Podróże służbowe
Z działalnością gospodarczą nierozerwalnie związane są wyjazdy służbowe
(delegacje), zarówno właściciela firmy jak i jego pracowników. Rozliczanie podróży
służbowych, zwłaszcza zagranicznych, nierzadko stwarza wiele problemów. Prawidłowe
ustalanie czasu pobytu pracownika poza granicami kraju jest bardzo istotne, gdyż ma to
wpływ na wysokość diety oraz innych należności przysługujących mu z tytułu
delegacji zagranicznej. Także kwestie podatkowo-składkowe nastręczają zarówno
pracodawcom, ale także i samym pracownikom wielu problemów.
Z sierpniowego numeru Poradnika Gazety Prawnej Czytelnik dowie się:
•Kiedy mówimy o podróży służbowej
•Jak sporządzić regulamin podróży
•Jakie są uprawnienia pracownika w związku z podróżą służbową
•Jak dokumentować i rozliczać delegacje krajowe i zagraniczne
•Kiedy należności delegacyjne podlegają opodatkowaniu i składkom ZUS
•Od jakich wydatków delegacyjnych można odliczyć VAT
Każde z zagadnień zostało wzbogacone o praktyczne przykłady, które w jasny i
przystępny sposób obrazują wybrane zagadnienia oraz najnowszymi interpretacjami
podatkowymi.
100 stron, Format: 20.5x29.5cm, oprawa miękka