ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.39 47,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSZTAŁTOWANIE KONKURENCYJNOŚCI MAŁEJ FIRMY ROLA DORADZTWA BIZNESOWEGO


STAWASZ E. GŁODEK P. ŁOBACZ K. NIEDZIELSKI P.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 50.39 Twoja cena  47,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształtowanie konkurencyjności małej firmy

Rola doradztwa biznesowego


Dla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych.

W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy.

Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.


Wstęp

Część I Konkurencyjność i innowacyjność małych firm

Rozdział 1
Pojęcie i specyfika małej firmy
1.1. Mała firma i jej znaczenie
1.2. Zróżnicowanie małych firm
1.3. Transformacja zarządzania w małej firmie

Rozdział 2
Konkurencyjność małych firm
2.1. Pojęcie konkurencyjności firmy
2.2. Wybrane czynniki i ujęcia konkurencyjności małych firm
2.3. Zróżnicowanie małych firm pod względem innowacyjności i konkurencyjności

Rozdział 3
Innowacyjność małych firm
3.1. Pojęcie innowacji i innowacyjności firm
3.2. Rodzaje innowacyjnych małych firm
3.3. Zdolność innowacyjna firm

Rozdział 4
Zarządzanie wiedzą w małych firmach
4.1. Wprowadzenie
4.2. Pojęcie wiedzy
4.3. Wiedza jawna oraz wiedza ukryta
4.4. Mała firma a potrzeba wiedzy zewnętrznej
4.5. Wiedza biznesowa - znaczenie i źródła jej pozyskiwania przez małą firmę
4.6. Zdolność absorpcji wiedzy
4.7. Podsumowanie

Część II Rola doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm -ujęcie modelowe

Rozdział 5
Doradztwo biznesowe jako źródło wiedzy dla małych firm
5.1. Wprowadzenie
5.2. Doradztwo biznesowe dla małej firmy- typy, źródła, ograniczenia
5.3. Wykorzystanie doradztwa biznesowego przez małe firmy
5.4. Ujęcie doradztwa biznesowego dla małych firm

Rozdział 6
Rola doradztwa biznesowego w kształtowaniu konkurencyjŞności małych innowacyjnych firm - ujęcie czynnikowe
6.1. Wpływ doradztwa biznesowego na konkurencyjność małych innowacyjnych firm - model konceptualny
6.2. Analiza czynników określających konkurencyjność małych innowacyjnych firm

Rozdział 7
Doradztwo biznesowe w ujęciu procesowym
7.1. Problem pomiaru procesu
7.2. Koncepcja pomiaru i jej konsekwencje
7.2.1. Podejście zasobowe jako płaszczyzna analizy
7.2.2. Koncepcja modelu procesowego
7.3. Analiza wpływu doradców

Część III Czynniki konkurencyjności małych innowacyjnych firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego

Rozdział 8
Opis badań ilościowych
8.1. Cele, zakres i metoda badań ilościowych
8.2. Ogólna charakterystyka badanej próby

Rozdział 9
Doradztwo biznesowe w badanych firmach
9.1. Charakterystyka uzyskanych usług doradztwa biznesowego
9.2. Relacje doradca - firma w procesie doradczym

Rozdział 10
Determinanty konkurencyjności małych firm
10.1. Wprowadzenie
10.2. Zależności między konkurencyjnością a wybranymi czynnikami funkcjonowania firn

Rozdział 11
Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesoŞwej i zarządzania
11.1. Wprowadzenie
11.2. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej
11.2.1. Wiedza biznesowa zarządzających a wybrane czynniki funkcjonowania firm
11.2.2. Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej kadry zarządzającej w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego
11.2.3. Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej pracowników w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego
11.3. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom zarządzania
11.3.1. Zależności między poziomem zarządzania a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm
11.3.2. Podniesienie poziomu zarządzania w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego
11.4. Wpływ wiedzy biznesowej na zarządzanie firmami
11.5. Wpływ poziomu wiedzy biznesowej i poziomu zarządzania na konkurencyjność firn

Rozdział 12. Determinanty wpływu doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm
12.1. Wprowadzenie
12.2. Wpływ doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm
12.3. Wpływ podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm
12.4. Wpływ podniesienia poziomu wiedzy biznesowej i podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm (z uwzględnieniem doradztwa biznesowego)
12.5. Kompetencje menedżerskie a konkurencyjność firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego
12.6. Wpływ doradztwa biznesowego na relację: kompetencje menedżerskie - konkurencyjność firm
12.7. Łączne rezultaty uzyskane w badanych firmach w wyniku korzystania z usług doradztwa biznesowego
12.8. Cechy doradztwa biznesowego a jego wpływ na wyniki firm

Rozdział 13. Podsumowanie i wnioski

Część IV. Proces doradztwa w budowaniu konkurencyjności małej firmy - badania jakościowe

Rozdział 14. Cel, zakres i metoda badań
14.1. Cele i zakres badań
14.2. Metodyka badań
14.3. Charakterystyka badanych firm

Rozdział 15. Doradztwo typu U oraz doradztwo typu W
15.1. Podstawowe cechy doradztwa typu U i doradztwa typu W
15.2. Doradztwo typu U - proces i uwarunkowania
15.2.1. Wprowadzenie
15.2.2. Doradztwo o nieznacznym wpływie na konkurencyjność firmy
15.2.3. Doradztwo o umiarkowanym/znacznym wpływie na konkurencyjność firmy
15.2.4. Doradztwo typu W w procesie budowania konkurencyjności firmy
15.2.5. Przebieg procesu doradztwa typu W - znaczenie fazy początkowej oraz diagnozy
15.3. Doradztwo typu U a doradztwo typu W - porównanie cech
15.3.1. Wprowadzenie
15.3.2. Cechy strukturalne
15.3.3. Zaufanie w ramach procesu doradztwa
15.3.4. Wiedza ukryta w ramach procesu doradztwa

Rozdział 16. Postawy wobec doradztwa biznesowego - firmy polskie oraz kontekst międzynarodowy
16.1. Wprowadzenie
16.2. Postawy wobec doradztwa - firmy polskie
16.3. Postawy wobec doradztwa - firmy zagraniczne

Rozdział 17. Podsumowanie i wnioski

Część V. Przesłanki i mechanizm doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm

Rozdział 18. Przesłanki roli doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm

Rozdział 19. Mechanizm wpływu doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm

Rozdział 20. Rekomendacje
20.1. Rekomendacje dla teorii zarządzania małymi innowacyjnymi firmami
20.2. Rekomendacje dla metodyki badań naukowych
20.3. Rekomendacje dla praktyki zarządzania małymi innowacyjnymi firmami
20.4. Rekomendacje dla środowiska doradczego
20.5. Rekomendacje dla polityki rozwoju małego biznesu oraz polityki innowacyjnej

Bibliografia
Załączniki
Spis ilustracji
Spis tabel


248 stron, Format: 15.9x23.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022