ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.69 35,81   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZTUKA KOMUNIKACJI W DRODZE DO SUKCESU


CARNEGIE D

wydawnictwo: SENSUS , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 37.69 Twoja cena  35,81 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sztuka komunikacji

W drodze do sukcesu


Kompetencje merytoryczne są niezwykle ważne, jednak niemal zawsze o sukcesie decyduje zdolność komunikowania się z ludźmi i przekonywania ich do swych racji. Właśnie ta magiczna umiejętność, dzięki której można się stać osobą lubianą, popularną i skutecznie nakłaniającą innych do przyjęcia jej punktu widzenia, przyczyniła się do powstania fortun czy imponujących karier, również politycznych. Oznacza to jednak, że wiele niepowtarzalnych szans zostało zaprzepaszczonych z powodu błędnych interpretacji, nieporozumień i innych niedoskonałości w komunikacji. Wniosek jest jasny: jeśli pragniesz sukcesu, musisz posiąść umiejętność klarownego, zwięzłego i przekonującego wyrażania swoich myśli.

Trzymasz w ręku książkę, dzięki której łatwiej rozwiniesz swoje umiejętności komunikacyjne. Poznasz strategie pozwalające zwiększyć skuteczność wypowiedzi. Zawarte tu wskazówki pomogą Ci w doskonaleniu sztuki konwersacji, czyli rozmów z innymi osobami. Poprawisz również umiejętność wystąpień publicznych (np. wygłaszanie wykładów) czy prezentowania informacji członkom grupy. Nauczysz się także słuchać, dzięki czemu będziesz w stanie w pełni zrozumieć przesłanie rozmówcy. Zapoznasz się również z ważnymi zagadnieniami na temat mowy ciała. Przyswoisz sobie zasady klarownego i zwięzłego komunikowania się na piśmie.

Dowiedz się, jak:

  • Zaplanować swoją wypowiedź

  • Identyfikować i usuwać bariery w komunikacji

  • Podkreślać swoją osobowość podczas rozmów telefonicznych

  • Aktywnie słuchać

  • Przygotowywać i wygłaszać przemowy

  • Opracowywać i przedstawiać doskonałe raporty


    Przedmowa. Komunikacja to proces przebiegający w dwóch kierunkach (11)

    Rozdział 1. Skuteczne prezentowanie innym swoich pomysłów (15)

    • Czy przesłanie rzeczywiście zostało zrozumiane? (16)
    • Czy przesłanie zostało zaakceptowane? (17)
    • Zaplanuj swoją wypowiedź (18)
      • Zapoznaj się z tematem (18)
      • Uwzględnij to, kim są Twoi słuchacze (19)
    • Kwestia wyraźnego mówienia (20)
    • Mowa ciała (20)
      • Postawa (21)
      • Kontakt wzrokowy (22)
    • Wizualizuj przesłanie (22)
      • Nie ograniczaj się do mówienia - pokaż! (23)
      • Wyrażaj się w obrazowy sposób podczas rozmów telefonicznych (24)
      • Przedstawiaj przyszłość w formie obrazów (25)
    • Bariery utrudniające bezproblemową komunikację (25)
      • Sprawdź słuszność swoich założeń (26)
      • Przyjrzyj się swojemu nastawieniu (26)
      • Zwracaj uwagę na opinie przyjęte z góry (26)
      • Uprzedzenia i tendencyjność obu stron biorących udział w komunikacji (27)
      • Zdawaj sobie sprawę z własnego stanu emocjonalnego (28)
      • Kanały komunikacyjne: zakłócenia pojawiające się między nadawcą a odbiorcą (29)
    • Korzystaj z informacji zwrotnych (30)
    • Przydzielanie zadań (31)
      • Planowanie przydziałów (31)
      • Przekazywanie informacji dotyczącej przydziału (32)
      • Tworzenie planu działania (33)
      • Kontrola (33)
    • Rola dyplomacji i taktu (34)
    • Zdobądź zaufanie swoich podwładnych (36)
    • Podsumowanie (37)

    Rozdział 2. Sztuka dobrej konwersacji (39)

