ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

MIKROKONTROLERY AVR I ARM STEROWANIE WY¦WIETLACZAMI LCD


FRANCUZ T.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 90.60 Twoja cena  86,07 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Mikrokontrolery AVR i ARM Sterowanie wy¶wietlaczami LCD


  • Poznaj dzia³anie kontrolerów kolorowych LCD

  • Odkryj sposoby wykorzystania wy¶wietlaczy w swoich projektach

  • Naucz siê tworzyæ grafikê na kolorowe LCD

  • Dowiedz siê, jak skutecznie optymalizowaæ swoje programy

Mikrokontrolery zawojowa³y ¶wiat elektroniki u¿ytkowej, dziêki czemu mo¿na je dzi¶ znale¼æ niemal w ka¿dym zaawansowanym technicznie sprzêcie domowym czy rozrywkowym. Natomiast rosn±ca dostêpno¶æ i spadek cen kolorowych wy¶wietlaczy ciek³okrystalicznych sprawi³y, ¿e kolejne urz±dzenia zaczêto wyposa¿aæ w coraz lepsze ekrany. Poprawie ich jako¶ci i rozdzielczo¶ci oraz wzrostowi wydajno¶ci uk³adów steruj±cych towarzyszy za¶ sta³e ulepszanie interfejsów u¿ytkownika, które staj± siê coraz wygodniejsze i atrakcyjne graficznie.

Je¶li dostrzegasz konieczno¶æ opracowywania lepszych interfejsów graficznych dla swoich projektów, chcesz pe³nym gar¶ciami korzystaæ z mo¿liwo¶ci oferowanych przez nowoczesne mikrokontrolery oraz wy¶wietlacze lub po prostu interesuje Ciê ten temat i pragniesz poszerzyæ swoje umiejêtno¶ci projektowania atrakcyjnych i u¿ytecznych rozwi±zañ, siêgnij po ksi±¿kê „Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wy¶wietlaczami LCD” ! Wprowadzi Ciê ona w ¶wiat kontrolerów LCD i nauczy technik programistycznych, dziêki którym bêdziesz w stanie zaprojektowaæ, opracowaæ i zoptymalizowaæ GUI w taki sposób, aby chcia³o siê go u¿ywaæ i aby by³o to czyst± przyjemno¶ci±!

  • Wprowadzenie do ¶rodowiska AVR i ARM oraz konfiguracja warsztatu pracy

  • Informacje na temat dostêpnych na rynku wy¶wietlaczy LCD

  • Dzia³anie kontrolerów i konfiguracja odpowiednich interfejsów

  • Funkcje wy¶wietlaczy i podstawowe operacje graficzne

  • Formaty plików i konwersja danych graficznych

  • Optymalizacja dzia³ania kodu odpowiedzialnego za grafikê

  • Obs³uga paneli dotykowych ró¿nych typów

  • Wykorzystanie mo¿liwo¶ci akceleratorów graficznych


    Wstêp (9)

    • Modu³y LCD (11)
    • Schematy (12)
    • Kody przyk³adów (12)

    Rozdzia³ 1. Wprowadzenie do ¶rodowiska AVR i ARM (15)

    • Sprzêt (16)
      • AVR8 (16)
      • ARM (17)
      • Modu³y LCD (17)
    • Podstawy ¶rodowiska Atmel Studio (18)
      • Rozpoczynamy pracê - wczytujemy przyk³ad (19)
      • Opcje projektu (20)
      • Struktura przyk³adowych projektów (24)
      • Konfiguracja zegarów (25)
    • Ró¿nice miêdzy ARM i AVR w kodzie w jêzyku C (29)
      • Dostêp do pamiêci (29)
      • Typy zmiennych (30)
      • Przerwania (31)
      • Opó¼nienia (32)

    CZÊ¦Æ I. PROSTE KONTROLERY PANELI LCD (35)

    Rozdzia³ 2. Wy¶wietlacze graficzne (39)

    • Wy¶wietlacze graficzne (39)
      • Pod¶wietlenie (43)
      • Zasilanie i sygna³y steruj±ce modu³em (46)
    • Wybór interfejsu (48)
      • Interfejs szeregowy (50)
      • Interfejs równoleg³y Motorola 6800 i Intel 8080 (51)
      • Sprzêtowy interfejs równoleg³y (55)

    Rozdzia³ 3. Pierwsze starcie z kontrolerem - sterownik SSD2119 w trybie szeregowym (59)

