ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

PHOTOSHOP LAB ZAGADKA KANIONU I INNE TAJEMNICE NAJPOTʯNIEJSZEJ PRZESTRZENI BARW


MARGULIS D.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2017, wydanie II

cena netto: 131.39 Twoja cena  124,82 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Photoshop LAB

Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotê¿niejszej przestrzeni barw.


Przestrzeñ barw LAB w programie Adobe Photoshop od wielu lat stanowi wyzwanie nawet dla profesjonalnych grafików, ale wysoka klasa tego rozwi±zania pozostaje poza dyskusj±. LAB daje potê¿ne mo¿liwo¶ci i niemal nieograniczon± kontrolê nad kolorami, pozwalaj±c na uzyskiwanie niezwyk³ych efektów przy retuszowaniu nawet do¶æ nieudanych fotografii. Niektóre techniki wykorzystywania LAB s± na tyle proste, ¿e poradzi sobie z nimi nawet pocz±tkuj±cy u¿ytkownik, jednak aby w pe³ni opanowaæ to cudowne narzêdzie, trzeba zmierzyæ siê z trudniejszymi zagadnieniami.

Ksi±¿ka, któr± trzymasz w d³oni, jest drugim wydaniem kultowego bestselleru o sekretach pracy w trybie LAB. Autor gruntownie przejrza³ i opracowa³ materia³ od podstaw, ale zachowa³ charakterystyczn± strukturê pierwszego wydania, dziêki czemu z publikacji tej skorzystaj± osoby o ró¿nym poziomie zaawansowania. Mimo ¿e ksi±¿ka ma stanowiæ ¼ród³o wiedzy technicznej dla profesjonalistów, jest napisana w sposób u³atwiaj±cy zrozumienie i zapamiêtanie nawet do¶æ trudnych zagadnieñ, takich jak praca na warto¶ciach kana³u L, mieszanie kana³ów, zaawansowane techniki maskowania czy stosowanie LAB do korekty klipów wideo.

W tej ksi±¿ce w¶ród zagadnieñ dotycz±cych retuszu zdjêæ:

  • kontrola intensywno¶ci barw

  • zaawansowane techniki wyostrzania zdjêæ

  • zastosowanie krzywych LAB

  • korzystanie z kana³ów LAB w zaawansowanym retuszu

  • omówienie suwaków Blend If

  • mieszanie z u¿yciem kana³ów A i B


    Wstêp (ix)

    1. ZAGADKA KANIONU. Wstêp do podstawowych krzywych, skutecznie i naturalnie podkre¶laj±cych kolory, na przyk³adach zdjêæ z kategorii, która ¶wietnie do takich technik pasuje.

    • Lista zalet (4)
    • Przestrzeñ LAB w 30 sekund (5)
    • O Czytelniku, ksi±¿ce i jej strukturze (6)
    • £±czenie sk³adników (7)
    • Korekcja zdjêcia kanionu krok po kroku (9)
    • Skok na trochê g³êbsz± wodê (10)
    • Czytelno¶æ i przesada (10)
    • Nauka nie posz³a w las (13)
    • Dekada zmian (15)
    • Czternasty beta-czytelnik (19)
    • Jednoczesny kontrast w praktyce (21)
    • Co to znaczy lepiej? (22)
    • Sprzyjaj±ce czynniki (22)
    • Metoda "na Marsjanina" (24)
    • Na naukê nigdy nie jest za pó¼no (26)

    2. PRZESTRZEÑ LAB W LICZBACH. Ogólny opis modelu LAB z uwzglêdnieniem kana³ów kolorów przeciwstawnych, kolorów nierzeczywistych oraz ujemnych i dodatnich warto¶ci barw.

    • Trzy zestawy kana³ów (32)
    • Role poszczególnych kana³ów (34)
    • Model liczbowy (36)
    • Obs³uga czerwieni (38)
    • Naj³atwiejszy z ca³ej trójki (38)
    • Podró¿ z o¶mioma przystankami (44)
    • Ograniczenia prób ekranowych (46)
    • Przestrzeñ bez ograniczeñ (48)
    • Wp³yw dostêpnego zakresu barw na jasno¶æ (50)

    3. WOLNO¦Æ I ODPOWIEDZIALNO¦Æ. Jak silne wzmocnienie kolorów w LAB jeste¶ sk³onny zaakceptowaæ? To zale¿y, do jakiego stopnia pogodzisz siê ze zmianami w ich charakterze.