    • Jakie są cechy osoby, która dobrze sobie radzi ze sztuką konwersacji? (40)
    • Okaż serdeczność (41)
    • Liczy się nie tylko to, co mówisz, lecz także to, jak mówisz (42)
    • Rozwijaj umiejętność konwersacji (42)
    • Okazuj innym szczere zainteresowanie (45)
    • Zachowuj się taktownie (46)
    • Poznawaj i zapamiętuj imiona oraz nazwiska (48)
    • Dowiedz się czegoś o drugiej osobie (49)
    • Style prowadzenia konwersacji (50)
    • Nasza osobowość a rozmowy telefoniczne (52)
      • Twoje nastawienie (53)
      • Taktyka odbierania rozmów telefonicznych (53)
      • Taktyka stosowana w przypadku dzwonienia do kogoś (54)
    • Small talk, czyli rozmowa o niczym (55)
    • Jak stać się lepszym słuchaczem? (56)
    • Lista kontrolna dotycząca skuteczności podczas konwersacji (56)
    • Podsumowanie (57)

    Rozdział 3. Słuchaj! Słuchaj! Słuchaj! (61)

    • Jak zostać aktywnym słuchaczem? (62)
      • Sześć strategii, dzięki którym zostaniesz lepszym słuchaczem (63)
      • Siedem typów słuchaczy (66)
    • Obserwuj mowę ciała (68)
      • Nie istnieje coś takiego jak uniwersalna mowa ciała (69)
      • Analizuj sposób, w jaki poszczególne osoby używają komunikatów pozawerbalnych (71)
    • Sprzężenie zwrotne (72)
    • Jak został odebrany dany komunikat? (73)
    • Zadawaj pytania (74)
    • Zwracaj uwagę na sygnały pozawerbalne (74)
    • Gdy to Ty jesteś odbiorcą (75)
    • Podsumowanie (75)

    Rozdział 4. Przemawianie z pewnością siebie i przekonaniem (77)

    • Przygotowanie - pierwszy krok do tego, by wygłaszać udane przemowy (78)
    • Przygotowywanie przemówienia na nieznany temat (79)
    • Magiczny przepis na dynamiczne przemówienia (81)
      • Zdarzenie (81)
      • Działanie (sedno sprawy) (82)
      • Korzyść (82)
    • Opisywanie sytuacji z perspektywy słuchaczy (82)
    • Jak przygotowywać i wygłaszać przemowy (83)
    • Zwiększ wyrazistość opisywanego zdarzenia (84)
    • Pięć kroków, by nauczyć się lepszej wymowy (85)
      • Popraw sposób mówienia (86)
      • Przezwyciężanie zaburzeń mowy (87)
      • Kluczową kwestią jest intonacja (88)
      • Wybierz odpowiednie tempo (88)
      • Kontroluj natężenie głosu (88)
    • Dwanaście wskazówek pozwalających zaskarbić sobie sympatię słuchaczy (89)
    • Przedstawianie mówcy i dziękowanie mu (94)
      • Przygotowywanie się do przedstawienia mówcy (95)
      • Przedstawianie siebie (95)
      • Dziękowanie mówcy (96)
    • Podsumowanie (96)

    Rozdział 5. Jak ciekawie wygłaszać prezentacje skierowane do grup (99)

    • Kim są Twoi słuchacze? (100)
      • Wiedza (100)
      • Kompetencje (101)
      • Doświadczenie (101)
      • Potrzeby (101)
      • Pragnienia (101)
      • Cele (102)
    • Jaki jest cel? (102)
      • Przekonanie publiczności (102)
      • Przekazanie informacji (103)
      • Zmotywowanie (103)
      • Zapewnienie rozrywki (103)
    • Jakie jest przesłanie wystąpienia? (103)
    • Zadbaj o swoją wiarygodność (104)
    • Rozpoczynanie prezentacji (104)
    • Przesłanie (107)
    • Dzięki dowodom możesz pokonać wątpliwości (107)
    • Kończenie prezentacji (108)
    • Czas przeznaczony na zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi (109)
      • Rozpoczynanie czasu przeznaczonego na zadawanie pytań (110)
      • Jak zakończyć czas przeznaczony na zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi? (111)
    • Użycie pomocy wizualnych (111)
      • Rodzaje pomocy wizualnych (113)
    • Konspekty (115)
    • Podsumowanie (116)

    Rozdział 6. Jak wyciągnąć maksimum korzyści z dyskusji? (119)

    • Dwanaście zasad pozwalających z wdziękiem nie zgadzać się z rozmówcą (121)
    • Rozwiązywanie problemów (127)
      • Dokładne określenie problemu (127)
      • Jakie są przyczyny problemu? (128)
      • Opracuj kilka potencjalnych rozwiązań (129)
      • Wybierz najlepsze rozwiązanie (129)
      • Przejdź do działania (130)
      • Kontrola (131)
    • Skargi klientów (131)
    • Radzenie sobie z osobami o negatywnym nastawieniu (134)
    • Zatrzymaj się! Popatrz! Posłuchaj! (134)
    • Negatywne osobowości (135)
    • Dąż do rozwiązań, na których zyskają wszyscy zainteresowani (136)
    • Podsumowanie (136)

