Sensotwórczość
7 sposobów tworzenia wartości w zespole i organizacji
Sensotwórczość to książka, która pokazuje, jak doskonalić działanie jednostek,
zespołów i organizacji. Pomaga w rozwiązywaniu problemów, z jakimi borykają się
liderzy współczesnych firm i członkowie zespołów. Doktorzy biznesu Joanna Heidtman i
Piotr Piasecki biorą pod lupę siedem kluczowym obszarów, które we współczesnych
organizacjach stanowią fundament sukcesu, ale są też źródłem największych wyzwań.
Dokonując wielostronnej analizy i korzystając z własnej wieloletniej praktyki,
wskazują na sposoby otwierania nowych możliwości efektywnego działania, pokonywania
konkurencji, a nade wszystko autentycznego zaangażowania potencjału pracowników wiedzy.
„Sensotwórczość” to idea nadawania sensu działaniu – zarówno jednostkowemu,
jak i organizacyjnemu. Współcześni pracownicy wiedzy nie chcą pracować w miejscach z
pozoru nowoczesnych, a w rzeczywistości przypominających obozy pracy podporządkowane
partykularnym interesom. Dlatego warto przyjrzeć się własnemu działaniu, zespołowi
czy całej organizacji pod kątem „sensotwórczości” – tego, czy i jak można
zwiększyć spójność działania, komunikacji, celów i rozwoju, by ostatecznie tworzyć
autentyczną wartość dla klientów, pracowników, akcjonariuszy i społeczeństwa.
Książka jest tak skonstruowana, aby czytelnik mógł odwoływać się na bieżąco do
swojego własnego świata, który tworzy i w którym funkcjonuje zawodowo albo prywatnie
(jako jednostka, członek zespołu lub organizacji). Dzięki temu może on sukcesywnie
poddawać refleksji wszelkie własne i cudze działania. W każdym rozdziale można
znaleźć problemy do rozważenia, wskazówki oraz elementy praktyczne do zastosowania.
Joanna Heidtman - psycholog i socjolog, trener biznesu, doradca,
coach, wykładowca akademicki. Wiedzę i doświadczenie zdobywała m.in. w University of
South Carolina i Cornell University w USA. Jest współzarządzającym w firmie Heidtman
Piasecki (Businessdoctors) i współzałożycielem Fundacji na rzecz Kapitału
Intelektualnego, wykładowcą SWPS i Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa
Tischnera. Od wielu lat realizuje projekty głębokiej diagnozy kultury organizacyjnej,
rozwoju przywództwa oraz umiejętności i kompetencji menedżerskich. Jako coach pracuje
indywidualnie z menedżerami wyższego szczebla, specjalistami i szefami zespołów
projektowych. Jej publikacje pojawiały się w magazynach: „Harvard Business Review
Polska”, „Marketing More”, „Think Tank”, „Sens”, „Charaktery”, „Coaching”
i „Leader’s Magazine”. Współpracuje jako ekspert z telewizją TVN, TVN24 oraz TVN
24 BiŚ. Jej pasje to podróże po Azji, przyglądanie się ludziom różnych kultur i
fotografia socjologiczna.
Piotr Piasecki - doświadczony menedżer, konsultant, trener i coach.
Jest współzarządzającym w firmie Heidtman Piasecki (Businessdoctors). Specjalizuje
się w zmianach organizacyjnych i planowaniu strategii. Jako konsultant i coach wspomaga
menedżerów w osiąganiu celów i rozwoju przywództwa. Jest propagatorem idei Lifelong
Learning i Kapitału Intelektualnego, co zaowocowało wieloma projektami badawczymi i
publikacjami, m.in. dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Jako ekspert na co
dzień współpracuje z wieloma instytucjami otoczenia biznesu i administracją. Pasjonuje
się przyrodą, życiem rodzinnym i fotografią podróżniczą.
288 stron, Format: 14.0x22.0cm, oprawa miękka