|
POTENCJAŁ KONKURENCYJNY UKRYTYCH LIDERÓW POLSKIEJ GOSPODARKI
GREGO-PLANER D. wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 38.39 Twoja cena 36,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Potencjał konkurencyjny ukrytych liderów polskiej gospodarki
Książka dotyczy specyficznej grupy przedsiębiorstw, jaką są polscy ukryci
liderzy.
Jej celem jest odpowiedź na pytanie, dlaczego właśnie te firmy, choć często
schowane za zasłoną swej nierozpoznawalności, zajmują czołową pozycję na rynku, a
także jak istotny w osiągnięciu pozycji lidera okazał się potencjał konkurencyjny i
na podstawie jakich zasobów został zbudowany.
Działalność polskich ukrytych mistrzów, a także wskazane w monografii kluczowe
składniki, na których rynkowi liderzy opierają swój potencjał konkurencyjny, mogą
stać się inspiracją dla wielu polskich oraz zagranicznych firm.
Muszą one jednak pamiętać, że potencjałem konkurencyjnym należy racjonalnie
zarządzać. Polskim ukrytym liderom z pewnością to się udało.
Wstęp / 7
Rozdział 1
Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa w świetle teorii
1.1. Zjawisko konkurencji a konkurencyjność przedsiębiorstwa / 13
1.2. Konkurencyjność w ujęciu szkoły pozycyjnej i zasobowej / 21
1.3. Wybrane modele struktury konkurencyjności / 26
1.4. Potencjał konkurencyjny jako składowa konkurencyjności przedsiębiorstwa / 32
1.5. Uwarunkowania zewnętrzne potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa / 39
1.6. Zasoby jako składniki potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa / 47
1.7. Kluczowe składniki potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa / 63
Rozdział 2
Znaczenie ukrytych liderów w światowej gospodarce
2.1. Pojęcie i istota ukrytych liderów / 69
2.2. Charakterystyka ukrytych liderów / 75
2.3. Ukryci liderzy w świetle innowacyjności i globalizacji / 91
2.4. Konkurencyjność ukrytych liderów / 103
2.5. Ukryci liderzy – studia przypadków / 109
Rozdział 3
Polscy ukryci liderzy w świetle badań empirycznych
3.1. Metodyka badań empirycznych / 121
3.2. Charakterystyka polskich ukrytych liderów / 125
3.3. Polscy ukryci liderzy w świetle innowacyjności i globalizacji / 134
3.4. Konkurencyjność polskich ukrytych liderów / 144
3.5. Polscy ukryci liderzy – studia przypadków / 149
Rozdział 4
Potencjał konkurencyjny polskich ukrytych liderów – ujęcie modelowe
4.1. Uwarunkowania budowy potencjału konkurencyjnego badanych przedsiębiorstw / 155
4.1.1. Uwarunkowania zewnętrzne / 155
4.1.2. Uwarunkowania wewnętrzne / 170
4.2. Kluczowe czynniki uwarunkowań zewnętrznych wpływające na budowę potencjału
konkurencyjnego badanych przedsiębiorstw i składniki jego masy krytycznej / 189
4.3. Model potencjału konkurencyjnego polskich ukrytych liderów / 197
4.3.1. Model deskryptywny / 199
4.3.2. Model postulatywny / 202
Zakończenie / 211
Bibliografia / 217
Spis tabel / 233
Spis rysunków / 235
Spis schematów / 237
Spis wykresów / 239
240 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|