ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.00 57,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZEF KTÓRY MYŚLI BO WARTO I SIĘ OPŁACA


JEZNACH A.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 60.00 Twoja cena  57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szef, który myśli, bo warto i się opłaca


Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie.

Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu do konkretnego działania, filozofia realizuje przede wszystkim cele poznawcze. Teorie zarządzania wypracowane w poprzednim stuleciu okazują się często bezradne w konfrontacji z wyzwaniami, jakie stawia przed nami współczesność. Warto wówczas sięgnąć do źródeł ludzkiej cywilizacji, czyli do filozofów. Bo "dzisiaj już nawet przyszłość nie jest taka jak kiedyś". A to właśnie niejasna przyszłość w błyskawicznie zmieniającym się świecie budzi w ludziach największy niepokój.

Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć.

Prof. Andrzej Jacek Blikle, autor Doktryny jakości

Świat biznesu przechodzi totalną transformację. W dynamicznym, sieciowym świecie idea hierarchicznej korporacji staje się anachroniczna nie tylko dla dużych, ale także dla średniej wielkości firm. Dla zrozumienia zmian zachodzących w stylu zarządzania, warto zapoznać się z perspektywą praktyka - Andrzeja Jeznacha, który od lat wdraża ideę delegowania uprawnień i decentralizacji, a w swojej książce uświadamia jak wielką rolę odgrywa w tej ewolucji klasyczna myśl filozoficzna. W jego podejściu nie jest to tylko sprawa sposobu zorganizowania pracy, ale także szerszego celu i wartości, które za tym stoją. Innymi słowy: aby być skutecznym menedżerem, musisz stać się lepszym filozofem! Serdecznie polecam!

Dr Witold Jankowski, redaktor naczelny "Harvard Business Review Polska"


    • Przedmowa
    • Od autora
    • Część I
    • Rozdział 1. Dobre zarządzanie nie jest misją
      • I warto, i się opłaca
    • Rozdział 2. My boss Mr Robot
      • Nowy, nieznany świat, ale czy piękny?
    • Rozdział 3. Jak przepowiadać przyszłość?
      • Peter Drucker widział świat za horyzontem
    • Rozdział 4. Do czego potrzebujemy mistrzów?
      • Mentor to nie guru
    • Rozdział 5. Na szlaku przyda się kompas
      • Także w biznesie szukamy słusznej drogi
    • Rozdział 6. Filozof zarządza
      • Coś dla idiotów?
    • Rozdział 7. Wyrzućmy z pracy wszystkich menedżerów!
      • Inspiracja zamiast ideologii
    • Rozdział 8. Jak zostać menedżerem?
      • Management wiedza nie wystarczy
    • Rozdział 9. Wojsko, czyli hierarchia i posłuszeństwo
      • Zaufanie i szacunek czynią cuda!
    • Rozdział 10. Turkusowe idee nie są nową religią
      • To tylko symbol nowych czasów
    • Rozdział 11. Management dzisiaj
      • Czas na zaangażowanie
    • Rozdział 12. Co łączy management z filozofią?
      • Więcej sztuki niż nauki
    • Rozdział 13. Po co menedżerowi filozofia?
      • Zdobądź swobodę myślenia
    • Rozdział 14. Filozofia zarządzania
      • Połączenie przywódcy z menedżerem
    • Część II
    • Rozdział 15. Szlachetny mędrzec
      • Konfucjusz
    • Rozdział 16. Rozwój innych to droga do Twojego sukcesu
      • Laozi
    • Rozdział 17. Wszystko się zmienia
      • Heraklit
    • Rozdział 18. Filozofia niewolników i cesarzy
      • Stoicy
    • Rozdział 19. Lepiej, by się Ciebie bali, aniżeli Cię szanowali?
      • Niccol Machiavelli
    • Rozdział 20. Bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wolność
      • Thomas Hobbes
    • Rozdział 21. Dlaczego poddajemy się złudzeniom?
      • Francis Bacon
    • Rozdział 22. Wolność nie znaczy, że każdy może robić, co chce
      • Jean-Jacques Rousseau
    • Rozdział 23. Samozarządzanie też może przebrać miarę
      • Monteskiusz
    • Rozdział 24. Umowa sprawiedliwa
      • John Rawls
    • Rozdział 25. Droga do dobrego życia
      • Arystoteles
    • Rozdział 26. Ludzie mają być celem, nie środkiem do celu
      • Immanuel Kant
    • Rozdział 27. Dokąd prowadzi nas duch czasu?
      • Georg Hegel
    • Rozdział 28. Nie wszystkie łabędzie są białe
      • Karl Popper
    • Rozdział 29. Czy szczęście większości wszystko usprawiedliwia?
      • John Stuart Mill
    • Część III
    • Rozdział 30. Zaufanie
      • Baza sukcesu każdego zespołu
    • Rozdział 31. Czy ideologia może być drogą słuszną?
      • Od Marksa do turkusu?
    • Rozdział 32. Nie każdy musi być turkusowy!
      • Pułapki ideologii
    • Rozdział 33. Nowe narzędzia zarządzania
      • Mogą być skuteczne, choć nie muszą
    • Rozdział 34. Skuteczne narzędzie szkoda, że bez duszy
      • Holacracy
    • Rozdział 35. Dlaczego pracujemy?
      • Czy praca nadaje sens naszemu życiu?
    • Rozdział 36. Filozofowie menedżerami przyszłości?
      • Niektóre uniwersytety na to stawiają
    • Rozdział 37. Sukces
      • Kiedy sukces staje się dziełem?
    • Rozdział 38. Kto bierze etykę biznesu poważnie?
      • Figowy listek biznesu i polityki
    • Rozdział 39. Filozofia dla samouków
      • Weź i czytaj
    • Spis przypisów

328 stron, Format: 13.4x20.9, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022