ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.50 40,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYKA W MEDIACH


BUTKIEWICZ M. ŁĘCICKI G. PŁATEK P. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 42.50 Twoja cena  40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityka w mediach


Przedmiotem studiów składających się na publikację jest problematyka rozmaitych związków zachodzących między polityką a mediami.

Autorzy podjęli w swych rozważaniach szerokie spektrum zagadnień – od analizy wizerunku poszczególnych polityków i partii politycznych, poprzez badania dyskursu medialnego ukazującego walkę polityczną, zagadnienia historyczne (cenzura), aż po najnowsze medialne wyzwania, dotyczące przenikania polityki w obszar Internetu i nowych mediów.

Do najistotniejszych zagadnień należy zaliczyć te, które odnoszą się do ukazania medialnych mechanizmów manipulacji. Owe zabiegi nie tylko przeczą podstawowemu posłannictwu mediów, czyli przekazywaniu prawdy, ale umyślnie wykorzystują je do szerzenia kłamstw i opinii, których intencją jest celowe manipulowanie świadomością odbiorców.

Przedmiotowe traktowanie mediów przez polityków wydaje się jednym z największych zagrożeń demokracji w XXI wieku.


Wstęp  7

CZĘŚĆ 1. Kreowanie wizerunku politycznego i manipulacja historią  9
Marta Brzezińska-Waleszczyk
Polityka 2.0. Case studies na podstawie wybranych przykładów z polskiej sceny politycznej 11
Magdalena Butkiewicz
Analiza wizerunku medialnego Janusza Korwin-Mikkego 26
Aleksandra Frąckiewicz
Strategia wizerunkowa „męża stanu” – droga do sukcesu wyboreczego czy politycznego upadku? Studium przypadku kariery politycznej Andrzeja Leppera  44
Hanna Karp
Aparat cenzury i cenzorów w systemie mediów totalitarnych  60
Piotr Łuczuk
Analiza wizerunku medialnego Jarosława Kaczyńskiego 86
Aleksandrs Stepanovs
Ideologia i tortura: grupa chrześcijan Asuny-Beresny zamordowana przez bolszewików 28 marca 1919 roku w Dyneburgu 99

CZĘŚĆ 2. Polityka w cyberprzestrzeni 117
Marta Brzezińska-Waleszczyk
Media społecznościowe jako narzędzie ewangelizacji w rękach diakonów – szanse i zagrożenia. Analiza SWOT   119
Paweł Kapla
Aktywność internetowa mocnym ogniwem komunikacji społecznej. Portale społecznościowe skutecznym narzędziem na drodze zmian politycznych  143
Martyna Opłotna
Polityka na Twitterze w świetle dostępnych badań  156
Paweł Płatek
Internet a państwo według Arystotelesa – cyberprzestrzeń jako nowa rzeczywistość społeczna  168
Monika Sulej, Tomasz Janus
Marketing polityczny w mediach społecznościowych – szanse i zagrożenia dla procesu komunikacji i jego uczestników 185

CZĘŚĆ 3. Debata polityczna w mediach  203
Anna Gębalska-Berekets
Między prawdą a kłamstwem – językowe określenia przeciwnika politycznego we współczesnym dyskursie medialnym. Wybrane przykłady 205
Łukasz Jakubowski
Media jako kanał obiektywnego przekazu politycznego Fikcja czy rzeczywistość? 219
Daria Maciołek, Dariusz Poleszak
Media jako narzędzie konstytuujące recepcję rzeczywistości społeczno-politycznej przez współczesne pokolenie młodych ludzi  232
Michał Małek
Polityczna gra medialna o religijne autorytety 244
Paweł Sarna
Stosowność (i niestosowność) w radiowych audycjach z udziałem polityków na przykładzie „Siódmego dnia tygodnia” Radia Zet 254
Mateusz Trawiński
Między legitymizacją a merytoryczną oceną. Argumentacja uczonych w mediach na przykładzie dwóch głośnych debat historycznych 269


286 stron, Format: 16.9x24.0, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022