ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ZARZĄDZANIU HUMANISTYCZNYM


KOSTERA M. NIERENBERG B. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 43.39 Twoja cena  41,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikacja społeczna w zarządzaniu humanistycznym


Od czasów Arystotelesa wiemy, że na każdy akt komunikacyjny składają się co najmniej trzy elementy: nadawca komunikatu, jego odbiorca i sam komunikat, a więc dwoje ludzi i relacja między nimi. Na tej podstawie zbudowano rozmaite modele komunikacyjne, pozwalające nam zrozumieć istotę procesów komunikacyjnych. Współczesny świat, w którym komunikat stał się cenny i jednocześnie bezprecedensowo powszechny, wymaga jednak czegoś więcej niż sama wiedza o komunikowaniu się – wymaga zarządzania tym procesem, czyli brania odpowiedzialności za jego kształt i przyszłość. Brzmi jak misja niemożliwa? Zapewne można tak to postrzegać, aczkolwiek istota ludzka ma to do siebie, że lubi się uczyć i jest w tym niezwykle skuteczna, a więc może się także nauczyć, jak robić rzeczy niemożliwe. Niniejsza książka stanowi zaproszenie do wspólnej nauki, bilet w przyszłość, w której jest miejsce dla człowieka, w przyszłość, którą może stworzyć komunikacja, budowanie więzi i mostów między ludźmi. Czas, by zarządzanie wzięło za to budowanie odpowiedzialność.


Monika Kostera, Bogusław Nierenberg: Wstęp. Komunikacja społeczna a zarządzanie humanistyczne 9
Jerzy Bralczyk: Zarządzanie 17
Marta Szeluga-Romańska: Rola menedżera w procesie komunikacji 21

Część I. Media dla komunikacji

Bogusław Nierenberg: Radio i zarządzanie – wizerunek a odpowiedzialność 39
Wiesław Godzic: Widz telewizji – menedżer mimo woli 53
Jan Kreft: Fasady i maski – współdziałanie menedżerów i dziennikarzy 63

Część II. Aspekty komunikacji w pracy menedżera

Bogusław Nierenberg: Anegdota w zarządzaniu 81
Roman Batko: Dialog i solidarność 93
Michał Zawadzki: „Choć zdeptał mnie wielki, przysadzisty tur – ja stawiam”. Absurdalny humor jako przestrzeń heterotopii organizacyjnej 107
Małgorzata Ćwikła: Najnowsze strategie komunikacji teatralnej jako źródło inspiracji dla zarządzania 121
Jacek Ostaszewski: Film. Na styku fikcji i rzeczywistości organizacyjnej 137
Monika Kostera, Joanna Średnicka: Poezja i zarządzanie – inspiracje dla menedżera humanisty 151

Część III. Obszary i narzędzia komunikacji

Sławomir Magala: Piksel czy litera? Obraz fotograficzny w komunikacji społecznej 169
Tomasz Ochinowski: Jak rozmawiać z przeszłością, by wzbogacić komunikację w teraźniejszości, czyli o pożytkach z historiografii organizacji 187
Aleksandra Przegalińska: Tracking aktywności – obietnica i zagrożenie dla menedżerów 203

Barbara Czarniawska: Posłowie 215
Bibliografia 219


240 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022