|
SZEF KTÓRY MYŚLI BO WARTO I SIĘ OPŁACA
JEZNACH A. wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 60.00 Twoja cena 57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szef, który myśli, bo warto i się opłaca
Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim
doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje
doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu:
podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie.
Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy
przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia
realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim
stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed
nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli
do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś".
A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w
ludziach największy niepokój.
Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym.
Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu
blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i
wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej
i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować
pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma
praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie,
przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.
Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości
Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie
idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także
dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania,
warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża
ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką
rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to
tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które
za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym
filozofem! Serdecznie polecam!
Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"
- Przedmowa
- Od autora
- Część I
- Rozdział 1. Dobre zarządzanie nie jest misją
- Rozdział 2. My boss Mr Robot
- Nowy, nieznany świat, ale czy piękny?
- Rozdział 3. Jak przepowiadać przyszłość?
- Peter Drucker widział świat za horyzontem
- Rozdział 4. Do czego potrzebujemy mistrzów?
- Rozdział 5. Na szlaku przyda się kompas
- Także w biznesie szukamy słusznej drogi
- Rozdział 6. Filozof zarządza
- Rozdział 7. Wyrzućmy z pracy wszystkich menedżerów!
- Inspiracja zamiast ideologii
- Rozdział 8. Jak zostać menedżerem?
- Management wiedza nie wystarczy
- Rozdział 9. Wojsko, czyli hierarchia i posłuszeństwo
- Zaufanie i szacunek czynią cuda!
- Rozdział 10. Turkusowe idee nie są nową religią
- To tylko symbol nowych czasów
- Rozdział 11. Management dzisiaj
- Rozdział 12. Co łączy management z filozofią?
- Rozdział 13. Po co menedżerowi filozofia?
- Rozdział 14. Filozofia zarządzania
- Połączenie przywódcy z menedżerem
- Część II
- Rozdział 15. Szlachetny mędrzec
- Rozdział 16. Rozwój innych to droga do Twojego sukcesu
- Rozdział 17. Wszystko się zmienia
- Rozdział 18. Filozofia niewolników i cesarzy
- Rozdział 19. Lepiej, by się Ciebie bali, aniżeli Cię szanowali?
- Rozdział 20. Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wolność
- Rozdział 21. Dlaczego poddajemy się złudzeniom?
- Rozdział 22. Wolność nie znaczy, że każdy może robić, co chce
- Rozdział 23. Samozarządzanie też może przebrać miarę
- Rozdział 24. Umowa sprawiedliwa
- Rozdział 25. Droga do dobrego życia
- Rozdział 26. Ludzie mają być celem, nie środkiem do celu
- Rozdział 27. Dokąd prowadzi nas duch czasu?
- Rozdział 28. Nie wszystkie łabędzie są białe
- Rozdział 29. Czy szczęście większości wszystko usprawiedliwia?
- Część III
- Rozdział 30. Zaufanie
- Baza sukcesu każdego zespołu
- Rozdział 31. Czy ideologia może być drogą słuszną?
- Rozdział 32. Nie każdy musi być turkusowy!
- Rozdział 33. Nowe narzędzia zarządzania
- Mogą być skuteczne, choć nie muszą
- Rozdział 34. Skuteczne narzędzie szkoda, że bez duszy
- Rozdział 35. Dlaczego pracujemy?
- Czy praca nadaje sens naszemu życiu?
- Rozdział 36. Filozofowie menedżerami przyszłości?
- Niektóre uniwersytety na to stawiają
- Rozdział 37. Sukces
- Kiedy sukces staje się dziełem?
- Rozdział 38. Kto bierze etykę biznesu poważnie?
- Figowy listek biznesu i polityki
- Rozdział 39. Filozofia dla samouków
- Spis przypisów
328 stron, Format: 13.4x20.9, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|