ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE TREŚCIĄ STRATEGIE I NARZĘDZIA


CASEY M.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 60.00 Twoja cena  57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie treścią

Strategie i narzędzia


Strategia zarządzania treścią pozwala na przekazywanie odpowiednich treści we właściwym czasie, we właściwej formie i z właściwych powodów. Niejednokrotnie stanowi to warunek powodzenia różnych przedsięwzięć i jest koniecznym elementem taktyki przedsiębiorstw. Przemyślana strategia jest szczególnie cenna w marketingu, projektowaniu cyfrowym i wszelkiego rodzaju komunikacji — to jasne dla każdego, kto miał do czynienia z kiepsko opracowanymi, nieuporządkowanymi i właściwie bezużytecznymi publikacjami. Na szczęście odpowiedniego zarządzania treścią można się nauczyć.

Trzymasz w ręku świetny przewodnik, który pokaże Ci, jak samodzielnie opracować strategię zarządzania treścią.

Po tej lekturze zaczniesz szybko czerpać potrzebne informacje ze statystyk strony i testów użytkowników. Dowiesz się, jak zdiagnozować przyczyny problemów z materiałami do publikacji. Sprawnie przygotujesz się do tworzenia lepszych treści i zobaczysz, jak i komu można je przekazywać. W tej książce opisano mnóstwo służących do tego narzędzi. Do Ciebie należy wybór, które z nich warto wykorzystać lub dostosować do Twoich specyficznych potrzeb!

Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:

  • korzyści z przyjęcia właściwej strategii zarządzania treścią

  • metody diagnozowania popełnianych błędów

  • metody współdziałania z otoczeniem biznesowym podczas określania najlepszej strategii

  • tworzenie strategii i planowanie mierników jej skuteczności

  • skuteczne wdrażanie strategii


Meghan Casey — jest ekspertką w dziedzinie zarządzania treścią. Zagadnieniami związanymi z przekazem i komunikacją zawodowo interesuje się od 1996 roku, od lat zajmuje się także strategią zarządzania treścią w agencji reklamowej Brain Traffic. Pomaga klientom w rozwiązywaniu trudnych problemów związanych z publikacją treści w internecie. Jest znaną i cenioną trenerką w tej dziedzinie i często wygłasza prelekcje na różnych konferencjach.


    • Podziękowania (xvii)
    • O autorce (xix)
    • Opinie o książce "Zarządzanie treścią. Strategie i narzędzia" (xx)
    • Przedmowa (xxii)
    • Wprowadzenie (xxiv)

    I. ZAPEWNIJ SOBIE BUDŻET I POPARCIE

    1. Określ problemy i szanse (5)

    • Zorientuj się, co jest nie tak z Twoimi materiałami (6)
      • Sformułuj hipotetyczne przyczyny problemów (6)
      • Wybierz metody (7)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.1. Arkusz audytu (8)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 1.2. Superprosty test użytkownika (9)
      • Eksperymentuj (10)
    • Nie zapominaj o ludziach i procesach (12)
    • Przekształć problemy w szanse (13)
    • Gotów? To idziemy dalej (14)

    2. Przekonaj liderów i zdobądź zasoby (15)

    • Myśl jak przedsiębiorca (16)
    • Policz (utracone) możliwości (16)
      • Oblicz ryzyko (18)
      • Weź pod uwagę koszty niefinansowe (19)
    • Zbuduj swoją argumentację (19)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 2.1. Przygotowywanie prezentacji projektu. Pakiet podstawowy (20)
      • Roszczenie (21)
      • Podstawy (21)
      • Uzasadnienie (21)
      • Wsparcie (21)
      • Operator modalny (22)
      • Przeciwdowód (22)
      • Prośba (22)
    • Gotów do działania? (23)