    • Spójrzmy na k±ty pod innym k±tem (54)
    • Cztery wariacje na temat zachodu s³oñca (56)
    • Badanie gruntu (60)
    • Zwiêkszanie ró¿norodno¶ci barw (61)
    • Co za du¿o (koloru), to niezdrowo (62)
    • Wprowadzenie do akcji (65)
    • Akcje i panel PPW (69)
    • Zaleta i niedogodno¶æ (71)
    • Wyj±tek: filmy (71)
    • Najlepsze rozwi±zanie (72)
    • Szybko znaczy dobrze (75)
    • Tryby Color (Kolor) i Luminosity (Jasno¶æ) (76)
    • Optymalne wykorzystanie czasu (78)

    4. ZA DU¯O, CZYLI W SAM RAZ. Zamiast od razu d±¿yæ do przyjemnego uatrakcyjnienia barw na md³ym zdjêciu, id¼ na ca³o¶æ. Przesad¼, a potem siê zreflektuj. Ten proces ³atwo zautomatyzowaæ.

    • Metoda tradycyjna i metoda lepsza (79)
    • £y¿ka dziegciu w beczce miodu (80)
    • Najbardziej prawdopodobny kandydat (82)
    • Na podstawie liczb czy na oko? (84)
    • Opcja dla akcji (87)
    • Struktura akcji (88)
    • Jak przesadziæ z kolorem? (89)
    • "Krzywienie" masek (95)
    • Niedowidz±cy na tropie (98)
    • Czasem wrêcz brakuje s³ów (100)
    • A je¶li Stwórca nie rozró¿nia barw? (104)

    5. ODRÓ¯NIÆ DOBRE OD Z£EGO. LAB oferuje praktyczne, opcjonalne metody korygowania przebarwieñ i jest najlepszym narzêdziem do "ocieplania" zdjêæ.

    • Zawê¿anie krêgu podejrzanych (106)
    • Sposób egzekucji (107)
    • Opinia przysiêg³ych (108)
    • Postêpowanie dowodowe (109)
    • Racjonalna alternatywa (109)
    • Wra¿enie ciep³a (112)
    • Kwestia koloru dope³niaj±cego (113)
    • Zalety maskowania (115)
    • A oto werdykt (118)
    • Brakuj±cy punkt bieli (124)
    • Jak naprawiæ kwiaty? (126)
    • Najczystsze mo¿liwe barwy (127)
    • Tworzenie wariantu tylko na potrzeby ³±czenia (129)
    • Kiedy nie ma nic do stracenia (130)
    • Ostatnia kombinacja (131)

    6. WYOSTRZANIE DLA IMPRESJONISTÓW. Kiedy¶ mieli¶my tylko filtr Unsharp Mask (Maska wyostrzaj±ca), ale dzi¶ wyostrzanie typu "produwanie" sta³o siê form± sztuki.

    • Definicja wyostrzania (137)
    • Stare metody, nowe cele (138)
    • Kompletna akcja wyostrzaj±ca (139)
    • Definicja produwania w kolorze (140)
    • Kolory dope³niaj±ce w s³oneczn± niedzielê (142)
    • Szaleñstwo i dyscyplina (143)
    • Trio z prze³omu stuleci (146)
    • Kana³ po kanale (151)
    • Na innej kanwie (152)
    • Zadanie dla produwania w kolorze (154)
    • Ca³a gamma problemów (155)
    • O zakresie dostêpnych barw i jego konsekwencjach (158)
    • Odmiany wyostrzania (159)
    • Zas³u¿y³e¶ na aureolê? (162)

    7. WKRACZASZ DO LASU PE£NEGO MITÓW I NIEBEZPIECZEÑSTW. Zrozumienie przestrzeni LAB wymaga wyzbycia siê b³êdnych uprzedzeñ i u¶wiadomienia sobie prawdziwych zagro¿eñ.

    • Nie tylko w krainie ba¶ni (164)
    • Soczy¶cie kolorowa biel (175)
    • Dok³adnie czy estetycznie? (176)
    • Formu³a i jej konsekwencje (179)
    • Rozpalone niebo (179)
    • W³a¶ciwy kana³ do "krzywienia" (180)
    • Intensywne kolory w przestrzeni CMYK (181)
    • Uwagi na zakoñczenie (186)

    8. CZYTELNICY PODSUMOWUJ¡. Beta-czytelnicy opracowali w³asny rozdzia³, aby podsumowaæ rolê opisanych w pierwszej po³owie ksi±¿ki technik w ich metodach postêpowania.

