|
LOGISTYKA A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
GĄSOWSKA M.K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 73.10 Twoja cena 69,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Będące domeną logistyki zarządzanie strumieniami przepływów fizycznych i
informacji w przedsiębiorstwie oraz między podmiotami gospodarującymi uczestniczącymi
w dostarczaniu produktu do klienta w warunkach globalizacji i bezprecedensowego poziomu
zmienności jest bardzo złożonym procesem, determinuje niezakłócone funkcjonowanie,
wyniki działalności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw.
W książce przedstawiono w szerokim zakresie problematykę logistyki w procesie
budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Zaprezentowano w niej logistyczny model, pozwalający osiągnąć odpowiedni poziom
konkurencyjności przedsiębiorstwa w dynamicznym otoczeniu oraz wnioski z teoretycznych
rozważań i prezentowanych badań empirycznych będące wkładem własnym autorki w rozwój
nauk o zarządzaniu. Publikacja napisana została na podstawie studiów literatury z
zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansów w skali światowej, wyników badań
wykonanych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów oraz własnych
badań empirycznych przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i
handlowych.
Wstęp
Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w
naukach ekonomicznych
1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw
produkcyjnych i handlowych
2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw
produkcyjnych i handlowych
2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i
handlowych - podstawy teoretyczne
2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność
przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych
Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu
konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach -
przegląd badań empirycznych
3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa
3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego
modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa
3.3.1. Cele i przedmiot badań empirycznych
3.3.2. Metody badawcze
3.3.3. Charakterystyka próby badawczej
Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych
i handlowych - wyniki badań empirycznych
4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami
produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014-2016
4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności
badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014-2016
4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych
polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014-2016
4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej
badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014-2016
4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w
polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych
Podsumowanie
Bibliografia
Załącznik
313 stron, Format: 20.5x18.1, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|