    • Konfiguracja interfejsu dla XMEGA (64)
    • Konfiguracja interfejsu dla ARM (65)
    • Komunikacja z kontrolerem (67)
    • Rejestry sterownika zwi±zane z dostêpem do pamiêci (70)
    • Funkcje definiuj±ce okno (73)
    • Kierunek zapisu do pamiêci GRAM (75)
    • Reprezentacja piksela w pamiêci (78)
    • Korekcja gamma (84)
    • Pocz±tek uk³adu wspó³rzêdnych (89)
    • Dzielenie ekranu i p³ynne przewijanie (91)
      • Rejestr Gate Scan Position (91)
      • Inny sposób przesuwania w pionie (92)
      • Czê¶ci aktywne i nieaktywne ekranu (93)
      • Podzia³ ekranu (96)
    • Synchronizacja wy¶wietlanego obrazu (99)
    • Regulacja napiêæ steruj±cych matryc± (102)
    • Oszczêdzanie energii (105)
      • Tryb 8-kolorowy (105)
      • Wy³±czenie sterowania matryc± (106)
      • Tryby u¶pienia (107)
    • Pamiêtaj o wy³±czeniu LCD (108)
      • Oscylator (108)
      • Czêstotliwo¶æ od¶wie¿ania (109)
    • Inicjalizacja LCD (110)
    • Przy¶pieszamy dostêp, czyli czas na optymalizacjê (112)
      • Wirtualne porty IO (113)
      • Problemy z inline (114)
      • A mo¿e DMA? (117)

    Rozdzia³ 4. Budujemy bibliotekê obs³ugi LCD (125)

    • Interfejs ³±cz±cy MCU z kontrolerem LCD (127)
      • Komunikacja z wykorzystaniem SPI (128)
    • Podstawowe funkcje obs³ugi LCD (129)
      • Prymitywy graficzne (130)
      • Wy¶wietlanie tekstu (136)
      • Mapy bitowe (139)
      • Wydajno¶æ (142)
      • Czy mo¿na to jako¶ przy¶pieszyæ? (147)
    • Kompresja map bitowych (152)

    Rozdzia³ 5. Bardziej zaawansowane przetwarzanie grafiki - alfablending i antyaliasing (157)

    • Alfablending (157)
    • Antyaliasing (160)
    • Antyaliasing czcionek (165)
      • Renderowanie podpikselowe (166)
      • Antyaliasing ze wspólnym kana³em alfa (171)
      • Kompresja kana³u alfa (172)
      • Która metoda jest najlepsza? (174)

    Rozdzia³ 6. Konwersja i importowanie danych binarnych (175)

    • Czcionki (176)
      • Czcionki z antyaliasingiem (182)
    • Mapy bitowe (186)
    • Szablony eksportu (187)
    • Pliki binarne (189)
      • Kompilacja plików binarnych (190)
      • £±czenie plików obiektowych z projektem (193)
      • Dostêp do danych binarnych (196)
    • Czy mo¿na to zrobiæ pro¶ciej? (200)

    Rozdzia³ 7. Formaty plików graficznych (203)

    • Format BMP (204)
      • Nag³ówek pliku (204)
    • Format JPEG (219)
      • Obs³ugiwane formaty JPEG (220)

    Rozdzia³ 8. Przy¶pieszamy - interfejs równoleg³y (229)

    • Sygna³y wyboru interfejsu (230)
    • Interfejs 8-bitowy (231)
      • Alfablending (236)
    • Magistrala 16-bitowa (239)
      • Format przesy³ania danych o pikselu (242)
    • Uk³ad ILI9328 (246)

    Rozdzia³ 9. Kontrolery ILIxxxx (253)

    • Interfejs mikrokontrolera (253)
      • Rejestr zmiany rozmiaru (255)
      • Przewijanie zawarto¶ci ekranu (256)
      • Korekcja gamma (258)

    Rozdzia³ 10. Panel dotykowy rezystancyjny (261)

    • Zasada dzia³ania (262)
    • Drgania panelu (265)
    • Kontroler panelu dotykowego ADS7843 (266)
      • Bloki funkcjonalne kontrolera (266)
      • Eliminowanie zak³óceñ (273)
    • Kalibracja panelu dotykowego (277)
    • Realizacja kontrolera panelu z wykorzystaniem ADC mikrokontrolera (282)
    • Pomiar si³y nacisku (288)
    • Kontroler XPT2046 (292)
    • Panel piêcioprzewodowy (293)

    CZÊ¦Æ II. AKCELERATORY GRAFICZNE (295)

    Rozdzia³ 11. Akcelerator graficzny RA8875 (299)

