ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.00 57,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGILE METODYKI ZWINNE W PLANOWANIU PROJEKTÓW


COHN M.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 60.00 Twoja cena  57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agile

Metodyki zwinne w planowaniu projektów


Projekty związane z tworzeniem oprogramowania bardzo się różnią od innych, bardziej tradycyjnych przedsięwzięć. Jeśli nie weźmiesz tego pod uwagę i uznasz, że podejście konwencjonalne wystarczy, ryzykujesz, że Twój projekt programistyczny stanie się źródłem frustracji i pasmem niepowodzeń. Efektem źle zbudowanego planu będzie niedotrzymywanie terminów, niedoszacowany koszt czy słaba jakość produktu. Projekt programistyczny wymaga takiej metodyki planowania, aby częste zmiany i wysoki stopień niepewności nie obróciły wniwecz wysiłku zespołu. Dlatego właśnie należy zastosować Agile.

Ta książka jest wyczerpującym przewodnikiem po planowaniu projektów programistycznych. Znajdziesz tu dokładne omówienie filozofii metodyk zwinnych i dowiesz się, w jaki sposób je zastosować, aby w efekcie otrzymać dobry plan. Poszczególne zagadnienia zostały zaprezentowane czytelnie i dokładnie, a przy tym zilustrowane za pomocą rzeczywistych przykładów i studiów przypadków. Dzięki opisanym w książce technikom łatwo zachowasz zwinność od początku do końca projektu. Jeśli Twój zespół stosuje którąś z licznych metod Agile, to książka ta stanie się nieocenionym źródłem wiedzy, niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, liderem, czy szeregowym programistą.

Dzięki tej książce dowiesz się:

  • co sprawia, że plan jest dobry, i czym jest zwinne podejście do planowania

  • w jaki sposób wykonywać oceny rozmiaru i czasu trwania projektu

  • jak ustalać priorytety właściwości funkcjonalnych produktu

  • dlaczego warto modelować finansowy zwrot funkcjonalności produktu

  • w jaki sposób tworzyć harmonogramy dla projektu

  • jak monitorować postępy realizacji przyjętego planu


    O autorze (17)

    Słowo wstępne Roberta Martina (19)

    Słowo wstępne Jima Highsmitha (21)

    Słowo wstępne Gabrielle Bennefield (25)

    Podziękowania (27)

    Wprowadzenie (29)

    CZĘŚĆ I. PROBLEM I CEL

    Rozdział 1. Cele planowania (33)

    • Po co to robić? (34)
    • Co sprawia, że plan jest dobry? (37)
    • Co sprawia, że planowanie jest zwinne? (38)
    • Podsumowanie (39)
    • Pytania do dyskusji (39)

    Rozdział 2. Dlaczego planowanie zawodzi? (41)

    • Planowanie dotyczy aktywności zamiast funkcjonalności (41)
    • Wielozadaniowość prowadzi do dalszych opóźnień (44)
    • Funkcjonalności nie są opracowywane według priorytetów (46)
    • Ignorujemy niepewność (46)
    • Oceny stają się zobowiązaniami (47)
    • Podsumowanie (47)
    • Pytania do dyskusji (48)

    Rozdział 3. Zwinne podejście (49)

    • Zwinne podejście do projektów (50)
    • Zwinne podejście do planowania (54)
    • Podsumowanie (58)
    • Pytania do dyskusji (59)

    CZĘŚĆ II. OCENA ROZMIARÓW

    Rozdział 4. Szacowanie rozmiaru za pomocą punktów (63)

    • Punktacja historyjek jest względna (63)
    • Tempo (65)
    • Podsumowanie (68)
    • Pytania do dyskusji (68)

    Rozdział 5. Szacowanie w dniach idealnych (69)

    • Czas idealny a wytwarzanie oprogramowania (70)
    • Dni idealne jako miara rozmiaru (71)
    • Jedna ocena, a nie wiele (72)
    • Podsumowanie (72)
    • Pytania do dyskusji (73)

    Rozdział 6. Metody oceny (75)

    • Oceny są wspólne (77)
    • Skala oceny (77)
    • Wyznaczanie oceny (79)
    • Poker planistyczny (81)
    • Dlaczego poker planistyczny się sprawdza? (83)
    • Podsumowanie (84)
    • Pytania do dyskusji (84)

    Rozdział 7. Weryfikacja ocen (85)

    • Przedstawiamy witrynę SwimStats (85)
    • Kiedy nie należy weryfikować ocen? (86)
    • Kiedy weryfikować oceny? (87)
    • Weryfikacja oceny częściowo zrealizowanych historyjek (89)
    • Cel weryfikowania ocen (90)
    • Podsumowanie (90)
    • Pytania do dyskusji (91)

    Rozdział 8. Wybór między punktami historyjek a dniami idealnymi (93)

    • Powody przemawiające za metodą punktów (93)
    • Powody przemawiające na rzecz dni idealnych (96)
    • Zalecenia (97)
    • Podsumowanie (98)
    • Pytania do dyskusji (98)

    CZĘŚĆ III. PLANOWANIE POD KĄTEM WARTOŚCI

    Rozdział 9. Priorytety tematów (101)

    • Czynniki mające znaczenie przy określaniu priorytetów (102)
    • Połączenie czterech czynników (107)
    • Przykłady (107)
    • Podsumowanie (109)
    • Pytania do dyskusji (109)

    Rozdział 10. Priorytety finansowe (111)

    • Źródła zwrotu (112)
    • Przykład: WebPayroll (115)
    • Miary finansowe (120)
    • Porównywanie zwrotów (124)
    • Podsumowanie (126)
    • Pytania do dyskusji (126)

