ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGILE RETROSPEKTYWY W ZARZĄDZANIU STANDARDAMI


LOEFFLER M.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agile

Retrospektywy w zarządzaniu standardami


Ostatnia z dwunastu zasad Manifestu Agile mówi o retrospektywach. W myśl tej reguły zespół programistów odbywa regularne spotkania, na których analizuje efekty pracy nad projektem, myśli nad możliwymi zmianami i odpowiednio dopasowuje działania. Retrospektywa po każdej iteracji projektu pozwala na niezwykle skuteczne optymalizowanie pracy zespołu - przeprowadzona odpowiednio gwarantuje, że zebrane wnioski i opinie członków grupy przyczyniają się do coraz lepszych wyników. Rzecz w tym, że rzetelne przygotowanie i przeprowadzenie retrospektywy wcale nie jest proste i oczywiste!

W tej książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek, sprawdzonych praktyk i innowacji, dzięki którym sprawisz, że retrospektywy wniosą do Twojego zespołu prawdziwą wartość. Szybko się zorientujesz, że przedstawione tu techniki można stosować w dowolnym projekcie, w którym sukces zależy od zaangażowania i efektywności zespołu i gdy potrzebny jest proces ciągłego doskonalenia. W książce znalazło się sporo ciekawych informacji, dzięki którym łatwiej będzie rozpoznać i przezwyciężyć typowe problemy. Zapoznasz się z przełomowymi koncepcjami, takimi jak eksperymentowanie i uczenie się na bazie myślenia systemowego. Pozornie proste i oczywiste pomysły umożliwią Ci znakomitą poprawę wyników pracy Twojego zespołu!

W tej książce:

  • sukcesy i porażki jako źródło cennej informacji

  • techniki facylitacji

  • techniki przygotowania retrospektyw

  • wykorzystywanie spostrzeżeń i opinii

  • typowe problemy retrospektyw

  • retrospektywy a wprowadzanie zmian o wielkiej skali


    Przedmowa Jutty Eckstein (11)

    Przedmowa (13)

    Podziękowania (15)

    O autorze (16)

    Rozdział 1. ABC retrospektyw (17)

    • 1.1. Czym jest retrospektywa? (17)
    • 1.2. Retrospektywa sylwestrowa (20)
    • 1.3. Model fazowy retrospektywy (22)
      • 1.3.1. Faza 1. Ustawienie sceny (22)
      • 1.3.2. Faza 2. Sprawdzanie hipotez (25)
      • 1.3.3. Faza 3. Zbieranie danych (26)
      • 1.3.4. Faza 4. Generowanie spostrzeżeń (27)
      • 1.3.5. Faza 5. Definiowanie eksperymentów (28)
      • 1.3.6. Faza 6. Zamknięcie (29)
    • 1.4. Wybór zajęć dla każdej fazy (32)
      • 1.4.1. Książka o retrospektywach Agile (33)
      • 1.4.2. Retromat (33)
      • 1.4.3. Wiki (34)
      • 1.4.4. Tasty Cupcakes (34)
      • 1.4.5. Gamestorming (34)
    • 1.5. Pierwsza Dyrektywa (35)
    • Podsumowanie (37)
    • Bibliografia (38)

    Rozdział 2. Przygotowywanie retrospektyw (39)

    • 2.1. Przygotowania (39)
      • 2.1.1. Jaki okres powinien być omawiany? (39)
      • 2.1.2. Kto powinien wziąć udział w retrospektywie? (40)
      • 2.1.3. Czy mamy temat? (41)
    • 2.2. Właściwy czas, właściwe miejsce (41)
    • 2.3. Odpowiednie materiały (43)
      • 2.3.1. Odpowiednie markery (43)
      • 2.3.2. Odpowiednie karteczki samoprzylepne (44)
      • 2.3.3. Odpowiedni papier flipchart (44)
    • 2.4. Jedzenie (45)
    • 2.5. Agenda (46)
    • Podsumowanie (48)
    • Bibliografia (48)

    Rozdział 3. Pierwsza retrospektywa (49)

    • 3.1. Przygotowania (49)
    • 3.2. Ustawienie sceny. Porównanie do samochodów (51)
    • 3.3. Zbieranie danych (52)
    • 3.4. Generowanie spostrzeżeń: "5 razy >>dlaczego<<" (54)
    • 3.5. Zdefiniowanie kolejnych eksperymentów: burza mózgów (55)
    • 3.6. Zamknięcie: ROTI (56)
    • Podsumowanie (57)

    Rozdział 4. Facylitator retrospektywy (59)

