|
POLITYKA W MEDIACH
BUTKIEWICZ M. ŁĘCICKI G. PŁATEK P. RED. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 42.50 Twoja cena 40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityka w mediach
Przedmiotem studiów składających się na publikację jest problematyka rozmaitych
związków zachodzących między polityką a mediami.
Autorzy podjęli w swych rozważaniach szerokie spektrum zagadnień – od analizy
wizerunku poszczególnych polityków i partii politycznych, poprzez badania dyskursu
medialnego ukazującego walkę polityczną, zagadnienia historyczne (cenzura), aż po
najnowsze medialne wyzwania, dotyczące przenikania polityki w obszar Internetu i nowych
mediów.
Do najistotniejszych zagadnień należy zaliczyć te, które odnoszą się do ukazania
medialnych mechanizmów manipulacji. Owe zabiegi nie tylko przeczą podstawowemu
posłannictwu mediów, czyli przekazywaniu prawdy, ale umyślnie wykorzystują je do
szerzenia kłamstw i opinii, których intencją jest celowe manipulowanie świadomością
odbiorców.
Przedmiotowe traktowanie mediów przez polityków wydaje się jednym z największych
zagrożeń demokracji w XXI wieku.
Wstęp 7
CZĘŚĆ 1. Kreowanie wizerunku politycznego i manipulacja historią 9
Marta Brzezińska-Waleszczyk
Polityka 2.0. Case studies na podstawie wybranych przykładów z polskiej sceny
politycznej 11
Magdalena Butkiewicz
Analiza wizerunku medialnego Janusza Korwin-Mikkego 26
Aleksandra Frąckiewicz
Strategia wizerunkowa „męża stanu” – droga do sukcesu wyboreczego czy politycznego
upadku? Studium przypadku kariery politycznej Andrzeja Leppera 44
Hanna Karp
Aparat cenzury i cenzorów w systemie mediów totalitarnych 60
Piotr Łuczuk
Analiza wizerunku medialnego Jarosława Kaczyńskiego 86
Aleksandrs Stepanovs
Ideologia i tortura: grupa chrześcijan Asuny-Beresny zamordowana przez bolszewików 28
marca 1919 roku w Dyneburgu 99
CZĘŚĆ 2. Polityka w cyberprzestrzeni 117
Marta Brzezińska-Waleszczyk
Media społecznościowe jako narzędzie ewangelizacji w rękach diakonów – szanse i
zagrożenia. Analiza SWOT 119
Paweł Kapla
Aktywność internetowa mocnym ogniwem komunikacji społecznej. Portale społecznościowe
skutecznym narzędziem na drodze zmian politycznych 143
Martyna Opłotna
Polityka na Twitterze w świetle dostępnych badań 156
Paweł Płatek
Internet a państwo według Arystotelesa – cyberprzestrzeń jako nowa rzeczywistość
społeczna 168
Monika Sulej, Tomasz Janus
Marketing polityczny w mediach społecznościowych – szanse i zagrożenia dla procesu
komunikacji i jego uczestników 185
CZĘŚĆ 3. Debata polityczna w mediach 203
Anna Gębalska-Berekets
Między prawdą a kłamstwem – językowe określenia przeciwnika politycznego we współczesnym
dyskursie medialnym. Wybrane przykłady 205
Łukasz Jakubowski
Media jako kanał obiektywnego przekazu politycznego Fikcja czy rzeczywistość? 219
Daria Maciołek, Dariusz Poleszak
Media jako narzędzie konstytuujące recepcję rzeczywistości społeczno-politycznej
przez współczesne pokolenie młodych ludzi 232
Michał Małek
Polityczna gra medialna o religijne autorytety 244
Paweł Sarna
Stosowność (i niestosowność) w radiowych audycjach z udziałem polityków na przykładzie
„Siódmego dnia tygodnia” Radia Zet 254
Mateusz Trawiński
Między legitymizacją a merytoryczną oceną. Argumentacja uczonych w mediach na przykładzie
dwóch głośnych debat historycznych 269
286 stron, Format: 16.9x24.0, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|