ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.45 39,38   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYZWANIA GLOTTODYDAKTYKI POLONISTYCZNEJ


POTASIŃSKA P. STASIECZEK-GÓRNA M. RED.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 41.45 Twoja cena  39,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wyzwania glottodydaktyki polonistycznej


Tom inicjuje serię „Studia Glottodydaktyczne” przygotowywaną przez Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy (językoznawcy, literaturoznawcy, kulturoznawcy, komparatyści, slawiści, logopedzi, lekarze) konfrontują się ze stawianymi glottodydaktyce wyzwaniami, które, na potrzeby tej publikacji, zostały sprowadzone do sześciu pól tematycznych: rozwijanie kompetencji językowej, integracja, mediacja kulturowa, gatunki literackie, specjalne potrzeby uczących się oraz praktyka dydaktyczna.


Przedmowa – Justyna Zych                   9
Wstęp – Paulina Potasińska                   11

Rozdział I
Glottodydaktyka polonistyczna a rozwijanie kompetencji językowej
Anna Dąbrowska, Małgorzata Pasieka – O kilku rzeczach, co nie całkiem nowe, czyli o składni w dawnych podręcznikach do języka polskiego jako obcego  19
Magdalena Stasieczek-Górna – Jak integrować nauczanie zagadnień szyku wyrazów z programami nauczania języka polskiego jako obcego       49
Iwona Góral-Wilhelms – Błąd kształtuje świadomość i uświęca środki     . 58

Rozdział II
Glottodydaktyka polonistyczna a integracja
Anna Burzyńska-Kamieniecka, Urszula Dobesz – O czym przyszły obywatel wiedzieć powinien, czyli o potrzebie kształcenia i testowania kompetencji socjokulturowej i realioznawczej osób ubiegających się o polskie obywatelstwo       67
Samanta Busiło – Odczarować imigrantów, czyli o słuchaczach szkoleń językowych oczami lektorów                      . 86
Sylwia Chrostowska-Gałązka – Trudności i wyzwania w nauczaniu dzieci języka polskiego jako drugiego na przykładzie dzieci-uchodźców z jednej ze szkół podstawowych w Warszawie                  . 103

Rozdział III
Glottodydaktyka polonistyczna a mediacja kulturowa
Grażyna Zarzycka – Mediacja kulturowa jako niedoceniony wymiar glottodydaktyki                         117
Anna Rabczuk, Małgorzata Majewska-Meyers – Polsko-niemieckie qui pro quo. Różnice kulturowe a akwizycja polszczyzny              132

Rozdział IV
Glottodydaktyka polonistyczna a gatunki literackie
Anna Trębska-Kerntopf – Esej – gatunek twórczości słownej w roli tekstu autentycznego, stymulującego rozwijanie sprawności mówienia w nauczaniu języka polskiego jako obcego                    . 147
Anna Roter-Bourkane – Kreatywne pisanie na zajęciach z języka polskiego jako obcego a kształcenie kulturowe                 . 165

Rozdział V
Glottodydaktyka polonistyczna a specjalne potrzeby uczących się
Aleksandra Święcka – Polski język migowy jako źródło interferencji gramatycznych – analiza wypowiedzi pisemnych Głuchych            177
Urszula Bielecka – Język polski jako obcy na lekcji z dyslektycznym studentem. Wyzwania i problemy                     185
Kamila Potocka-Pirosz – „Zatrzymać język” – zastosowanie glottodydaktyki w zaburzeniach czynności nazywania u osób z chorobą Alzheimera        192
Urszula Swoboda-Rydz – Czy możliwe jest zanurzenie w języku specjalistycznym?                        . 203

Rozdział VI
Glottodydaktyka polonistyczna a praktyka dydaktyczna
Magdalena Kobus, Anna Szyntor-Bykowska – „Smak sukcesu” i „gorycz porażki”, czyli o tym, jak na zajęciach z języka polskiego jako obcego wykorzystać informacje medialne o wydarzeniach sportowych          . 217
Beata Afeltowicz – Potencjał kulturowy nazw własnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego (na przykładzie podręcznika Joanny Włodarczyk i Julitty Poluch Język polski poza klasą)                  229
Agnieszka Jastrzębska – Zabawy polisensoryczne na zajęciach z języka polskiego jako obcego                        239
Wspomnienia
Marta Pančíková – Co dla mnie oznacza „Polonicum” (lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte w „Polonicum”)                    248
Piotr Kajak, Iwona                      254
Noty o autorach                      . 256
Indeks nazwisk                      . 262


268 stron, Format: 23.4x16.3, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022