ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDAGOG JAKO ANIMATOR W PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO


SOSNOWSKI T. DANILEWICZ W. SOBECKI M. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 77.10 Twoja cena  73,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego


Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego – jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.

Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie wyjątkowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wskazania i dyspozycje. Dlatego też szczególnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.

Prezentowane w książce kwestie dotyczą bardzo zróżnicowanych obszarów, w których pedagog społeczny jest już dzisiaj obecny. Są one powiązane z aktywnością o bardzo różnym charakterze, np. kulturalno-estetycznym, zdrowotnym, resocjalizacyjnym, oraz tradycyjnie związane z pedagogiką – działalnością dydaktyczną. Te i inne obszary aktywności pedagogicznej wymagają nowych impulsów, które na poziomie elementarnym spowodują odbudowę znaczenia pedagogicznych działań środowiskowych w świadomości społecznej.

Ze Wstępu


Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego

CZĘŚĆ I Współzależność w aktualnej przestrzeni życia społecznego

Jerzy Nikitorowicz
Potrzeba rewitalizacji w przestrzeni życia społecznego znaczenia heterologii i kosmopolityzmu

Teresa Wilk
Oswajanie przestrzeni, czyli o odpowiedzialności jako kategorii rewitalizującej przestrzeń życia społecznego

Wioleta Danilewicz
Ludzie w miejscach i przestrzeniach świata mobilnego

Jolanta Muszyńska
Nowa (?) jakość życia społecznego środowisk lokalnych - wspólnotowość i obywatelskość

Mirosław Sobecki
Zaangażowanie obywatelskie - zapoznana forma patriotyzmu?

Marcin Boryczko
Filozoficzne koncepcje sprawiedliwości społecznej jako kontekst uzasadnienia pracy socjalnej

CZĘŚĆ II Animacja społeczno-kulturalna w rzeczywistości XXI wieku w perspektywie pedagogiki społecznej

Mariusz Cichosz
Animacja społeczno-kulturalna w obszarze pedagogiki społecznej - rozwój koncepcji

Krystyna M. Błeszyńska
Rola animacji społeczno-kulturalnej w rekonstrukcji kapitału społecznego w ponowoczesności

Andrei Harbatski
Duchowa edukacja i duchowe wychowanie

Marek Matyjewicz
Przestrzeń w kulturze czy kultura w przestrzeni? O animacji społeczno-kulturalnej raz jeszcze

Joanna Szymanowska
Ekonomia społeczna w środowisku lokalnym jako wyzwanie w działaniu animatora społecznego

CZĘŚĆ III Pedagog jako animator w przestrzeni życia społecznego

Waldemar Segiet
Kreacja partnerstwa w relacjach rodzice - nauczyciele zadaniem animacji

Agata Cudowska
Pedagog-wolontariusz jako kreator dialogicznej przestrzeni spotkania z Innym

Anna Weissbrot-Koziarska
Nauczyciel jako inicjator działań w środowisku lokalnym. Między profesjonalizmem a wolontariatem

Paulina Forma
Prospołeczny charakter pracy pedagoga społecznego. Analiza działań interdyscyplinarnych podejmowanych w województwie świętokrzyskim

Maciej Żywno
Działania organizacji pozarządowych jako przykład animacji społeczności lokalnej

Jolanta Sokołowska
Animacja w przestrzeni ulicy jako kreacja zmiany

Anna Rudnik
Rola i zadania pedagoga w edukacji gerontologicznej

Beata Krzesińska-Żach
Pomoc i wsparcie rodzin z dzieckiem terminalnie
chorym - na przykładzie Fundacji "Pomóż im" w Białymstoku

Piotr Zdunkiewicz
Kim jest, co robi i po co to robi - miejsce animatora kultury we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej

CZĘŚĆ IV Działania na rzecz człowieka w zróżnicowanym środowisku życia

Anna Chańko, Emilia Wołyniec
Tabu... o tym nie mówi się głośno. Sztuka jako przestrzeń wymiany doświadczeń w relacji pedagog - uczeń

Sebastian Sobczuk, Ewa Pawłowicz
Trudności i perspektywy realizacji wychowania proekologicznego - na podstawie badań z terenu powiatu bialskiego

Marta Perkowska
Wyzwanie społeczne i edukacyjne wynikające z transplantologii: wybrane zagadnienia

Anna Jeznach, Marzena Ruszkowska
Wybrane aspekty postaw pielęgniarek i lekarzy wobec dehumanizacji - diagnoza pedagogiczna

Edward Kulikowski, Krzysztof Czykier
Chór Akademicki Uniwersytetu w Białymstoku jako animator przestrzeni społeczno-kulturowej. Kontekst pedagogiczny

Alicja Joanna Siegień-Matyjewicz
Animacja kulturalna środowisk lokalnych jako sposób ochrony, promowania i wzbogacania dziedzictwa kulturowego regionu Puszczy Białowieskiej

Joanna Sacharczuk
Komunikowanie się werbalne w przedwojennym Białymstoku - zwroty, słowa, powiedzenia zachowane w pamięci białostoczan polskiego i żydowskiego pochodzenia urodzonych w okresie międzywojennym

CZĘŚĆ V Rola instytucji edukacyjnych w kształtowaniu kompetencji animacyjnych

Bożena Matyjas
Aktywne obywatelstwo seniorów - studentów uniwersytetów trzeciego wieku

Urszula Lewartowicz
Inkluzywny model animacji społeczno-kulturalnej - na przykładzie programu miejskiego "Dzielnice Kultury"

Włodzimierz Lukiewicz
Activation and organization of local population in the system "Sport for All"

Kamila Słupska
Biblioteka jako miejsce działań animacyjnych w środowisku

Agnieszka Sołbut
Działalność świetlic dla dzieci funkcjonujących przy Dziennym Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku odpowiedzią na potrzeby środowiska lokalnego

Kamilla Łaguna-Raszkiewicz
Działalność grup rekonstrukcji historycznej jako przykład edukacji dla pamięci. Komunikat z badań

Krzysztof Czykier
Inkluzja społeczna osób owdowiałych. W kierunku dobrych praktyk

Karol Konaszewski
Diagnozowanie i metodyczne postępowanie w pracy z jednostką nieprzystosowaną w kontekście coachingu społecznego

Łukasz Kwadrans
Kurator sądowy jako animator w przestrzeni życia społecznego

Danuta Raś
Resocjalizacja w więzieniu. Zostawić świat lepszym

CZĘŚĆ VI Pedagogika społeczna w optymalizacji potencjału rodziny

Katarzyna Segiet
Interwencja pedagogiczna w pracy z dzieckiem i rodziną. Kontekst środowiskowy

Tomasz Bajkowski
Satysfakcja ze sposobu funkcjonowania rodziny pochodzenia w opinii białostockiej młodzieży akademickiej

Agata Butarewicz-Głowacka
Mentoring na rzecz dzieci z rodzin migracyjnych

Barbara Grabowska
Udział rodziny w kształtowaniu poczucia tożsamości kulturowej uczniów ze szkół z polskim językiem nauczania

Tomasz Herman
Świetlica socjoterapeutyczna jako przykład placówki wspierającej rodzinę w środowisku lokalnym

Katarzyna Palka
Formy wsparcia rodzin wiejskich w środowisku lokalnym

Katarzyna Gawda
Małżeństwo, rodzina i jej alternatywne formy z perspektywy młodzieży licealnej i akademickiej

Tomasz Sosnowski
Doświadczenia rodziny pochodzenia jako źródło warunkujące współczesne ojcostwo


564 stron, Format: 15.9x22.4, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022