|
TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA POLSKICH WOJEWÓDZTW MIAST I POWIATÓW IDENTYFIKACJA PREZENTACJA ZNACZENIE
ADAMUS-MATUSZYŃSKA A. DZIK P. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 58.79 Twoja cena 55,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Tożsamość wizualna polskich województw miast i powiatów
Identyfikacja, prezentacja, znaczenie
Autorzy opracowania zapragnęli sprawdzić, czy równie
sprawnie, jak odczytujemy obrazy, potrafimy je tworzyć, zawierając w nich komunikaty na
temat tożsamości różnych miejsc w naszym kraju. Wytyczyli pięć celów publikacji, w
większości praktycznych. Po pierwsze, dokonali pełnej kwerendy – od szczebla wojewódzkiego
do
szczebla powiatowego – znaków promocyjnych (logo) opracowanych i stosowanych przez
jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Po drugie, wzmocnili teorię tożsamości
wizualnej badaniami empirycznymi. Po trzecie, dali szansę projektantom na ogląd
dotychczasowych dokonań w tej dziedzinie. Postawili sobie również ambitny
cel edukacyjny, w większości sprowadzający się do nauki – jak tego NIE robić. Na
koniec wskazali możliwość dalszych badań w tej dziedzinie, stawiając pytanie, jakie
są mentalne i socjologiczne przyczyny obecnego stanu rzeczy. Mnie osobiście jako grafika
i wykładowcę przedmiotów związanych z omawianym tematem szczególnie
cieszą te praktyczne założenia i muszę przyznać, że materiał, który autorzy dają
nam do dyspozycji, jest wyjątkowy i obszerny. Jak dotąd nie pojawił się jeszcze na
polskim rynku literatury przedmiotu ani jeden taki zbiór.
Dr hab. prof. ASP w Katowicach Katarzyna Gawrych-Olender
Zaletą omawianej publikacji jest wypełnienie istniejącej na polskim rynku
wydawniczym luki dotyczącej badań marketingiem terytorialnym. Co prawda istnieje wiele
ciekawych opracowań prezentujących ramy teoretyczne tego wycinka marketingu (i są one
zazwyczaj bogate w studia przypadków), brakuje jednak na naszym rynku
prób całościowej analizy pewnego wycinka marketingu terytorialnego. To już nie studium
przypadku, ale całościowe badanie sygnatur używanych na szczeblu miasta, powiatu i
województwa. Podjęcie takiego wysiłku powoduje, że dzięki niniejszej książce
znacznie wzbogacona zostanie refleksja nad marketingiem terytorialnym. Już nie
pokazywanie poszczególnych przypadków, ale niezwykle ambitnie zakrojona analiza odnosząca
się do wszystkich wariantów wykorzystania sygnatur na trzech poziomach JST. Dzięki
wysiłkowi pary katowickich autorów pojawia się ważna i potrzebna pozycja
wprowadzająca nową jakość do polskich analiz marketingu terytorialnego. Dodać
należy, że pozycja ze wszech miar udana.
Dr hab. prof. UŚ Tomasz Nawrocki
Podziękowania
Rozdział 1. Tożsamość wizualna jednostki samorządu terytorialnego jako
problem badawczy
1. Wprowadzenie
1.2. Pojęcia i terminy - definicje i relacje
1.2.1. Pojęcia: miejsca, marki i marki miejsca
1.2.2. Tożsamość i tożsamość wizualna
1.2.3. "Logo", "logotyp", "sygnatura" - definicje i
znaczenie w komunikacji marketingowej
1.3. Metoda badawcza
1.3.1. Analiza treści
1.3.2. Etapy analizy treści
1.3.2.1. Poszukiwanie przedstawień
1.3.2.2. Kategorie wykorzystane w procesie kodowania sygnatur
1.3.2.3. Charakterystyka poszczególnych typologii wykorzystanych w procesie kodowania
sygnatur
1.3.2.4. Proces kodowania
1.3.2.5. Przedstawienie wyników
Rozdział 2. Tożsamość wizualna polskich województw
2.1. Tożsamość wizualna marki "Polska" - wprowadzenie
2.2. Identyfikacja (tożsamość) wizualna województw
2.2.1. Województwo dolnośląskie
2.2.2. Województwo kujawsko-pomorskie
2.2.3. Województwo lubelskie
2.2.4. Województwo lubuskie
2.2.5. Województwo łódzkie
2.2.6. Województwo małopolskie
2.2.7. Województwo mazowieckie
2.2.8. Województwo opolskie
2.2.9. Województwo podkarpackie
2.2.10. Województwo podlaskie
2.2.11. Województwo pomorskie
2.2.12. Województwo śląskie
2.2.13. Województwo świętokrzyskie
2.2.14. Województwo warmińsko-mazurskie
2.2.15. Województwo wielkopolskie
2.2.16. Województwo zachodniopomorskie
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. Sygnatury miast i powiatów. Przegląd według województw
3.1. Województwo dolnośląskie
3.1.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa dolnośląskiego
3.2. Województwo kujawsko-pomorskie
3.2.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa kujawsko-pomorskiego
3.3. Województwo lubelskie
3.3.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubelskiego
3.4. Województwo lubuskie
3.4.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa lubuskiego
3.5. Województwo łódzkie
3.5.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa łódzkiego
3.6. Województwo małopolskie
3.6.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa małopolskiego
3.7. Województwo mazowieckie
3.7.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa mazowieckiego
3.8. Województwo opolskie
3.8.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa opolskiego
3.9. Województwo podkarpackie
3.9.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa podkarpackiego
3.10. Województwo podlaskie
3.10.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa podlaskiego
3.11. Województwo pomorskie
3.11.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa pomorskiego
3.12. Województwo śląskie
3.12.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa śląskiego
3.13. Województwo świętokrzyskie
3.13.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa świętokrzyskiego
3.14. Województwo warmińsko-mazurskie
3.14.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa warmińsko-mazurskiego
3.15. Województwo wielkopolskie
3.15.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa wielkopolskiego
3.16. Województwo zachodniopomorskie
3.16.1. Znaki graficzne miast i powiatów województwa zachodniopomorskiego
Rozdział 4. Podsumowanie statystyczne. Miasta i powiaty
4.1. Statystyka sygnatur promocyjnych miast i powiatów
4.2. Statystyka systemów identyfikacji wizualnej
4.3. Formalne typy sygnatur
4.4. Źródła inspiracji
4.5. Typologia sygnatur według taksonomii Pera Mollerupa
4.6. Klasyfikacja według Beyrowa i Vogt
4.7. Typologia sygnatur według M. Florek, E. Glińskiej, A. Kowalewskiej
Rozdział 5. Praktyka sygnatury miejsca w Polsce. Sytuacje kontrowersyjne
Rozdział 6. Podsumowanie. Teoria i praktyka sygnatury miejsca w polskich miastach
i powiatach
6.1. Wprowadzenie
6.2. Herb a logo
6.3. Wnioski teoretyczne
6.4. Proponowane kierunki dalszych badań nad znakami promocyjnymi województw, miast i
powiatów
Rozdział 7. Zalecenia praktyczne
7.1. Zalecenia dotyczące procesu zarządzania marką terytorialną
7.2. Zalecenia wykonawcze: jak zamawiać i wdrażać SIW?
7.3. Zalecenia zarządcze: projekt struktury departamentu (wydziału) marki terytorialnej
Zakończenie
Bibliografia
Indeks
Spis tabel
Spis rysunków
Noty o autorach
394 strony, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|