|
TEORIA TŁUMU I CHAOSU W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI
ŁOBOS K. NAGODY-MROZOWICZ K. DEJNAKA A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 50.60 Twoja cena 48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria tłumu i chaosu w zarządzaniu organizacjami
Teoria tłumu i chaosu to relatywnie nowe sposoby opisu i wyjaśniania zjawisk w różnych
dyscyplinach naukowych, także w naukach społecznych. Mogą kojarzyć się z tymi
zjawiskami w organizacjach czy społecznościach różnego typu, które mają raczej
wymiar niepożądany, negatywny, gdyż rodzą asocjacje z brakiem reguł,
nieuporządkowaniem, anarchią, nieprzewidywalnością. W szczególności od XIX wieku
traktowano tak teorię tłumu.
Młodsza od niej teoria chaosu pozostaje z kolei w sprzeczności z klasycznym,
synoptycznym, zaplanowanym podejściem do sterowania takimi systemami, jak chociażby
organizacje, w sprzeczności z omnipotencją kadr kierowniczych. Okazuje się jednak, że
owe inspirujące prądy intelektualne mogą rodzić dla zarządzających organizacjami
ważne implikacje, bez których zarządzanie pozostaje mniej efektywne, niż jest to
potencjalnie możliwe.
Obydwie teorie są użyteczne z tego punktu widzenia dla kadr kierowniczych i zostały
omówione w prezentowanej publikacji.
Wprowadzenie
Rozdział I. Teoria tłumu, chaosu i złożone systemy samoadaptujące się -
rozważania teoretyczne i miejsce w zarządzaniu
Krzysztof Łobos
1.1. Historyczne źródła teoretyczne zachowań tłumu
1.2. Warunki sprzyjające pojawieniu się zachowań tłumu
1.3. Problem aksjologii zachowań tłumu
1.4. Zachowania tłumu a CAS. Organizacje jako CAS-y
1.5. Zmiany korygujące i antycypacyjne przedsiębiorstw opartych na idei systemów typu
CAS
Rozdział II. Teoria tłumu, chaosu i złożone systemy samoadaptujące się -
podejście praktyczno-uogólniające
Krzysztof Łobos
2.1. Aktywne podejście kadr kierowniczych do zarządzania wynikające z teorii tłumu
2.2. Struktura organizacyjna jako wyłaniający się atrybut organizacji
2.3. Przywództwo jako samowyłaniający się atrybut kierowania
2.4. Podejmowanie decyzji w organizacjach przez pryzmat systemów samoadaptujących się
2.5. Samowytwarzające się systemy i strategie rynkowe
2.6. Systemy samowyłaniające się a wybrane współczesne ujęcia organizacji
Rozdział III. Teoria tłumu W erze internetu - tworzenie, myślenie, działanie
Agnieszka Dejnaka
3.1. Web 2.0 jako "era wirtualnych tłumów" i "współczesnych
plemion"
3.2. Zachowania zbiorowe w Internecie - pozytywne i negatywne aspekty. Psychologia tłumu
w Internecie
3.3. Asocjacje społeczne i wpływ grupy na podejmowanie decyzji zakupowych
3.4. Myślenie tłumu a nowe działania: crowdsourcing i viral marketing
Rozdział IV. Organizacyjne i psychologiczne determinanty zachowań
organizacyjnych
Kazimierz Nagody-Mrozowicz
4.1. Determinanty zachowań ludzi w systemach społecznych
4.2. Uwarunkowania zachowań zespołowych
4.3. Zasada dynamizmu systemowego
4.4. Pełnienie ról społecznych w wymiarze kultury organizacyjnej
4.5. Znaczenie kompetencji w zachowaniach
4.6. Mechanizm adaptacyjny kompetencji
4.7. Struktura kompetencji - model Fenomenologicznego Diamentu Dymensji Kompetencji
4.8. Organizacyjne determinanty zachowania człowieka w systemie
4.9. Teoria akceleracji zachowań ludzkich
Rozdział V. Socjopsychologiczne aspekty wywierania wpływu społecznego w
systemach ludzkich
Kazimierz Nagody-Mrozowicz
5.1. Jednostka pod wpływem społecznym
5.2. Mechanizacja procesów społecznych
5.3. Organiczność systemów społecznych
5.4. Zasoby ludzkie jako systemy otwarte
5.5. Systemy ludzkie jako kultury
5.6. Mózg jako metafora systemu społecznego
5.7. Polityzacja systemów społecznych
5.8. Ludzie jako systemy decyzyjne
5.9. Systemy ludzkie jako psychiczne więzienia
Literatura
Spis rysunków
175 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|