ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.55 49,92   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU W RACHUNKOWOŚCI TEORIA I PRAKTYKA


KRASODOMSKA J. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 52.55 Twoja cena  49,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczna odpowiedzialność biznesu w rachunkowości

Teoria i praktyka


Książka jest efektem badań statutowych realizowanych przez pracowników Katedry Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Przedstawiono w niej teoretyczne i praktyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility-CSR) oraz jej ujęci a w rachunkowości.

Autorzy omówili zagadnienia dotyczące sprawozdawczości zintegrowanej, głównych standardów raportowania CSR oraz zewnętrznej weryfikacji informacji z tego zakresu. Poświęcili także uwagę problematyce społecznie odpowiedzialnego inwestowania (Socially Responsible Investing-SRI) oraz ujawniania informacji społecznych i środowiskowych przez jednostki gospodarcze reprezentujące różne branże. Przeprowadzili również przegląd zagranicznych i krajowych badań dotyczących CSR i rachunkowości.

Autorzy proponują książkę pracownikom naukowym i wykładowcom wyższych uczelni, doktorantom i studentom oraz osobom zainteresowanym problematyką rachunkowości i CSR, mając nadzieję, że okaże się ona przydatna w ich pracy naukowej i praktyce zawodowej.


Wstęp
Joanna Krasodomska

ROZDZIAŁ 1. Od społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw do sprawozdawczości zintegrowanej
Konrad Stępień
Wprowadzenie
1.1. Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.2. Obszary społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.3. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.4. Istota sprawozdawczości zintegrowanej
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 2. Główne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności
Marta Łętek
Wprowadzenie
2.1. Standardy Global Reporting Initiative (GRI)
2.2. Zasady UN Global Compact
2.3. Wytyczne Międzynarodowej Rady ds. Zintegrowanego Raportowania
2.4. Dyrektywa ws. ujawniania informacji niefinansowych oraz białe i zielone księgi Unii Europejskiej
2.5. Social Accountability 8000 oraz Standard AA1000
2.6. Inne standardy raportowania społecznej odpowiedzialności
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 3. Audyt informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu
Anna Staszel, Paweł Zieniuk
Wprowadzenie
3.1. Potrzeba weryfikacji informacji niefinansowych przez niezależne podmioty zewnętrzne
3.2. Audyt społecznej odpowiedzialności biznesu jako usługa atestacyjna
3.3. Metodologia prowadzenia oraz raport z wykonania usług atestacyjnych
3.4. Wyzwania związane z weryfikacją informacji z zakresu społecznej odpowiedzialności
3.5. Regulacje szczegółowe usług atestacyjnych dotyczących sprawozdań na temat gazów cieplarnianych
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 4. Inwestowanie społecznie odpowiedzialne (Socially Responsible Investing)
Bogusław Wacławik
Wprowadzenie
4.1. Istota oraz mierniki rynkowe SRI
4.2. RESPECT Index jako projekt grupujący spółki społecznie odpowiedzialne notowane na GPW
4.3. Metody pomiaru efektywności stosowania SRI
4.4. Wpływ SRI na decyzje inwestycyjne
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 5. Raportowanie informacji niefinansowych w zakładach ubezpieczeń
Krzysztof Jonas
Wprowadzenie
5.1. Zasady publikowania informacji niefinansowych
5.2. Raport społeczny PZU SA jako źródło informacji na temat społecznej odpowiedzialności
5.3. Informacje z zakresu społecznej odpowiedzialności dostępne na stronach internetowych wybranych zakładów ubezpieczeń
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 6. Informacje niefinansowe w raportach społecznych i raportach rocznych wybranych spółek energetycznych
Joanna Krasodomska, Kamila Sychta
Wprowadzenie
6.1. Branża energetyczna a społeczna odpowiedzialność biznesu
6.2. Analiza ujawnień na temat społecznej odpowiedzialności dokonywanych przez wybrane spółki
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 7. Społeczna odpowiedzialność biznesu w jednostkach służby zdrowia na przykładzie Grupy Skanmed
Bartłomiej Wrona, Halina Rechul
Wprowadzenie
7.1. Zdrowie i jego znaczenie
7.2. Racjonalne gospodarowanie i zarządzanie w systemie opieki zdrowotnej
7.3. Istota i podstawowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu
7.4. Społeczna odpowiedzialność biznesu w Grupie Scanmed i jej raportowanie
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 8. Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu a kształtowanie wyniku finansowego w świetle zagranicznych badań empirycznych
Konrad Grabiński
Wprowadzenie
8.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej pomiar w badaniach empirycznych
8.2. Relacje pomiędzy raportowaniem społecznej odpowiedzialności a zarządzaniem zyskami w teorii rachunkowości
8.3. Badania empiryczne w zakresie wpływu raportowania społecznej odpowiedzialności na zarządzanie zyskami
Podsumowanie

ROZDZIAŁ 9. Wyniki finansowe, ryzyko i koszt kapitału a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - przegląd wyników badań
Marcin Kędzior, Dorota Kędzior, Magdalena Wójcik-Jurkiewicz
Wprowadzenie
9.1. Wyniki finansowe a społeczna odpowiedzialność biznesu
9.2. Ryzyko i koszt kapitału w kontekście społecznej odpowedzialności
9.3. Teoria ujawnień księgowych i jej powiązanie z kosztem kapitału
9.4. Badania empiryczne dotyczące społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i kosztu kapitału

Podsumowanie
Bibliografia


186 stron, Format: 16.1x23.0, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022