|
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA W ZARZĄDZANIU HUMANISTYCZNYM
KOSTERA M. NIERENBERG B. RED. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 43.39 Twoja cena 41,22 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komunikacja społeczna w zarządzaniu humanistycznym
Od czasów Arystotelesa wiemy, że na każdy akt komunikacyjny składają się co
najmniej trzy elementy: nadawca komunikatu, jego odbiorca i sam komunikat, a więc dwoje
ludzi i relacja między nimi. Na tej podstawie zbudowano rozmaite modele komunikacyjne,
pozwalające nam zrozumieć istotę procesów komunikacyjnych. Współczesny świat, w którym
komunikat stał się cenny i jednocześnie bezprecedensowo powszechny, wymaga jednak
czegoś więcej niż sama wiedza o komunikowaniu się – wymaga zarządzania tym
procesem, czyli brania odpowiedzialności za jego kształt i przyszłość. Brzmi jak
misja niemożliwa? Zapewne można tak to postrzegać, aczkolwiek istota ludzka ma to do
siebie, że lubi się uczyć i jest w tym niezwykle skuteczna, a więc może się także
nauczyć, jak robić rzeczy niemożliwe. Niniejsza książka stanowi zaproszenie do wspólnej
nauki, bilet w przyszłość, w której jest miejsce dla człowieka, w przyszłość, którą
może stworzyć komunikacja, budowanie więzi i mostów między ludźmi. Czas, by
zarządzanie wzięło za to budowanie odpowiedzialność.
Monika Kostera, Bogusław Nierenberg: Wstęp. Komunikacja społeczna a zarządzanie
humanistyczne 9
Jerzy Bralczyk: Zarządzanie 17
Marta Szeluga-Romańska: Rola menedżera w procesie komunikacji 21
Część I. Media dla komunikacji
Bogusław Nierenberg: Radio i zarządzanie – wizerunek a odpowiedzialność 39
Wiesław Godzic: Widz telewizji – menedżer mimo woli 53
Jan Kreft: Fasady i maski – współdziałanie menedżerów i dziennikarzy 63
Część II. Aspekty komunikacji w pracy menedżera
Bogusław Nierenberg: Anegdota w zarządzaniu 81
Roman Batko: Dialog i solidarność 93
Michał Zawadzki: „Choć zdeptał mnie wielki, przysadzisty tur – ja stawiam”.
Absurdalny humor jako przestrzeń heterotopii organizacyjnej 107
Małgorzata Ćwikła: Najnowsze strategie komunikacji teatralnej jako źródło
inspiracji dla zarządzania 121
Jacek Ostaszewski: Film. Na styku fikcji i rzeczywistości organizacyjnej
137
Monika Kostera, Joanna Średnicka: Poezja i zarządzanie – inspiracje dla menedżera
humanisty 151
Część III. Obszary i narzędzia komunikacji
Sławomir Magala: Piksel czy litera? Obraz fotograficzny w komunikacji społecznej
169
Tomasz Ochinowski: Jak rozmawiać z przeszłością, by wzbogacić komunikację w
teraźniejszości, czyli o pożytkach z historiografii organizacji 187
Aleksandra Przegalińska: Tracking aktywności – obietnica i zagrożenie dla
menedżerów 203
Barbara Czarniawska: Posłowie 215
Bibliografia 219
240 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|