|
DOSTĘPNOŚĆ PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO NA OBSZARACH WIEJSKICH W POLSCE ASPEKTY METODYCZNE I PRAGMATYCZNE
KWARCIŃSKI T. wydawnictwo: WYD UN SZCZECIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 64.39 Twoja cena 61,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dostępność publicznego transportu zbiorowego na obszarach wiejskich w Polsce
Przyjęty w Polsce w 1989 roku, na początku transformacji, neoliberalny model rozwoju
państwa, związany był z ograniczeniem jego aktywności w procesy
społeczno-gospodarcze. Stworzyło to warunki do rozwoju gospodarki rynkowej, ale z uwagi
na jej istotę – ograniczyło zaangażowanie państwa w sferę realną rynku i wsparcie
podmiotów gospodarczych ze środków publicznych. Wymagało to jednocześnie wprowadzenia
rozwiązań ograniczających negatywne skutki funkcjonowania mechanizmu rynkowego.
Rolę korygującą miały pełnić między innymi jednostki samorządowe. Rozpoczęty
proces decentralizacji państwa sprawił, że jednym z ważniejszych zadań samorządów
stało się zaspakajanie potrzeb mieszkańców na poziomie lokalnym.
Ze wstępu
Wstęp
1. Miejsce publicznego transportu zbiorowego w teorii dóbr publicznych
1.1 Główne założenia teorii dóbr publicznych
1.2. Transport pasażerski jako dobro publiczne
1.3.Rola publicznego transportu zbiorowego w równoważeniu rozwoju
społeczno-gospodarczego
2. Dostępność transportowa jako przedmiot badań ekonomicznych
2.1. Teoretyczne aspekty dostępności transportowej
2.2. Przekroje analizy i oceny dostępności transportowej
2.3. Mierniki dostępności transportowej
2.4. Czynniki determinujące dostępność publicznego transportu zbiorowego
2.4.1. Czynniki ekonomiczne
2.4.2. Organizacja transportu
2.4.3. Regulacje prawne
2.4.4. Koszt dostępu do infrastruktury transportu
2.4.5. Poziom motoryzacji indywidualnej
2.4.6. Finansowanie transportu pasażerskiego
2.4.7. Polityka społeczna
2.4.8. Wymogi ochrony środowiska
3. Potrzeby transportowe mieszkańców obszarów wiejskich
3.1. Potrzeby transportowe społeczeństwa
3.2. Obszar wiejski jako przedmiot badań
3.3. Czynniki kształtujące potrzeby transportowe mieszkańców obszarów wiejskich
3.4. Czynniki różnicujące popyt na usługi transportu pasażerskiego na obszarach
wiejskich
3.4.1. Aktywność zawodowa mieszkańców
3.4.2. Edukacja
3.4.3. Ochrona zdrowia
3.4.4. Zakupy
3.4.5. Demografia
3.4.6. Zagospodarowanie przestrzenne
3.4.7. Dochody
3.4.8. Potrzeby mieszkańców w zakresie dóbr substytucyjnych a transport publiczny
3.4.9. Infrastruktura transportu i oferta usług transportowych
4. Obsługa potrzeb transportowych mieszkańców obszarów wiejskich
4.1. Organizacja transportu pasażerskiego na obszarach wiejskich w wybranych krajach
4.2. Obsługa potrzeb transportowych na obszarach wiejskich w Polsce
4.3. Ocena dostępności transportowej na obszarach wiejskich w Polsce
4.3.1. Poziom dostępności transportowej w aspekcie zmian długości infrastruktury
transportu oraz linii komunikacyjnych
4.3.2. Opinia o dostępności transportu publicznego w wybranych regionach Polski - w
świetle badań pierwotnych
5. Kształtowanie dostępności publicznego transportu zbiorowego na obszarach
wiejskich w Polsce
5.1. Typologia obszarów wiejskich w Polsce z uwzględnieniem zróżnicowania poziomu
dostępności publicznego transportu zbiorowego
5.2. Uwarunkowania poprawy dostępności publicznego transportu zbiorowego na obszarach
wiejskich w Polsce
5.3. Scenariusze rozwoju dostępności transportu publicznego na obszarach wiejskich
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki
Summary
326 stron, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|