Siła narracji marketingowej
Jak właściwe słowa pozwalają sprzedać produkt, zmienić wizerunek firmy czy
pozyskać wyborców
To nie jest kolejny poradnik! Marketingowe doświadczenie Sebastiana Hejnowskiego wraz
z kunsztem literackim Mirosława Bujko dały niezwykłą opowieść o sile słowa i
metodach jego użycia.
Autorzy nie zapomnieli też o praktycznych przykładach. Obydwaj mają całkowicie
odmienne doświadczenia językowe. Sebastian to komunikator marketingowy. Posługuje się
językiem typowym dla komunikacji PR. Jego instrumentalne, sprawcze narracje mają
sprzedawać wizerunek i produkty. Mirek to pisarz. Instrumentalność jego narracji ma
sprzedawać emocje, przeżycia, zachwyty i lęki, wzruszenia i pragnienia. To całkiem
inny produkt. Ale, o dziwo, oba narracyjne światy mają wiele wspólnych obszarów.
Literatura świadoma marketingu lepiej się sprzedaje, marketing świadom literatury
lepiej sprzedaje. Marketingowe doświadczenia i technologie narracji da się wykorzystać
w narracji powieściowej. I na odwrót – najlepsze narracyjne techniki literatury okazują
się świetnie wpływać na skuteczność tekstów w komunikacji marketingowej. Warto więc
wymienić doświadczenia. Owocem tak pojętej wymiany interesów jest niniejsza książka,
napisana z myślą o „marketerach języka”, którzy przy pomocy językowej pragmatyki
muszą wypełnić zadania sprzedażowe, pozyskać wyborców, zmienić wizerunek czy
kształtować w pożądany sposób opinię publiczną.
Marketing, PR czy manipulacja, a może wszystko razem? Autorzy pokazują, że
odpowiedzią na każdy problem może być słowo – niczym zaklęcie, wypowiadane, by
rzeczywistość zmieniła się zgodnie z życzeniem. Chcecie je poznać? Odpowiedzi
znajdziecie w książce.
Sebastian Hejnowski – wieloletni praktyk public relations i reklamy.
Zarządza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej MSL – największą europejską agencją
public relations. Jest również prezesem agencji kreatywnej Leo Burnett Warsaw. Jest
publicystą i jurorem na największych branżowych konkursach. Prywatnie ojciec dwójki
dzieci, pasjonat podróży, odwiedził ponad 100 krajów świata.
Mirosław Bujko – trener biznesu, wykładowca akademicki, dziennikarz, krytyk muzyczny,
scenarzysta, librecista, trener sztuk walki. Specjalizuje się w narratologii, komunikacji
marketingowej i w marketingu języka. Autor kilku powieści wydanych w kraju i
tłumaczonych na niemiecki i portugalski oraz scenariuszy filmowych, librett operowych i
baletowych. Prowadzi warsztaty językowe, komunikacyjne i audyty komunikacyjne dla wielu
firm i korporacji. Fascynuje się kulturą japońską i tradycyjnymi sztukami walki. Jako
4 dan iaido prowadzi własne DOJO, ucząc IAIDO, czyli sztuki władania japońskim
mieczem.
260 stron, Format: 14.4x22.1, oprawa miękka