|
BUNTOWNICY KREATYWNI LIDERZY ZMIENIAJĄ ŚWIAT
GRANT A. wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 49.90 Twoja cena 47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Buntownicy
Kreatywni liderzy zmieniają świat
Adam Grant, jeden z najbardziej fascynujących i prowokujących myślicieli z
dziedziny zarządzania swojego pokolenia, autor bestsellerów „New York Timesa”, tym
razem pokazuje, w jaki sposób możemy bronić naszych najlepszych pomysłów i idei oraz
skutecznie wprowadzać je w życie, a także jak liderzy mogą efektywnie zachęcać i
stymulować swoich pracowników do tego, by ci myśleli nieszablonowo i głośno wyrażali
swoje krytyczne opinie.
W książce Buntownicy ponownie podejmuje wyzwanie związane z polepszaniem świata, w
którym żyjemy, tym razem jednak z perspektywy pioniera i pomysłodawcy – tego, kto
dopiero przeciera szlaki, postanawia płynąć pod prąd, nie chce dostosować się do
opinii większości, jest buntownikiem, nonkonformistą, kimś, kto kwestionuje zastane
tradycyjne reguły i status quo. W jaki sposób możemy występować w obronie naszych
nowatorskich pomysłów i idei, a także wprowadzać je w życie, nie narażając przy tym
na szwank naszej reputacji, związków z innymi oraz kariery zawodowej?
Wykorzystując zaskakujące wyniki badań naukowych, a także historie przypadków
znanych osób ze świata biznesu, polityki, sportu i przemysłu rozrywkowego, Grant obala
powszechnie obowiązujące przekonania, według których nonkonformiści, którzy odnoszą
sukcesy, są urodzonymi liderami, którzy odważnie podejmują wszelkiego rodzaju
ryzykowne decyzje.
W Buntownikach wyjaśnia nam, w jaki sposób należy właściwie rozpoznawać okazje
do zmiany, trafnie oceniać dobre pomysły i idee, przezwyciężać lęk, obawy i
niepewność, a także wysuwać propozycje i sugestie, które zostaną wysłuchane i
wzięte pod uwagę przez ludzi z naszego otoczenia.
Z książki dowiadujemy się o skutecznych metodach działania stosowanych m.in. przez:
• pewnego przedsiębiorcę, który dokonując prezentacji swojego start-upu,
wyjaśnia powody, dla których nie należy weń inwestować;
• jedną z pracownic firmy Apple, która miała odwagę rzucić wyzwanie Steve’owi
Jobsowi, mimo że znajdował się on trzy poziomy wyżej od niej w hierarchii
kierowniczej;
• pewną analityczkę CIA, która zakwestionowała regułę tajności obowiązującą od
zawsze we wszystkich agencjach tajnych służb;
• pewnego miliardera, guru branży finansowej, który zwalnia pracowników za to, że
nie wypowiadają się oni krytycznie o nim samym;
• pewnego producenta filmowego, który, zadając jedno kluczowe pytanie, ocalił od
niebytu pierwszy animowany firm wytwórni Disneya oparty na oryginalnym scenariuszu.
Skłonność do podejmowania kontrowersyjnych decyzji nie została zakodowana w naszym
DNA; jest to przede wszystkim akt świadomej woli.
ADAM GRANT - przez cztery kolejne lata uznawany za najbardziej
cenionego profesora prestiżowej Wharton School of Business, jest jednym z dwudziestu
pięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania (management
thinkers) na świecie (w rankingu Thinkers50), jednym z najbardziej wpływowych
international thinkers z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi (HR) oraz jednym z
czterdziestu najbardziej cenionych na świecie profesorów zarządzania, którzy nie ukończyli
jeszcze 40 lat. W przeszłości występował jako zawodowy magik-iluzjonista, a także
uprawiał wyczynowo skoki do wody z trampoliny.
Słowo wstępne
1. Kreatywna destrukcja
Ryzykowny biznes płynięcia pod prąd
2. Ślepi wynalazcy i jednoocy inwestorzy
Sztuka i nauka rozpoznawania oryginalnych idei
3. Samemu przeciw wszystkim
Głoszenie niewygodnych prawd wobec przełożonych
4. Tylko głupcy się śpieszą
Timing, strategiczna prokrastynacja i słabsza pozycja tego, kto pierwszy wykonuje ruch
5. Złotowłosa i koń trojański
Tworzenie i utrzymywanie koalicji
6. Buntownik nie bez powodu
Jak rodzeństwo, rodzice i mentorzy mogą rozwijać w nas oryginalność
7. Potrzeba przemyślenia na nowo grupowego myślenia
Mity silnych kultur, kulty i adwokaci diabla
8. Rozkołysać łódź, a potem utrzymywać ją na stałym kursie
Jak radzić sobie z lakiem, apatią, mieszanymi uczuciami i gniewem
Zalecenia co do praktycznych działań
Podziękowania
Źródła
Indeks nazwisk
436 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|