Magia sprzedaży
Techniki i ćwiczenia
Gdy czytasz tę książkę, po pewnej chwili z lekkim zdumieniem i uśmiechem w
kącikach ust stwierdzasz, że przecież to wiesz, że to jest oczywiste. Że do tego, aby
sprzedawać, nie są potrzebne egzaltowane rady autorytetów od hipnozy i mowy ciała.
Autor połączył ogromne doświadczenie praktyczne z akademickim zacięciem. W efekcie
powstała książka o sprzedaży, której można uwierzyć. Praktyczne porady zilustrowane
są przykładami oraz poparte badaniami naukowymi nad psychologią perswazji,
autoprezentacją i sprzedażą konsultacyjną.
W książce jest blisko trzydzieści ćwiczeń, dwa testy oraz mnóstwo anegdot, w większości
zbieranych w polskich realiach biznesowych ostatniego dwudziestopięciolecia. Zarówno
tych pozytywnych, które warto naśladować, jak i tych negatywnych, których należy
unikać.
Autor uczy, jak sprzedawać etycznie, ale jednocześnie część miejsca w książce
poświęca na otwarcie nam oczu i naukę samoobrony przed naciągaczami i oszustami.
Są tu perełki, na przykład autor wyjaśnia sekret popularności prezerwatyw w Polsce
oraz kpi z różnych współczesnych mód, choćby z takich jak grywalizacja.
Co najważniejsze – z książki naprawdę można się wiele nauczyć, i to niezależnie
od tego, czy przez telefon umawiasz spotkania, czy też sprzedajesz skomplikowane
projekty, wymagające poważnych inwestycji i zaangażowania sporych zasobów. Dodatkową
wartość wnosi księga poświęcona ćwiczeniom i przypadkom negocjacyjnym.
Na wstawieniu tej książki do kanonu podręcznych lektur zyskają sprzedawcy,
menedżerowie sprzedaży oraz wszyscy ci, którzy w swojej pracy korzystają z metod
perswazji. Dla trenerów sprzedaży i negocjacji inspiracją mogą być liczne ćwiczenia
do wykorzystania w scenkach.
Metoda, której uczy autor, jest trochę jak pierścień z powieści Tolkiena – ten
jedyny, który rządzi innymi.
Robert Grzybek jest partnerem oraz współzałożycielem GM Solutions,
firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w
zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i
marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Orange. Od 15 lat
zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. Pracował m.in. dla następujących
firm: Castrol, Citibank, Danone, Heinz, Media Markt, Nestlé Waters, Samsung.
Przez sześć edycji kierował studiami „Zarządzanie zespołem sprzedaży” w Akademii
Leona Koźmińskiego. Należy do grona wykładowców American Management Association oraz
Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem Global Sales Science Institute.
Publikuje m.in. w magazynie „Szef Sprzedaży”. Jego pierwsza książka o sprzedaży i
zarządzaniu zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.
340 stron, Format: 14.3x21.6, oprawa miękka