ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.80 35,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA W ASPEKCIE PRAWNYM EKONOMICZNYM I SPOŁECZNYM


POWAŁOWSKI A. WYRZYKOWSKI W. KACZMARCZYK M.

wydawnictwo: EDWARD MITEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 37.80 Twoja cena  35,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działalność gospodarcza w aspekcie prawnym, ekonomicznym i społecznym


Od wielu lat toczy się dyskusja nad określeniem cech, przedmiotu, a także podmiotów działalności gospodarczej. Stanowi ona niezwykle ważną formę aktywności człowieka oraz powołanych przez niego instytucji i organizacji. Na działalność tę składają się różnego rodzaju czynności, te zaś realizowane są przez podmioty mające różny status i postaci swego występowania.

Działalność gospodarcza postrzegana może być w co najmniej trzech aspektach. Pierwszy - aspekt prawny, to spojrzenie na działalność gospodarczą z perspektywy norm obowiązującego prawa i ustalenie wyznaczonych przez pracodawcę znamion tej działalności.

Aspekt drugi - to charakterystyka działalności gospodarczej jako zmaterializowanej formy aktywności ekonomicznej, która jest jedną z najstarszych znanych cywilizacji form działania człowieka. Składają się na nią działania zmierzające do zapewnienia racjonalnego i najbardziej efektywnego wykorzystania zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa.

Wreszcie - działalność gospodarcza występuje zawsze w kontekście społecznym, który jest od lat przedmiotem wnikliwej analizy socjologicznej. Stąd też część niniejszego opracowania poświęcona jest działalności gospodarczej ujmowanej z tej właśnie, społecznej perspektywy.


WSTĘP

Rozdział 1
ASPEKTY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Wolność jako przesłanka wykonywania działalności gospodarczej
2. Działalność gospodarcza w ujęciu przedmiotowym
3. Podmioty działalności gospodarczej
3.1. Uwagi wprowadzające
3.2. Osoba fizyczna jako przedsiębiorca
3.3. Osoba prawna jako przedsiębiorca
3.4. Jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej jako przedsiębiorca
3.5. Przedsiębiorca w ujęciu materialnym i formalnym
3.6. Wykonywanie działalności gospodarczej we własnym imieniu przez przedsiębiorców
4. Funkcjonalne cechy działalności gospodarczej
4.1. Zarobkowość
4.2. Zorganizowanie
4.3. Ciągłość
4.4. "Ukierunkowanie" działalności gospodarczej
5. Przedsiębiorstwo jako podstawa majątkowa działalności gospodarczej
6. Podejmowanie, wykonywanie i zakończenie działalności gospodarczej
7. Działalność gospodarcza a działalność z zakresu użyteczności publicznej
8. Społeczna i sprawiedliwa działalność gospodarcza według przepisów Konstytucji RP
8.1. Społeczna gospodarka rynkowa
8.2. Sprawiedliwa działalność gospodarcza

Rozdział 2
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA - ASPEKT EKONOMICZNY
Wstęp
1. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości
1.1. Ekonomiczne aspekty swobody gospodarczej
1.2. Elementy konstruujące swobodę działalności gospodarczej
1.3. Rola państwa w budowaniu swobody gospodarczej
2. Przedsiębiorczość i przedsiębiorca w znaczeniu ekonomicznym
2.1. Przedsiębiorczość w znaczeniu ekonomicznym
2.2. Przedsiębiorca w znaczeniu ekonomicznym
3. Ekonomiczne definicje działalności gospodarczej
4. Przedsiębiorstwo w znaczeniu ekonomicznym
4.1. Podmiot gospodarczy jako element rynku procesów gospodarczych
4.2. Sukces przedsiębiorcy i jego przedsiębiorstwa
4.3. Konstrukcja przedsiębiorstwa w znaczeniu ekonomicznym
4.4. Odrębność przedsiębiorstwa jako podmiotu gospodarczego
4.5. Ekonomiczne otoczenie przedsiębiorstwa
5. Racjonalność, rachunek ekonomiczny i zysk jako podstawowe cele działalności gospodarczej

Rozdział 3
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Z PERSPEKTYWY SOCJOLOGICZNEJ
1. Wprowadzenie
2. Ustrój gospodarczy
2.1. Pojęcie ustroju gospodarczego
2.2. Społeczne uwarunkowanie kapitalizmu
2.3. Natura i formy kapitalizmu
2.4. Geneza kapitalizmu
2.5. Rola prawa własności
3. Przedsiębiorstwo
3.1. Przesłanki powstania przedsiębiorstwa
3.2. Geneza przedsiębiorczości
3.3. Wewnętrzna organizacja przedsiębiorstwa
3.4. Otoczenie przedsiębiorstwa
3.5. Orientacja przedsiębiorstwa
4. Przedsiębiorczość w Polsce
4.1. Specyfika polskiej przedsiębiorczości
4.2. Postawy polskich przedsiębiorców

BIBLIOGRAFIA


166 stron, Format: 16.1x22.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022