    Rozdział 11. Priorytety atrakcyjności (127)

    • Model Kano satysfakcji klientów (127)
    • Inne podejście - wagi względne (132)
    • Podsumowanie (134)
    • Pytania do dyskusji (134)

    Rozdział 12. Podział historyjek użytkownika (135)

    • Kiedy należy podzielić historyjkę użytkownika? (135)
    • Podział według granic danych (136)
    • Podział według granic operacyjnych (137)
    • Usuwanie problemów funkcjonalności przekrojowych (138)
    • Nie staraj się spełniać wymagań wydajności (139)
    • Podział historyjek o mieszanych priorytetach (140)
    • Nie należy dzielić historyjki na zadania (140)
    • Unikaj pokusy zmian powiązanych (141)
    • Łączenie historyjek (141)
    • Podsumowanie (141)
    • Pytania do dyskusji (142)

    CZĘŚĆ IV. TWORZENIE HARMONOGRAMÓW

    Rozdział 13. Podstawy planowania wydań (145)

    • Plan wydania (146)
    • Aktualizacja planu wydania (150)
    • Przykład (150)
    • Podsumowanie (152)
    • Pytania do dyskusji (153)

    Rozdział 14. Planowanie iteracji (155)

    • Podczas planowania iteracji nie są przydzielane zadania (157)
    • Różnice między planowaniem iteracji a planowaniem wydania (158)
    • Planowanie iteracji sterowane tempem (159)
    • Planowanie iteracji sterowane zobowiązaniami (167)
    • Moja rekomendacja (170)
    • Związek ocen zadań z punktacją historyjek (171)
    • Podsumowanie (173)
    • Pytania do dyskusji (173)

    Rozdział 15. Wybór długości iteracji (175)

    • Czynniki przy wyborze długości iteracji (175)
    • Podejmowanie decyzji (179)
    • Studia dwóch przypadków (180)
    • Podsumowanie (182)
    • Pytania do dyskusji (182)

    Rozdział 16. Szacowanie tempa (183)

    • Wykorzystanie danych historycznych (183)
    • Przeprowadzenie iteracji (184)
    • Prognozowanie (186)
    • Jakiego sposobu należy użyć? (190)
    • Podsumowanie (190)
    • Pytania do dyskusji (191)

    Rozdział 17. Plany z buforami w celu uwzględnienia niepewności (193)

    • Bufory funkcjonalności (194)
    • Bufory harmonogramu (195)
    • Łączenie buforów (202)
    • Bufor harmonogramu to nie wypełnienie (203)
    • Ostrzeżenia (203)
    • Podsumowanie (204)
    • Pytania do dyskusji (204)

    Rozdział 18. Planowanie projektu z udziałem wielu zespołów (205)

    • Ustalenie wspólnej podstawy do ocen (206)
    • Wcześniejsze wprowadzanie szczegółów do historyjek użytkownika (206)
    • Planowanie wyprzedzające (207)
    • Wykorzystywanie w planie buforów zasilających (209)
    • Ale to tyle pracy... (211)
    • Podsumowanie (211)
    • Pytania do dyskusji (212)

    CZĘŚĆ V. ŚLEDZENIE I KOMUNIKACJA

    Rozdział 19. Monitorowanie planu wydania (215)

    • Śledzenie wydania (216)
    • Wykresy wypalania wydania (218)
    • Wykres parkingowy (223)
    • Podsumowanie (223)
    • Pytania do dyskusji (224)

    Rozdział 20. Monitorowanie planu iteracji (225)

    • Tablica zadań (225)
    • Wykresy wypalania iteracji (228)
    • Śledzenie poświęconego wysiłku (228)
    • Indywidualne tempo (229)
    • Podsumowanie (229)
    • Pytania do dyskusji (230)

    Rozdział 21. Ogłaszanie planów (231)

    • Ogłaszanie planu (232)
    • Informowanie o postępach (234)
    • Podsumowanie na końcu iteracji (235)
    • Podsumowanie (239)
    • Pytania do dyskusji (240)

    CZĘŚĆ VI. DLACZEGO PLANOWANIE AGILE JEST SKUTECZNE?

    Rozdział 22. Dlaczego planowanie Agile się sprawdza? (243)

    • Zmiany planów zdarzają się często (243)
    • Oceny rozmiaru i czasu trwania są oddzielne (244)
    • Plany sporządza się na różnych poziomach (244)
    • Podstawą planów są funkcjonalności, a nie zadania (245)
    • Dzięki niewielkim historyjkom prace postępują (245)
    • W każdej iteracji eliminujemy pracę w toku (246)
    • Śledzenie odbywa się na poziomie zespołu (246)
    • Niepewność jest potwierdzona i zaplanowana (247)
    • Wytyczne dla procesu szacowania i planowania Agile (247)
    • Podsumowanie (249)
    • Pytania do dyskusji (249)

    CZĘŚĆ VII. STUDIUM PRZYPADKU

    Rozdział 23. Studium przypadku: Bomb Shelter Studios (253)

    • Dzień 1. - poniedziałek rano (254)
    • Szacowanie historyjek użytkownika (261)
    • Przygotowanie do badania produktu (270)
    • Planowanie iteracji i wydania. Runda 1. (273)
    • Dwa tygodnie później (288)
    • Planowanie drugiej iteracji (289)
    • Kolejne dwa tygodnie później (291)
    • Przegląd planu wydania (291)
    • Zaprezentowanie Filipowi skorygowanego planu (294)
    • Osiemnaście tygodni później (297)

    Bibliografia (299)

    Skorowidz (303)


304 strony, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022