ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 35.80 34,01   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STAROŚĆ MIĘDZY TRADYCJĄ A WSPÓŁCZESNOŚCIĄ


ADAMCZYK M.D. RED.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 35.80 Twoja cena  34,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Starość między tradycją a współczesnością


Składana w ręce czytelników książka jest pokłosiem niezwykłego wydarzenia, które miało miejsce we wrześniu 2015 r. w Lublinie. Po raz drugi w historii działalności uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce odbyło się tu spotkanie zarządu AIUTA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Celem prezentowanego zbioru opracowań skupionych wokół idei edukacji ustawicznej jest ukazanie istotnego związku między refleksjami teoretycznymi, przykładami badań empirycznych dotyczących zagadnień starości i starzenia się a praktycznymi rozwiązaniami i podejmowanymi przez konkretne podmioty oraz instytucje działaniami na rzecz osób starszych. Dzięki refleksji wielu znakomitych autorów z różnych środowisk i krajów czytelnik ma możliwość zapoznania się z różnymi perspektywami teoretycznymi, a także rozwiązaniami praktycznymi. Przyjęte przez redaktora tomu zestawienie tekstów i ich układ z jednej strony służy wskazaniu przykładowych innowacyjnych rozwiązań z różnych stron świata w dziedzinie aktywności edukacyjnej osób starszych, z drugiej zaś strony przybliża niezwykle interesujący i wielopłaszczyznowy świat refleksji teoretycznej nad starością.

Oby oddany do rąk czytelnika tom był zachętą do oglądu zmieniającej się rzeczywistości społecznej, do spojrzenia na proces uczenia się przez całe życie z innej niż polska perspektywy, a także do poszukiwania odpowiedzi na wciąż otwarte pytania: Na ile znamy i rozumiemy sytuację osób starszych? W jakim stopniu społeczna i profesjonalna odpowiedź na potrzeby edukacyjne i na inne rodzaje aktywności osób starszych jest adekwatna i skuteczna?

Monika Dorota Adamczyk


Wprowadzenie

Część I. Starość jako potencjał

Maria Braun-Gałkowska
Ludzie starzy bywają różni
Stanisława Steuden
Mądrość jako efekt integracji doświadczeń życiowych

Część II. Edukacja w okresie późnej dorosłości – teoria i praktyka

Monika Dorota Adamczyk
Edukacja w okresie późnej dorosłości jako forma uczestnictwa społecznego osób starszych
Małgorzata Stanowska
Rola uniwersytetów trzeciego wieku w edukacji osób starszych
Małgorzata Stanowska
Międzynarodowe Stowarzyszenie Uniwersytetów Trzeciego Wieku (AIUTA)
Monika Dorota Adamczyk
Przygotowanie do emerytury w opinii uczestników badania BALL– Be Active through Lifelong Learning

Część III. Uniwersytety trzeciego wieku na świecie

Gunhild Hammarström
Attracting New Categories of Students to Uppsala U3A
Lin Yuanhe
Understanding the Third Age Students in the New Generation
Morag Tamisari
A New Lease of Life in the U3A in the UK
Nadezda Hrapkova
Older Students in Universities. Learning Needs, Motivation,
Barriers and Requirements

Część IV. Uniwersytety trzeciego wieku – doświadczenia polskie

Wiesława Borczyk
Kierunki działalności Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Polsce – nowe wyzwania
Ilona Skibińska-Fabrowska
Edukacja ekonomiczna seniorów

Noty o autorach


164 strony, Format: 16.0x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022