|
FINANSE PUBLICZNE W ARCHITEKTURZE GLOBALNEJ GOSPODARKI
POSTUŁA M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 71.10 Twoja cena 67,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Finanse publiczne w architekturze globalnej gospodarki
Współczesna gospodarka do swojego rozwoju w wielu aspektach wykorzystuje sektor
finansów publicznych. Doświadczenia Polski w różnych okresach transformacji jasno w
skazują na redystrybucyjną funkcję finansów publicznych. W tym celu wykorzystywane były
różne rozwiązania instytucjonalne oraz instrumenty redystrybucyjne. W książce
przedstawiona została skala transferów publicznych i złożoność tego procesu.
Czytelnicy będą mieli okazję poznać opinie najważniejszych osób w kraju
odpowiedzianych za zarządzanie środkami publicznymi, czyli poznać mocne i słabe strony
tego procesu.
Wstęp
Rozdział 1. Transfery w gospodarce a sektor finansów publicznych
Wprowadzenie
1.1. Teorie ekonomiczne a finanse publiczne
1.2. Sektor finansów publicznych elementem sektora publicznego
1.3. Transfery w sektorze finansów publicznych
1.4. Międzynarodowe przepływy finansowe
1.4.1. Transfery z międzynarodowych instytucji finansowych
1.4.2. Rozliczenia z Unią Europejską
1.4.3. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne
1.4.4. Nowe źródła finansowania projektów rozwojowych
Podsumowanie
Rozdział 2. Sektor finansów publicznych (podstawowe przepływy)
Wprowadzenie
2.1. Wpływ wydatków sektora finansów publicznych na wzrost w danym wymiarze czasu
2.2. Wydatki podsektora rządowego
2.3. Wydatki podsektora samorządowego
2.4. System ubezpieczeń społecznych i świadczeń zdrowotnych
2.4.1. System ubezpieczeń społecznych
2.4.2. Wydatki na świadczenia zdrowotne
2.5. Tradycyjne instrumenty redystrybucji środków publicznych
2.5.1. Dotacje
2.5.2. Subwencje
2.5.3. Gwarancje i poręczenia
2.5.4. Pożyczki na restrukturyzację jednostek samorządu terytorialnego
Podsumowanie
Rozdział 3. Narzędzia efektywnego zarządzania środkami publicznymi - polskie
błędy i sukcesy
Wprowadzenie
3.1. Planowanie wieloletnie, w tym programy wieloletnie
3.1.1. Planowanie wieloletnie i średniookresowe
3.1.2. Programy wieloletnie jako element ustawy budżetowej
3.1.3. Ocena aktualnego systemu planowania wieloletniego w Polsce
3.2. Budżetowanie zadaniowe
3.2.1. Budżet zadaniowy elementem zarządzania publicznego
3.2.2. Stan polskich prac nad budżetem zadaniowym
3.2.3. Dalsze kierunki działania w celu wykorzystania budżetu zadaniowego w Polsce
3.3. Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny
3.3.1. Kontrola zarządcza i audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych
3.3.2. Polskie rozwiązania w zakresie audytu wewnętrznegoi kontroli zarządczej
3.3.3. Dylematy związane z funkcjonowaniem audytu wewnętrznego i kontroli zarządczej w
sektorze finansów publicznych
3.4. Przeglądy wydatkowe - narzędzie wspierające efektywne zarządzanie środkami
publicznymi
3.4.1 Proefektywnościowe podejście do wydatków publicznych
3.4.2. Zalety i wady przeglądów wydatkowych
Podsumowanie
Rozdział 4. Instytucjonalne rozwiązania w sektorze finansów publicznych i ich
efektywność
Wprowadzenie
4.1. Lista jednostek sektora finansów publicznych
4.2. Ewolucja form organizacyjnych w sektorze finansów publicznych
4.3. Analiza ekonomiczna wybranych podmiotów publicznych
4.3.1. Państwowe fundusze celowe
4.3.2. Agencje wykonawcze
4.3.3. Państwowe osoby prawne
4.3.4. Instytucje gospodarki budżetowej
Podsumowanie
Rozdział 5. Praktyka zarządzania środkami publicznymi w okresie transformacji w
Polsce
Wprowadzenie
5.1. Podstawowe założenia badań ilościowych i jakościowych
5.2. Analizy i wnioski z przeprowadzanego badania
5.3. Wywiady z wiceministrami finansów odpowiedzialnymi za budżet
5.3.1. Elżbieta Chojna-Duch - wywiad autoryzowany
5.3.2. Halina Wasilewska-Trenkner - wywiad autoryzowany
5.3.3. Elżbieta Suchocka-Roguska - wywiad autoryzowany
Podsumowanie
Zakończenie
Aneks
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
320 stron, Format: 16.0x23.1, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|