    • Kaniony i pochodne (190)
    • LAB z wizyt± na ¶lubie (191)
    • Palec opatrzno¶ci (192)
    • Co chcemy osi±gn±æ? (192)
    • Pa³acowy ogród (196)
    • Zmiany w ci±gu ostatniej dekady (196)
    • Perypetie z pras± i polityka (200)
    • Poza widocznym spektrum barw (204)
    • W razie w±tpliwo¶ci przeczytaj instrukcjê obs³ugi (204)
    • Multimedia w responsywnym ¶wiecie (205)
    • Niektóre zmiany da siê przewidzieæ (207)

    9. ZALETY LAB W DZIEDZINIE ZAZNACZANIA I MASKOWANIA. Obiekty, których nie da siê wyodrêbniæ w dowolnym kanale RGB, bywaj± wyra¼ne w kana³ach A lub B.

    • Blend If (Mieszaj, gdy), czyli potêga chyba ¿e... (212)
    • Zastêpowanie nieba (214)
    • Korzy¶ci z konstruowania masek (215)
    • Koñczenie retuszu kwiatów (216)
    • Maskowanie czy suwaki Blend If (Mieszaj, gdy)? (219)
    • Dotyk Midasa i suwaki Blend If (Mieszaj, gdy) (222)
    • Akcja, która przyciemnia niebo (223)
    • Podzielony kraj, podzielone zdjêcie (225)
    • LAB w s³u¿bie kryminalistyki (227)
    • Piêæ metod uwyra¼niania odcisku buta (229 - 234)
    • Najlepsza operacja to brak operacji (234)

    10. CZERWONE CZY NIEBIESKIE, CZYLI NIEZDECYDOWANI KLIENCI. Najbardziej przekonuj±cy sposób na radykalne zmiany w kolorystyce (albo na uzyskanie zgodno¶ci ze specyfikacj± PMS).

    • Trzy etapy zmiany koloru (238)
    • Opracowywanie strategii (239)
    • Wykluczanie t³a przy u¿yciu suwaków Blend If (Mieszaj, gdy) (241)
    • W odpowiedzi na pro¶by retuszerów (242)
    • Zmiana warto¶ci L na bli¿sz± docelowej (245)
    • K jak klucz (247)
    • Robocza warstwa u¶redniaj±ca (248)
    • Wróæmy do dziecinnej igraszki (252)

    11. NIEISTNIEJ¡CE KOLORY, NIEMO¯LIWY RETUSZ. Co siê dzieje, gdy w LAB pojawia siê kolor nie tylko spoza dostêpnego zakresu, ale zupe³nie nierzeczywisty?

    • Na scenê wkracza duch koloru (259)
    • Teatr absurdu (259)
    • Bêdzie z tego dysput na tydzieñ (261)
    • Liczba napastników i tak wkrótce uro¶nie (262)
    • Jeden skok przecie¿ wystarczy (264)
    • Trafisz do piek³a za sposób, w jaki cytujesz Pismo (265)
    • I tym podobne kosza³ki-opa³ki (266)
    • Takim mora³em koñczy siê mój katechizm (268)
    • Nierzeczywiste kolory, prawdziwe efekty (270)

    12. NAJLEPSZA PRZESTRZEÑ DO RETUSZU. LAB ¶wietnie zdaje egzamin przy tworzeniu kola¿y, usuwaniu mory, naprawianiu starych odbitek, a nawet barwieniu czarno-bia³ych zdjêæ.

    • Jeszcze raz o kolorze i kontra¶cie (273)
    • Kana³y, które nie musz± siê pokrywaæ (274)
    • Cztery pokolenia zdjêæ (276)
    • Fotograf i tkanina (281)
    • Kwartet têcz (282)
    • Trzy regu³y dla retuszerów (286)
    • Porównanie mo¿liwo¶ci (289)
    • G±bka na sterydach (290)
    • Dylemat z bichromi± (291)
    • Barwienie za pomoc± warstw (294)
    • Dodawanie barw i masek (295)
    • Powitajmy odwrócone "U" (299)

    13. MELODIA SZUMU. LAB ma wiele zalet na polu redukcji szumu. W tym rozdziale go¶cinnie wyst±pi³ autor Marco Olivotto, który omawia nowe mo¿liwo¶ci, w tym Camera Raw.

