ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZAS INTERNACJONALIZACJI II PERSPEKTYWY PRIORYTETY PROJEKTY


SIWIŃSKA B. MAZUREK G. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 56.70 Twoja cena  53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czas internacjonalizacji II

Perspektywy priorytety projekty


Publikacja udowadnia, jak szerokim tematem jest internacjonalizacja, jak dotyka – nie tylko wertykalnie, ale i horyzontalnie uczelnię – przeplatając się i wnikając w praktycznie każdy aspekt funkcjonowania uniwersytetu. Jej autorami są badacze i praktycy kształtujący na różnych poziomach proces umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego.

W tym tomie 30 autorów z 21 ośrodków akademickich i instytucji związanych ze szkolnictwem wyższym prezentuje teksty przeglądowe, analityczne, badania własne, studia przypadku.

Teksty mieszczą się w trzech przyjętych perspektywach:

• rozwojowej i przyszłościowej – w której poruszane są sprawy fundamentalne dla rozwoju fenomenu internacjonalizacji, nie tylko w ramach „polskiego podwórka”, ale w kontekście generalnych tendencji i zmian zachodzących w globalnym systemie szkolnictwa wyższego;

• zarządczej – w której dotyka się problematyki istotnej na poziomie bieżącego zarządzania uczelnią oraz procesami umiędzynarodowienia kadry, nauki, administracji czy studentów i doktorantów;

• operacyjnej – związanej z realizacją konkretnych, szczegółowych przedsięwzięć – projektów, które mogą, a wręcz powinny, być żywą inspiracją dla podejmowania działań w innych jednostkach.

Ambicją inicjatorów i autorów tej publikacji nie jest proponowanie gotowych recept i schematów działania, lecz skłonienie wszystkich zainteresowanych do wspólnej refleksji i działania na rzecz lepszego przygotowania naszych uniwersytetów do stojących przed nimi wyzwań.


Wstęp . 7

I. INTERNACJONALIZACJA – WYZWANIA I PERSPEKTYWY
Dominik Antonowicz, Lepsze jutro było wczoraj, czyli mity dotyczące umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego  15
Waldemar Siwiński, Międzynarodowe rankingi akademickie – dokąd zmierzają  28
Grzegorz Mazurek, Współczesne trendy w globalnej edukacji i ich wpływ na umiędzynarodowienie szkół wyższych – wybrane aspekty . 45
Bianka Siwińska, Czy internacjonalizacja jest kobietą?  60
Karolina Wysocka, Jaki uniwersytet, taka internacjonalizacja, czyli o tym, jak i dlaczego kwestia modelu uniwersytetu ma wpływ na jego internacjonalizację na przykładzie Polski   75
Arif Erkol, Measuring Internationalization of Higher Education Institutions: Selecting Appropriate Criteria . 96
Edyta Lachowicz-Santos, Uczelnia wyższa w XXI wieku – zatrudnialność jako kluczowy element strategii  113
Dominika Janik-Hornik, Studia czy praktyka? A może kurs intensywny?O oczekiwaniach, rezultatach i… fi nansowaniu . 127
Katarzyna Mörchen, Massive Open Online Courses jako narzędzie komunikacji marketingowej   140

II. INTERNACJONALIZACJA – PERSPEKTYWA ZARZĄDCZA
Marta Ganobis-Bednarska, O potrzebie deregulacji wspólnych przewodów doktorskich prowadzonych we współpracy zagranicznej w kontekście zmieniających się przepisów . 153
Jacek Lewicki, Umiędzynarodowienie a finansowanie szkolnictwa wyższego – wybrane aspekty polskich rozwiązań systemowych  181
Joanna Kartasiewicz, Praktycy praktykom. Europejskie platformy wiedzy i wymiany doświadczeń w zakresie internacjonalizacji. Przypadek szkół biznesowych . 191
Mieczysław Pakosz, Rekrutacja kandydatów z Ukrainy na studia wyższe w Polsce. Perspektywy dla polskich uczelni . 202
Joanna Gocłowska-Bolek, Uczelnie latynoamerykańskie – atrakcyjni i wymagający partnerzy polskiej internacjonalizacji . 218
Dominika Dobrowolska, Karol Peszko, Sylwia Rutkowska, Rola ESN w umiędzynarodowieniu uczelni wyższych  230
Katarzyna Świerk, Logo HR Excellence in Research jako element procesu zwiększania poziomu internacjonalizacji uczelni wyższych . 239
Joanna Domagała, Kryteria ECA jako sposób na ocenę jakości internacjonalizacji oraz przygotowanie strategii umiędzynarodowienia w szkolnictwie wyższym . 248
Joanna Laskowska, Alexis Angulo Martínez, Czy polskie uniwersytety są gościnne?   260

III. INTERNACJONALIZACJA – PERSPEKTYWA PROJEKTOWA – STUDIA PRZYPADKU
Mariusz Sagan, Strategia pozyskiwania studentów cudzoziemców – na przykładzie Lublina . 271
Łukasz Wojdyga, Program Przygotowawczy Politechniki Warszawskiej – skuteczne narzędzie selekcji kandydatów zagranicznych  283
Ewa Mroczek, Szkoły letnie – sposób na umiędzynarodowienie uczelni . 291
Jarosław Tomaszewski, Magdalena Kozula, Analiza wybranych obszarów internacjonalizacji – przykład Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na tle wybranych uczelni brytyjskich   304
Kinga Kurowska, Internacjonalizacja poprzez międzynarodowe projekty edukacyjne  323
Dorota Maciejowska, System rozwijania kompetencji międzykulturowych kadry uczelni – trendy i dobre praktyki w procesie internacjonalizacji  339
Magdalena Popowska, Internacjonalizacja szkolnictwa wyższego a kwestia jakości kształcenia i obsługi studentów – przykład Politechniki Gdańskiej  356
Marek Zimnak, Wyzwania krajowej i międzynarodowej promocji polskiej wyższej edukacji . 366

Autorzy  379
Summary . 391
Indeks osób . 410


412 stron, Format: 16.9x24.0, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022