratu (48)
- 3.3. Zadania (50)
- 3.4. Wskazówki do zadań (51)
Rozdział 4. Panele (53)
- 4.1. Canvas (53)
- 4.2. StackPanel (54)
- 4.3. WrapPanel (56)
- 4.4. DockPanel (56)
- 4.5. Grid (57)
Rozdział 5. Wiązanie danych - aplikacja Produkt (61)
- 5.1. Testowanie wiązania danych (61)
- 5.2. Kod XAML (63)
- 5.3. Definicja klasy Produkt i code-behind (65)
- 5.4. Zadania (67)
- 5.5. Wskazówki do zadań (68)
Rozdział 6. Wiązanie kolekcji danych - aplikacja Lista produktów (71)
- 6.1. Kod XAML (71)
- 6.2. Definicja klasy Produkt i code-behind (72)
- 6.3. Sortowanie wykazu (73)
- 6.4. Formatowanie danych w wykazie (74)
- 6.5. Wyrównanie tekstu w kolumnie (75)
- 6.6. Filtrowanie danych (76)
- 6.7. Edycja danych w nowym oknie (78)
- 6.8. Zadania (80)
- 6.9. Wskazówki do zadań (81)
Rozdział 7. Kontrolka DataGrid - aplikacja Edycja produktów (85)
- 7.1. Kontrolka DataGrid z autogenerowaniem kolumn (85)
- 7.2. Definiowanie kolumn dla DataGrid (88)
- 7.3. Kolumna DataGridComboBoxColumn (89)
- 7.4. Wiązanie kontrolki DataGrid z dokumentem XML (90)
- 7.5. Zadania (93)
- 7.6. Wskazówki do zadań (94)
Rozdział 8. Menu - aplikacja Przeglądarka www (101)
- 8.1. Kod XAML (101)
- 8.2. Code-behind (104)
- 8.3. Zadania (107)
- 8.4. Wskazówki do zadań (108)
Rozdział 9. Zakładki (TabControl) - aplikacja Odtwarzacz audio (111)
- 9.1. Kod XAML (111)
- 9.2. Code-behind (113)
- 9.3. Zadania (116)
- 9.4. Wskazówki do zadań (116)
Rozdział 10. Zasoby, style i wyzwalacze (119)
- 10.1. Zasoby binarne (119)
- 10.2. Zasoby logiczne (120)
- 10.3. Style (126)
- 10.4. Wyzwalacze (131)
- Wyzwalacze właściwości (132)
- Wyzwalacze danych (132)
- Warunki logiczne w wyzwalaczach (135)
Rozdział 11. Szablony danych, konwertery i szablony kontrolek (137)
- 11.1. Drzewo logiczne i drzewo prezentacji (137)
- 11.2. Szablony danych - aplikacja Lista zadań (141)
- 11.3. Konwertery wartości (145)
- 11.4. Szablony kontrolek (147)
- 11.5. Zadania (150)
- 11.6. Wskazówki do zadań (151)
Rozdział 12. Walidacja danych (153)
- 12.1. Wbudowane mechanizmy walidacji (153)
- 12.2. Definiowanie własnych reguł walidacji (158)
- 12.3. Wyrażenia regularne (160)
- 12.4. Zadania (167)
- 12.5. Wskazówki do zadań (168)
Rozdział 13. Wprowadzenie do wzorca projektowego MVVM (175)
- 13.1. Model-View-ViewModel (176)
- 13.2. Budujemy widok dla przykładowej aplikacji (177)
- 13.3. Implementacja modelu (178)
- 13.4. Implementacja modelu widoku (181)
- 13.5. Przed dalszą nauką MVVM (183)
Rozdział 14. Trochę teorii na temat WPF (187)
- 14.1. Hierarchia klas WPF (187)
- 14.2. Kontrolki (189)
- Kontrolki z zawartością wpisywaną do właściwości Content (190)
- Kontrolki z zawartością Items (194)
- Kontrolki tekstowe (197)
- Kontrolki zakresu (198)
- Pozostałe kontrolki (199)
- 14.3. Kierunki dalszej nauki WPF (200)
Literatura (203)
Skorowidz (205)
208 stron, Format: 15.8x23.5, oprawa miękka