    Rozdział 7. Jak sprawić, by zebrania były bardziej konstruktywne? (139)

    • Wyznacz jasne i zrozumiałe cele (140)
    • Radzenie sobie z nieporozumieniami (141)
    • Raporty komisji (142)
    • Jak zadbać o skuteczne działanie komisji? (143)
      • Ogranicz liczbę osób biorących udział w spotkaniu (143)
      • Stwórz harmonogram, a potem się go trzymaj (144)
      • Nakłoń wszystkich do działania (145)
      • Nie próbuj zdominować spotkania (145)
      • Kontroluj osoby, które mają skłonność do gadulstwa (146)
      • Zakończ w wyrazisty sposób (147)
      • Zadbaj o stworzenie protokołu (147)
    • Posiedzenia w organizacjach wolontariackich (147)
    • Jak w uprzejmy sposób wyrażać sprzeciw? (148)
    • Lista kontrolna pozwalająca ocenić spotkanie (149)
    • W jaki sposób możesz wyciągnąć maksimum korzyści ze spotkań, w których uczestniczysz? (151)
    • Jak postępować, gdy bierzesz udział w spotkaniach zewnętrznych? (153)
      • Przygotuj się do spotkania (154)
      • Zawieraj nowe znajomości (154)
      • Zachowaj otwarty umysł (154)
      • Wykaż się tolerancją (155)
      • Rób notatki (155)
      • Zachowaj jedną kartkę na wyjątkowo interesujące spostrzeżenia (155)
      • Zadawaj pytania (155)
      • Zabieraj głos w czasie zebrań (156)
    • Zacznij stosować nową wiedzę (157)
    • Podsumowanie (157)

    Rozdział 8. Przedstaw to na piśmie (159)

    • Zanim zaczniesz pisać, przemyśl swoje przesłanie (160)
    • W jaki sposób uporządkować wiadomość? (161)
    • Zadbaj o to, by sporządzony przez Ciebie dokument był kompletny, zwięzły i jasny (162)
    • Unikaj żargonu (162)
    • Używaj krótkich, dobitnych zdań (163)
    • Przejdź do rzeczy (163)
    • Mów do czytelnika (164)
    • Korzystaj z bezpośrednich pytań (164)
    • Pisz tak, jak mówisz (164)
    • Używaj zwięzłych, chwytliwych zdań (165)
    • Nadaj listom ludzki wydźwięk (165)
    • Zadbaj o to, by e-maile i notatki zapadały w pamięć (166)
    • Zwracaj uwagę na gramatykę i ortografię (167)
    • Kończenie listu (168)
    • Radzenie sobie z korespondencją przychodzącą (169)
    • Przeczytaj list lub notatkę tylko raz, po czym od razu przejdź do działania (170)
    • Nie odpowiadaj na notatkę kolejną notatką (170)
    • Przekaż komuś pełnomocnictwo do odpowiadania na korespondencję (171)
    • Wyrzuć to, co zbędne (171)
    • Gwałtowny wzrost popularności poczty elektronicznej (172)
    • Zadbaj o to, by e-maile były ciekawe, pełne wyrazu i absorbujące (173)
    • Niechciane wiadomości przesyłane pocztą elektroniczną (174)
    • "Kto czyta moje e-maile?" (175)
    • Poczta elektroniczna a rozmowy telefoniczne lub bezpośrednie (176)
    • Podsumowanie sugestii dotyczących korzystania z poczty elektronicznej (176)
    • Jak tworzyć lepsze raporty? (178)
    • Zbierz wszystkie informacje (179)
    • Pisanie raportu (180)
    • Forma raportu (181)
    • Składanie raportu przełożonym (182)
    • Podsumowanie (183)

    Dodatek A. O Dale'u Carnegiem (185)

    • O Dale Carnegie & Associates, Inc. (187)
    • O redaktorze (188)

    Dodatek B. Zasady Dale'a Carnegiego (189)

    • Stań się przyjaźniejszą osobą (189)
    • Podstawowe zasady pozwalające poradzić sobie ze zmartwieniami (191)
    • Podstawowe techniki analizowania zmartwień (191)
    • Porzuć zwyczaj martwienia się, zanim troski Cię wykończą (191)
    • Wykształć postawę, która zapewni Ci spokój i szczęście (192)

192 strony, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022