|
SPORT TURYSTYKA REKREACJA
CICHOSZ A. RED. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Sport turystyka rekreacja
W książce zamieszczono odpowiedzi na interesujące pytania z zakresu sportu
turystyki i rekreacji, przykłady najlepszych wzorców przekazanych w aspekcie
historyczno-porównawczym z dziedziny kultury fizycznej, czasu wolnego i wypoczynku,
troski o dobrostan zdrowotny, rady i wskazówki tworzenia własnego stylu bycia i
obcowania z naturą i kulturą.
Czytelnik dowie się jak filmować i fotografować, gromadzić materiał i tworzyć
własną kronikę przeżyć, doznań niepowtarzalnych emocji.
Opracowanie zawiera wyczerpujące rady w zakresu wyboru i wykorzystania sprzętu
fotograficznego dla profesjonalistów i amatorów, cenne wskazówki instruktorsko
metodyczne dla każdego. Także uchwycone czujnym okiem fotoreportera momenty przeżywania
zwycięstwa i porażki najwyższej rangi sportowców podczas występów międzynarodowych
na stadionach świata tworzą klimat autentycznych doznań.
Wprowadzenie
Rozdział I. Sport, turystyka i rekreacja (Adam Cichosz)
1. W poszukiwaniu najlepszych wzorów
1.2. W wychowaniu fizycznym i w sporcie
2. Turystyka i rekreacja w kulturowym, rynkowym i dydaktycznym ujęciu
Bibliografia
Rozdział II. Fotografowanie w sporcie (Karol Bartnik)
Wstęp
1. Fotografia wczoraj i dzisiaj
1.1. Przygoda z fotografią
1.2. Cechy i umiejętności kronikarskie
1.3. Autorytety
2. Czym fotografować?
2.1. Istotne parametry sprzętu
2.2. Dobór obiektywów
2.3. Ciemnia fotograficzna, (post)produkcja w programach komputerowych
3. Od teorii do praktyki
3.1. Architektura
3.2. Dynamizm akcji i waleczność
3.3. Emocje pozytywne
3.4. Emocje negatywne
3.5. Reakcje trenerów
3.6. Kibice
3.7. Cheerleaders
3.8. Eksponowanie artyzmu
Bibliografia
Rozdział III. Filmowanie i fotografowanie w turystyce (Filip Karkosz)
Wstęp
1. Turystyka i rekreacja w zarysie
1.1. Turystyka
1.2. Rekreacja
1.3. Rozwój turystyki i rekreacji w czasie i przestrzeni
2. Promocja jako element marketingu turystycznego
2.1. Istota i ewolucja marketingu
2.2. Narzędzia promocji turystycznej regionów
2.3. Nowoczesne trendy w promocji miasta – city placement
2.3.1. City placement na świecie
2.3.2. City placement w Polsce
2.3.3. Zadania FILM COMMISSION POLAND i KRAKOW FILM COMMISSION
2.4. Rozwój turystyki filmowej
3. Filmowanie dla potrzeb popularyzacji turystyki
3.1. Pieprz i wanilia
3.2. Boso przez świat
3.3. Polska według Kreta
3.4. Światowiec
3.5. Podróże z żartem
3.6. Ziemia nieznana
3.7. Tańcząca z Gruzją
3.8. Makłowicz w podróży
3.9. Klub Podróżników Namaste
3.10. Turystyczne festiwale filmowe
3.10.1. Film, art & tourism FESTIVAL
3.10.2. Lawiny
4. Filmowanie i fotografowanie – wyprawa do Indii W posłowiu
Bibliografia
Rozdział IV. Rekreacja ruchowa. Fotografowanie (Piotr Siliniewicz)
1. Definicje rekreacji ruchowej
1.1. Definiowanie rekreacji ruchowej w aspekcie formalnym
1.2. Definiowanie rekreacji ruchowej (rekreacji) w innych, wybranych aspektach
2. Funkcje rekreacji ruchowej
3. Rekreacja ruchowa wybranych grup osobowych
3.1. Niepełnosprawni
3.2. Weterani (60+)
4. Wybrane formy aktywności fizycznej i ich powiązanie z funkcjami rekreacji ruchowej
4.1. Biegi uliczne i terenowe
4.2. Ultramaratony górskie
4.3. Orientacja Sportowa
4.4. Rajdy miejskie i rajdy przygodowe
5. Fotografia jako obraz wypełniania funkcji rekreacji ruchowej na przykładzie wybranych
form aktywności fizycznej
Bibliografia
Spis fotografii
226 stron, Format: 16.3x23.3, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|