    • 4.1. Jak zostać dobrym facylitatorem? (59)
      • 4.1.1. Szanuj różne style komunikacji (61)
      • 4.1.2. Parafrazowanie (62)
      • 4.1.3. Wspieraj uczestników (62)
      • 4.1.4. Ustal kolejkę (63)
      • 4.1.5. Zachęcaj (63)
      • 4.1.6. Obserwuj emocje (64)
      • 4.1.7. Zamierzona cisza (64)
      • 4.1.8. Słuchaj w poszukiwaniu wspólnej podstawy (64)
    • 4.2. Ułatwienia wizualne (65)
      • 4.2.1. Struktura wizualna 1×1 (66)
    • 4.3. Retrospektywy wizualne (72)
      • 4.3.1. Łódź (72)
      • 4.3.2. Karty kolekcjonerskie (74)
      • 4.3.3. Gra Perfection (75)
      • 4.3.4. Analiza pola sił (77)
      • 4.3.5. Źródła inspiracji dla wizualizacji (78)
    • 4.4. Facylitator z wewnątrz czy z zewnątrz? (80)
      • 4.4.1. Wskazówki dla facylitatorów wewnętrznych (81)
      • 4.4.2. Facylitatorzy z zewnątrz (82)
    • 4.5. Czas po retrospektywie to także czas przed retrospektywą (83)
    • Podsumowanie (84)
    • Bibliografia (85)

    Rozdział 5. Od metafory do retrospektywy (87)

    • 5.1. Retrospektywa "orkiestra" (88)
      • 5.1.1. Ustawienie sceny (89)
      • 5.1.2. Zbieranie danych (90)
      • 5.1.3. Generowanie spostrzeżeń (91)
      • 5.1.4. Definiowanie eksperymentów i hipotez (92)
      • 5.1.5. Zamknięcie (92)
    • 5.2. Retrospektywa piłkarska (93)
      • 5.2.1. Przygotowania (93)
      • 5.2.2. Ustawienie sceny (93)
      • 5.2.3. Zbieranie danych (94)
      • 5.2.4. Generowanie spostrzeżeń (94)
      • 5.2.5. Definiowanie eksperymentów i hipotez (95)
      • 5.2.6. Zamknięcie (95)
    • 5.3. Retrospektywa "pociąg" (95)
      • 5.3.1. Ustawienie sceny (95)
      • 5.3.2. Zbieranie danych (96)
      • 5.3.3. Generowanie spostrzeżeń (97)
      • 5.3.4. Definiowanie eksperymentów i hipotez (97)
      • 5.3.5. Zamknięcie (98)
    • 5.4. Retrospektywa kuchenna (98)
      • 5.4.1. Ustawienie sceny (98)
      • 5.4.2. Zbieranie danych (99)
      • 5.4.3. Generowanie spostrzeżeń (99)
      • 5.4.4. Definiowanie eksperymentów i hipotez (101)
      • 5.4.5. Zamknięcie (101)
    • 5.5. Retrospektywa "piraci" (101)
      • 5.5.1. Ustawienie sceny (102)
      • 5.5.2. Zbieranie danych (103)
      • 5.5.3. Generowanie spostrzeżeń (103)
      • 5.5.4. Definiowanie eksperymentów i hipotez (104)
      • 5.5.5. Zamknięcie (105)
    • Podsumowanie (106)
    • Bibliografia (106)

    Rozdział 6. Retrospektywy systemowe (107)

    • 6.1. Systemy (108)
      • 6.1.1. Systemy statyczne i dynamiczne (109)
      • 6.1.2. Systemy skomplikowane i złożone (109)
    • 6.2. Myślenie systemowe (111)
      • 6.2.1. Schematy pętli przyczynowych (111)
      • 6.2.2. Drzewo obecnej rzeczywistości (121)
      • 6.2.3. Ograniczenia myślenia systemowego (126)
    • 6.3. Myślenie o złożoności (127)
      • 6.3.1. Martie - model zarządzania 3.0 (128)
      • 6.3.2. Model ABIDE (130)
    • Podsumowanie (133)
    • Bibliografia (134)

    Rozdział 7. Retrospektywy skoncentrowane na rozwiązaniach (135)