    II. PRZYGOTUJ SIĘ NA SUKCES

    3. Pozyskaj interesariuszy (27)

    • Role i typy interesariuszy (28)
      • Role (28)
      • Typy (29)
    • Twoi interesariusze (30)
      • Wylicz i skategoryzuj (30)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.1. Macierz interesariuszy (31)
      • Szlifuj swoje podejście (31)
    • Utrzymywanie zaangażowania interesariuszy (34)
    • Wszyscy na pokład (34)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 3.2. Plan zarządzania komunikacją (35)

    4. Ustal i uzgodnij cele projektu (37)

    • Zastaw stół (38)
      • Ludzie (38)
      • Plan (39)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.1. Plan sesji uzgadniania celów (41)
      • Partnerzy (41)
    • Jasny start (42)
      • Podejmowanie decyzji przez grupę (42)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 4.2. E-mail zapoczątkowujący projekt (43)
      • Podstawowe zasady (44)
      • Słuchanie moderacyjne (45)
      • Zrozumienie konsensusu (46)
    • Zgodni i gotowi (46)

    5. Uruchom projekt (47)

    • Przygotowanie (48)
      • Załóż projekt (48)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.1. Lista przygotowań do projektu (48)
      • Dopilnuj, aby wszyscy się rozumieli (50)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.2. Plan zarządzania projektem (50)
    • Planowanie (54)
      • Harmonogramy (54)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 5.3. Szczegółowy harmonogram (57)
      • Budżet (57)
    • Praca (58)
      • Raporty statusu (58)
      • Kamienie milowe i cotygodniowe narady (59)
    • Biegnij, projekcie, biegnij (60)

    III. KOP I WYGARNIAJ

    6. Zrozum swoje środowisko biznesowe (65)

    • Dochodź przyczyn (66)
      • Czynniki wewnętrzne (66)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.1. Makieta modelu biznesowego (67)
      • Czynniki zewnętrzne (70)
    • Zgromadź informacje (72)
      • Rozmowy z interesariuszami (72)
      • Planowanie rozmów (72)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.2. Przewodnik do rozmowy z interesariuszem (73)
      • Porządkowanie wywiadu (73)
      • Przeprowadzanie wywiadów (74)
      • Przegląd dokumentacji (75)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 6.3. Zeszyt odkrywczych spostrzeżeń (77)
    • Otwarty na biznes (77)

    7. Poznaj swoich odbiorców i użytkowników (79)

    • Co chcesz wiedzieć i zrozumieć? (80)
      • Badania rynku a badania użytkowników (80)
      • Pytania i luki (82)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.1. Macierz zrozumienia użytkownika (83)
    • Twoje podejście do badań użytkownika (84)
      • Ocena apetytu (84)
      • Proponowanie podejścia (85)
      • Przeprowadzanie badań (86)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 7.2. Zadania na warsztat badania użytkowników (90)
    • Miło was poznać, użytkownicy (91)

    8. Zapoznaj się ze swoim przekazem (93)

    • Krajobraz treści (94)
      • Zrób listę (94)
      • Udokumentuj szczegóły (96)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.1. Lista krajobrazu treści (97)
      • Zwizualizuj ekosystem (98)
    • Migawki materiałów (99)
      • Wykazy (101)
      • Audyty treści (103)
      • Mapy treści (105)
      • Testy użytkownika (106)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 8.2. Przykładowe testy użytkownika (108)
    • Rzetelność przekazu (108)

    9. Przyjrzyj się, jak planowana i wykonywana jest praca (109)

    • Problemy z rolami i odpowiedzialnością (110)
      • Jakich problemów wypatrywać? (110)
      • Jak diagnozować i dokumentować problemy? (113)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.1. Arkusz czasu pracy (114)
    • Problemy z planowaniem i procesem (114)
      • Jakich problemów wypatrywać? (115)
      • Jak odkrywać i dokumentować problemy? (116)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 9.2. Ćwiczenia na warsztaty planowania i procesów (117)
    • Planowanie, ludzie, procesy: sprawdzenie (119)