    • Sprzêt (300)
    • Uruchomienie modu³u (302)
    • Magistrala szeregowa (303)
    • Magistrala równoleg³a (304)
      • Magistrala Intel 8080 (305)
      • Sygna³y steruj±ce matryc± (307)
      • Konfiguracja zegarów (309)
      • Kontrola pod¶wietlenia (311)
      • Kolejno¶æ skanowania wierszy i kolumn (312)
      • W³±czamy LCD (313)
    • Odczyt i zapis pamiêci GRAM (314)
      • Wska¼niki zapisu i odczytu pamiêci GRAM (317)
    • Warstwy (318)
      • Uwagi wstêpne - koniecznie przeczytaj (319)
      • Podstawy pracy na warstwach (319)
      • Widoczno¶æ warstw (321)
      • Przewijanie warstw (322)
    • Uk³ad transferu bloków (324)
      • Rejestry definiuj±ce bloki (325)
      • Rejestry kolorów BTE (326)
      • Operacje BTE (327)
      • Ekspansja koloru w trybie 8 bpp (337)
      • Ekspansja koloru w trybie 16 bpp (341)
      • Przesy³anie bitmap w formacie 565 znajduj±cych siê w GRAM (343)
    • Mapy bitowe w formacie 565 (345)
    • Rysowanie prymitywów graficznych (347)
    • Czcionki (350)
      • Wbudowany zestaw znaków (350)
      • W³asne czcionki (353)
      • Inne rozwi±zanie (354)
    • Kursor graficzny (355)
    • Rezystancyjny panel dotykowy (358)
    • Klawiatura (361)
      • Sprzêt (361)
      • Obs³uga programowa (363)
      • Manualne skanowanie klawiatury (365)
    • Przerwania (365)

    Rozdzia³ 12. Panele dotykowe pojemno¶ciowe (367)

    • S³ów kilka o zasadzie dzia³ania panelu (368)
    • Kontrolery z rodziny FT5x06 (369)
    • Pierwsze starcie (371)
      • Gesty (376)
      • Wykorzystanie sygna³u IRQ (377)
      • Inne funkcje kontrolera (383)

    Rozdzia³ 13. Akceleratory graficzne FT8xx (385)

    • Po³±czenia elektryczne (388)
      • Gotowy modu³ czy samoróbka? (388)
      • Matryca LCD-TFT (389)
      • Pod¶wietlenie (391)
      • Interfejs MCU - akcelerator (392)
    • Trochê teorii zwi±zanej z tworzeniem obrazu (395)
    • Wbudowany kontroler panelu dotykowego (398)
      • Podsystem audio (398)
    • Sterownik kontrolera (399)
      • Pierwszy start (403)
      • Tworzenie w³asnej listy (407)

    Rozdzia³ 14. Operacje graficzne z wykorzystaniem uk³adów FT8xx (411)

    • EVE Screen Designer (412)
      • Dodawanie bitmap (416)
    • FTDI EVE Screen Editor (421)
      • Zarz±dzanie zawarto¶ci± RAM GPU (422)
    • Bitmapy z palet± kolorów (424)
    • Polecenia DL (425)
      • Rysowanie bitmap (427)
      • Polecenia zmiany stanu GPU (428)
      • Wy¶wietlanie tekstu i liczb (429)
      • Definicja w³asnych czcionek (431)
      • Czcionki w programie EVE Screen Editor (433)
    • Panel dotykowy (434)
      • Panel rezystancyjny (435)
      • Panel pojemno¶ciowy (437)
      • Identyfikacja obiektów z DL (438)
    • Zrzut ekranu (441)
      • Polecenie CMD_SNAPSHOT (441)
      • Rejestry zrzutu ekranu (442)
    • Zerowanie koprocesora (443)
    • Regulacja pod¶wietlenia (444)
    • Odtwarzanie d¼wiêku (444)
      • Syntezator d¼wiêku (445)
      • Odtwarzanie próbek d¼wiêkowych (447)
    • Przerwania (450)
    • Trochê bardziej zaawansowane operacje na DL (454)
      • Polecenie CMD_APPEND (454)
      • Makra w DL (456)
      • Wygaszacz ekranu i klepsydra (458)
      • Rotacja ekranu (460)

    Rozdzia³ 15. Kontrolery HMI (461)

    • Wy¶wietlacze firmy ITEAD (462)
      • Wymogi sprzêtowe - zasilanie (462)
      • Interfejs UART-TTL (463)
    • Tworzymy GUI na PC (464)
      • Dodawanie zasobów graficznych (465)
      • Dodawanie obiektów graficznych (466)
      • Akcje (467)
      • Zak³adki (468)
      • Polecenia (468)
      • Zmienne systemowe (473)
      • Prosty GUI (473)
      • Wczytywanie nowych danych (474)
    • Komunikacja mikrokontroler - wy¶wietlacz HMI (475)
      • Protokó³ (475)
      • Pierwsza komunikacja (477)
      • Nieco bardziej skomplikowany GUI (478)
      • Troszkê bardziej zaawansowana komunikacja (479)
      • Inne komponenty (484)

    Skorowidz (487)


496 stron, Format: 15.7x23.6, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022