    • 7.1. Podejście ukierunkowane na rozwiązania (136)
      • 7.1.1. Dyskusje o problemach stwarzają problemy, dyskusje o rozwiązaniach generują rozwiązania (136)
      • 7.1.2. Koncentracja na lepszej przyszłości (137)
      • 7.1.3. Żaden problem nie występuje cały czas. Zawsze są wyjątki, które można wykorzystać (137)
      • 7.1.4. Jeśli coś się sprawdza, to rób tego więcej (137)
      • 7.1.5. Jeśli coś się nie sprawdza, to zrób coś inaczej (138)
      • 7.1.6. Małe kroki mogą prowadzić do dużych zmian (139)
      • 7.1.7. Akcent na mocne strony i umiejętności (139)
      • 7.1.8. Zrozum i zaufaj, że każda osoba jest ekspertem w swojej własnej sytuacji (140)
      • 7.1.9. Zachowaj postawę braku wiedzy (140)
      • 7.1.10. Bądź cierpliwy i pewny siebie (141)
      • 7.1.11. Pierwsza Dyrektywa retrospektyw (141)
    • 7.2. Retrospektywa skoncentrowana na rozwiązaniach w pięciu krokach (142)
      • 7.2.1. Otwarcie (142)
      • 7.2.2. Ustalanie celów (143)
      • 7.2.3. Szukanie sensu (146)
      • 7.2.4. Zainicjowanie działań (147)
      • 7.2.5. Sprawdzanie wyników (149)
      • 7.2.6. Krótka retrospektywa skoncentrowana na rozwiązaniach (150)
    • Podsumowanie (150)
    • Bibliografia (151)

    Rozdział 8. Retrospektywy w zespołach rozproszonych (153)

    • 8.1. Formy rozproszonych retrospektyw (153)
      • 8.1.1. Wiele rozproszonych zespołów (153)
      • 8.1.2. Zespoły z pojedynczymi zdalnymi pracownikami (156)
      • 8.1.3. Zespoły "porozrzucane" (157)
    • 8.2. Odpowiednie narzędzia (158)
      • 8.2.1. Web Whiteboard (159)
      • 8.2.2. Stormz Hangout (159)
      • 8.2.3. Lino (160)
    • 8.3. Ogólne porady dotyczące prowadzenia rozproszonych retrospektyw (161)
      • 8.3.1. Zadbaj o to, aby retrospektywa trwała krótko (161)
      • 8.3.2. Trzymaj się ram czasowych (161)
      • 8.3.3. Ustal kolejność zabierania głosu (161)
      • 8.3.4. Przygotuj uczestników (161)
      • 8.3.5. Skutecznie wykorzystuj narzędzia komunikacyjne (162)
      • 8.3.6. Organizuj regularne spotkania (162)
    • Podsumowanie (162)
    • Bibliografia (163)

    Rozdział 9. Inne podejścia (165)

    • 9.1. Retrospektywa pracy (165)
      • 9.1.1. Ustawienie sceny (165)
      • 9.1.2. Zbieranie danych (166)
      • 9.1.3. Faza robocza (166)
      • 9.1.4. Doświadczenia (166)
    • 9.2. Retrospektywa ciasteczek z wróżbą (167)
    • 9.3. Mocne pytania (168)
    • Podsumowanie (170)
    • Bibliografia (170)

    Rozdział 10. Typowe problemy i pułapki (171)

    • 10.1. Słabe przygotowanie (171)
    • 10.2. Dużo dyskusji, ale bez rezultatów (172)
      • 10.2.1. Sprzeczne opinie (172)
      • 10.2.2. Niezdecydowanie (173)
      • 10.2.3. Brak wyraźnych ram czasowych (173)
    • 10.3. Za dużo wyników (174)
    • 10.4. Brak zainteresowania (dalszym) doskonaleniem (175)
      • 10.4.1. Ulepszenia nigdy nie zostały wdrożone (175)
      • 10.4.2. Usprawnienia nie przyniosły efektu (176)
      • 10.4.3. Zespół nie miał dość czasu na wprowadzenie usprawnień (176)
    • 10.5. Koncentracja na negatywach (177)
    • 10.6. Koncentracja na tematach "materialnych" (177)
    • Podsumowanie (179)
    • Bibliografia (179)

    Rozdział 11. Zarządzanie zmianami (181)

    • 11.1. Zwinne zarządzanie zmianami (181)
    • 11.2. Rozpoczęcie procesów zmian (182)
      • 11.2.1. Ustawienie sceny (182)
      • 11.2.2. Zbieranie danych (184)
      • 11.2.3. Generowanie spostrzeżeń (185)
      • 11.2.4. Następne eksperymenty (185)
      • 11.2.5. Zamknięcie (187)
    • 11.3. Procesy towarzyszące zmianom (187)
      • 11.3.1. Ustawienie sceny (187)
      • 11.3.2. Sprawdzanie hipotez (187)
      • 11.3.3. Zbieranie danych (188)
      • 11.3.4. Generowanie spostrzeżeń (188)
      • 11.3.5. Definiowanie kolejnych eksperymentów (188)
      • 11.3.6. Zamknięcie (190)

    Podsumowanie (190)

    Bibliografia (191)

    Skorowidz (193)


200 stron, Format: 17.4x23.3, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- LARGE-SCALE SCRUM ZWINNE ZARZĄDZANIE DUŻYM PROJEKTEM Z LESS
LARMAN C. VODDE B.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022