    • She's a Rainbow (Rolling Stones) (303)
    • Eight Miles High (Byrds) (303)
    • Filigree and Shadow (This Mortal Coil) (309)
    • The Whole of the Moon (The Waterboys) (309)
    • Film Noir (The Gaslight Anthem) (313)
    • Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) kontra Dust & Scratches (Kurz i rysy) (313)
    • The Great Gig in the Sky (Pink Floyd) (314)
    • Bringing It All Back Home (Bob Dylan) (316)
    • Signal To Noise (Peter Gabriel) (319)

    14. CTRL, KLIK I WSZYSTKO POD KONTROL¡. Za pomoc± zaawansowanych krzywych LAB mo¿na zdumiewaj±co skutecznie izolowaæ obiekty bez konieczno¶ci stosowania zaznaczeñ.

    • Ctrl plus klikniêcie (322)
    • Kszta³towanie krzywych AB (323)
    • Na co warto uwa¿aæ? (324)
    • Czytanie w my¶lach klienta (325)
    • Cztery strza³y w krzyw± kana³u A (327)
    • W poszukiwaniu koz³a ofiarnego (328)
    • Kiedy zadanie jest nieoczywiste (332)
    • S³ownictwo drukarzy (334)
    • Dziesiêæ lat ró¿nicy w metodach terapeutycznych (337)
    • Ziemia mówi sama za siebie (341)

    15. PRZESTRZEÑ LAB I WIDEO. W Photoshopie jest obecnie mo¿liwa zaawansowana obróbka wideo. Na najlepsze efekty mog± liczyæ znawcy krzywych MM, umiej±cy obej¶æ siê bez masek.

    • Film rz±dzi siê swoimi prawami (346)
    • Ograniczenia formatu (347)
    • Punkt dla krzywych MM (351)
    • Szukanie zamienników masek (351)
    • Zalety i wady odstêpstw od neutralno¶ci (354)
    • Skomplikowana struktura warstw (355)
    • Które czerwienie wybraæ? (358)

    16. UNIWERSALNY SPOSÓB WYMIANY INFORMACJI. O tym, jak (powinno siê) wykorzystywaæ przestrzeñ LAB do wierniejszego dopasowywania kolorów... je¶li tylko widz da siê przekonaæ.

    • Przestrzenie kolorów, modele kolorów, konwersje i kalibracja (361)
    • Potê¿ny problem z przestrzeni± wzorcow± (362)
    • Sêdzia kalosz (363)
    • W poszukiwaniu przestrzeni jednorodnej (365)
    • Przeszkody w nauce (367)
    • Co chcemy zobaczyæ? (370)
    • Konsekwencje dla kalibracji (371)
    • Dopasowywanie kolorów Pantone, których dopasowaæ siê nie da (372)
    • Zachowaæ ró¿nicê (374)
    • Konsekwencje ignorowania znaczników profili (375)
    • Standard nie do ruszenia (377)

    17. MIESZANIE Z U¯YCIEM KANA£ÓW A I B. Ostatnia technika LAB jest potê¿na, a zarazem nielogiczna i polega na nak³adaniu niezawieraj±cych detali kana³ów A i B na bardzo wa¿ny kana³ L.

    • Tryb Overlay (Nak³adka) i jego kuzyni (381)
    • Salut dla trybów Multiply (Pomnó¿) i Overlay (Nak³adka) (383)
    • Quiz: nazwij pó³kana³y (385)
    • Rozkwit stulecia (386)
    • Maskowanie na podstawie nasycenia (387)
    • Wyostrzanie i nasycenie (390)
    • Brakuj±ce warianty (392)
    • Rozja¶nianie twarzy technik± nak³adania kana³ów (394)
    • Rzuæmy trochê ¶wiat³a na ten temat (399)

    18. KANIONY, KONCEPCJE I ZMIANY. Postêpy techniczne s± dobre. Postêpy w naszym podej¶ciu do zdjêæ s± jeszcze lepsze.

    • Zarys planu B (404)
    • Wp³yw automatyki (405)
    • Twarz to (jednak) nie kanion (408)
    • Zwyciêstwo nowoczesnych metod (410)
    • Nie chodzi o to, ilu ludziom co¶ siê spodoba (411)
    • Znaczenie terminu bez znaczenia (413)
    • Impresjonizm i tradycjonalizm (415)
    • Szum mieszka w trzech kana³ach (418)

    Podziêkowania (430)

    Uwagi i informacje o autorach zdjêæ (431)

    Skorowidz (438)


444 strony, Format: 20.5x23.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022