|
RELIGIJNOŚĆ NOWYCH MEDIÓW
REGIEWICZ A. PIETRUSZEWSKA-KOBIELA G. SASUŁA Ł. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 44.10 Twoja cena 41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Religijność nowych mediów
Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty
Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii
Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się
na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.
Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób
przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka
własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w
świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek
pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do
niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować
jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić
rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.
312 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|