ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.00 36,10   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OKRAKIEM NA BARYKADZIE DZIENNIKARZE I CELEBRYCI


GODZIC W.

wydawnictwo: PRÓSZYŃSKI MEDIA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.00 Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Okrakiem na barykadzie

Dziennikarze i celebryci


Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: narzekają, że jesteś niepotrzebny, i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane maszyny. Niełatwo w tym samym czasie utrzymywać się z celebrzenia na tej scenie: stajesz się przedmiotem łatwym do obrażania, wyśmiewania, a w najlepszym przypadku nie doceniają cię.

Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim? – to główne pytanie tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się – tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens.

Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).


Wiesław Godzic – filmoznawca i medioznawca, profesor zwyczajny nauk humanistycznych. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Od 2002 roku redaktor naczelny kwartalnika „Kultura Popularna”.
Wiesław Godzic między innymi wydał „Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów” (WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki „Media audiowizualne” (WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem „E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania” (Poltext, 2015). Jego praca „Kuba i inni. Twarze i maski popkultury” (Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Wymienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii – co bardzo sobie ceni.


1. Dziennikarz i celebryta na medialnej scenie
1.1. Sowa i inni
1.2. Celebrzenie w dziennikarstwie i co z niego wynika
1.3. Dziennikarz spotyka celebrytę
1.4. Kto wrabia dziennikarza - może gatunek?
1.5. Polisemia, czyli co znaczy tekst dziennikarski
1.6.Wicepremier-minister-profesor-celebryta Piotr Gliński rulez

2. Konteksty bliskie. Dziennikarz na serio kontra dziennikarz celebyta
2.1. Tako rzecze Kapuściński
2.2. Nowe nowe dziennikarstwo, gonzo i Bili 0‘Reilly
2.3. Między bohaterem a łajdakiem
2.4. Od Barbary i Jana do Paktu
2.5. Marysia dokłada Donkowi, czyli triumf populizmu politycznego

3. Dziennikarze celebryci - są, jacy są
3.1. Obraz z dziennikarskich puzzli
3.2. Kuba Wojewódzki. Druga młodość celebryty w roli antycelebryty
3.3. Jarosław Kuźniar. Pracowity, charyzmatyczny, nieprzewidywalny kandydat na dojrzałego celebrytę
3.4. Dorota Wellman. Uwiedziona przez celebrytyzm? Jeśli nawet, to na własne życzenie
3.5. Szymon Hołownia. Jestem atrakcyjny (umysłowo) piękny (na zewnątrz), robię dużo dobrego - jaki tam ze mnie celebryta!
3.6. Marcin Meller. Znany z czegoś innego niż z tego, z czego jest znany
3.7. Łukasz Jakóbiak. Facet, który uczył się dziennikarstwa po to, żeby zostać celebryta
3.8. Kamil Durczok. Wiadomości o jego śmierci są mocno przesadzone
3.9. Karolina Korwin Piotrowska. Bezwzględna wobec celebrytów, nieco bardziej wyrozumiała wobec siebie?
3.10. Szymon Majewski. Dziennikarz rozrywkowy, ale czy celebryta?
3.11. Marcin Prokop. O co chodzi? Lubię dziennikarzy rozrywkowych i ciennikarzy, i tyle!
3.12. Tomasz Kammel. Prezenter marzy o ferrari, a dziewczyna o czymś innym!
3.13. Mariusz Max Kolonko. Przyszłość dziennikarstwa, które będzie miało twarz Kuźniara lub Kolonki ....
3.14. Agnieszka Szulim. Na językach - czy to jeszcze dziennikarstwo?
3.15. O niemożliwości syntezy
3.16. Korwin Piotrowska i Feusette, czyli o dowolności krytyki

4. Konteksty dalsze. Dziennikarz w przyszłości, czyli między tym, co potrzebne, a tym, co możliwe
4.1. Świadomy ekspert na bakier z tożsamością
4.2.1. Celebrytą dziennikarz. Swój w roli obcego (i odwrotnie)
4.2.2. Nasz Azjata. Swój czy obcy?
4.3. Rzeczywistość wzmocniona przez fabułę i dziennikarzy
4.3.1. Powstanie warszawskie. Posklejana i pokolorowana rzeczywistość
4.3.2. Czas honoru. Serial dramatyczny, który chciałby być docudramą
4.3.3. Klasyczna docudramą na usługach medium komercyjnego, czyli Wielkie ucieczki
4.4. Umierający i rodzący się świat dziennikarstwa

Podsumowanie

Bibliografia


320 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022