    10. Złóż to wszystko w jedną całość (121)

    • Przygotowanie uzgodnionej wizji strategii (122)
      • Uporządkuj swoje odkrycia pod kątem klarowności i możliwości podjęcia działania (123)
      • Analizuj i wyciągaj wnioski (128)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 10.1. Uzgodniona wizja strategii. Dokument wstępny (128)
    • Dochodzenie do części strategicznej (130)
    • Diagnoza: mamy to! (131)

    IV. SFORMUŁUJ SWOJĄ STRATEGIĘ

    11. Stwórz kompas przekazu (135)

    • Typy projektów (136)
      • Funkcja (136)
      • Platforma (137)
      • Podzbiór (138)
    • Deklaracja podstawowej strategii (138)
      • Jak wygląda deklaracja podstawowej strategii? (139)
      • Jak sformułować deklarację podstawowej strategii? (141)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.1. Deklaracja podstawowej strategii Mad Lib (142)
    • Ramy przekazu (143)
      • Jak wyglądają ramy przekazu? (143)
      • Jak opracować ramy przekazu? (145)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 11.2. Szablon ram przekazu (146)
    • Wytycz szlak (146)

    12. Zdecyduj, jak będziesz mierzył sukces (147)

    • Podejmowanie decyzji, co mierzyć (148)
      • Definiowanie kilku pojęć (148)
      • Wybór miar (149)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.1. Prezentacja "Dane was wyzwolą" (150)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.2. Arkusz modelu heurystycznego (151)
      • Łączenie wszystkiego razem (155)
    • Pomiar skuteczności przekazu (156)
      • Udokumentuj efektywność Twojego przekazu (156)
      • Złóż sprawozdanie interesariuszom (156)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 12.3. Przykładowe sprawozdanie z karty wyników przekazu (157)
    • Wykorzystywanie wyników pomiarów (158)

    13. Zaprojektuj swoje materiały (159)

    • Co rozumiem pod pojęciem projektu treści? (160)
    • Priorytetyzacja (161)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.1. Szablony priorytetyzacji przekazu (163)
    • Organizacja (164)
      • Mapy strony (164)
      • Systematyka (167)
    • Prezentacja (169)
      • Model rdzenia (170)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.2. Instrukcje i arkusze modelu rdzenia (172)
      • Modele treści (176)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.3. Arkusz modelu treści (179)
    • Specyfikacje (180)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 13.4. Szablony nakładki i tabeli strony (181)
    • Najlepiej przygotowane plany (183)

    V. WCIEL SWOJĄ STRATEGIĘ W ŻYCIE

    14. Twórz materiały w oparciu o strategię (187)

    • Role, odpowiedzialność i proces (188)
      • Role i obowiązki (188)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 14.1. Macierz ról i obowiązków (189)
      • Proces (191)
    • Narzędzia pozwalające na tworzenie materiałów (194)
      • Wykaz produkcji materiałów (194)
      • Przewodnik stylu (195)
      • Listy i formularze informacji zwrotnej (197)
    • Do biegu. Gotowi. Pisz! (199)

    15. Zarządzaj swoim przekazem, planuj go i aktualizuj (201)

    • Cykl życia przekazu (202)
    • Uprawnienia (203)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.1. Zestaw umiejętności stratega zarządzania treścią (204)
      • Rola i odpowiedzialność władz strategicznych (204)
      • Role i obowiązki władz odpowiedzialnych za implementację (205)
    • Aktualizacja (206)
      • Aktualizacja planowa (206)
      • Aktualizacja nieplanowa (207)
    • Planowanie (209)
      • Planowanie produktu przekazu (209)
      • Planowanie redakcyjne (212)
      • Narzędzie strategii zarządzania treścią 15.2. Szablony kalendarzy redakcyjnych (214)
    • Żegnaj, kolego po fachu (214)

    Dodatek: Lista narzędzi (215)

    Skorowidz (225)


230 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022