ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.70 53,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KSZTAŁCENIE W ZAKRESIE ETYKI DZIENNIKARSKIEJ W KONTEKŚCIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH


LASKOWSKA M.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 56.70 Twoja cena  53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych


Publikacja dotyczy bardzo aktualnych zagadnień, które teoretycy mediów, komunikacji społecznej i dziennikarstwa dopiero badają, czyli wyzwań etycznych, jakie powstają w wyniku upowszechniania się nowych mediów, a zwłaszcza mediów społecznościowych.

Przedmiotem badawczym podjętych badań, zaprezentowanych w niniejszej monografii, jest kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w Polsce. Głównym celem badań jest ocena kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej w opinii studentów dziennikarstwa w Polsce oraz określenie ich świadomości współczesnych dylematów etycznych związanych z użytkowaniem mediów społecznościowych w pracy dziennikarskiej. Ta ocena odnosi się do aktualnego kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej oraz wyzwań edukacyjnych w tym temacie, które wynikają z dylematów etycznych pracy dziennikarskiej związanych z użytkowaniem mediów społecznościowych. Z tak sformułowanego celu głównego wynikają ogólne pytania badawcze: Jak studenci dziennikarstwa w Polsce oceniają zajęcia z etyki dziennikarskiej? Jaka jest świadomość studentów dziennikarstwa w Polsce współczesnych dylematów etycznych związanych z użytkowaniem mediów społecznościowych przez dziennikarzy? oraz szczegółowe: Jak studenci dziennikarstwa oceniają zajęcia z etyki dziennikarskiej, w których brali udział podczas studiów? Jak oceniają przydatność tych zajęć? Czy – zdaniem studentów – taki przedmiot, jak etyka dziennikarska, jest potrzebny? Jak oceniają aktualność zagadnień poruszanych na zajęciach z etyki dziennikarskiej, w których brali udział? Jak oceniają sposób omówienia, opracowania tych zagadnień?

Ocena kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej dokonana przez studentów dziennikarstwa wyraża ich opinię na temat zajęć z etyki dziennikarskiej (i przedmiotów pokrewnych, np. podstawy etyki dziennikarskiej, etyka mediów), a także ich doświadczenia związane z edukacją w zakresie tego przedmiotu.


WSTĘP

CZĘŚĆ PIERWSZA ETYCZNE WYZWANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH I EDUKACJI DZIENNIKARSKIEJ

Rozdział 1
Media społecznościowe w przestrzeni medialnej
1.1. Zdefiniowanie mediów społecznościowych
1.2. Media społecznościowe w pracy dziennikarza
1.3. Informacyjna funkcja Facebooka i Twittera
1.4. Komunikacyjna funkcja Facebooka i Twittera

Rozdział 2
Deontologia i edukacja dziennikarska
2.1. Etyka dziennikarska jako etyka zawodowa
2.2. Etyka dziennikarska jako przedmiot akademicki
2.3. Etyka informacji i komunikacji

Rozdział 3
Dylematy etyczne dziennikarzy w mediach społecznościowych
3.1. Problematyka etyczna mediów społecznościowych
3.2. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Facebooku
3.3. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Twitterze

CZĘŚĆ DRUGA OCENA ZAJĘĆ Z ETYKI DZIENNIKARSKIEJ I DYLEMATY ETYCZNE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W PRACY DZIENNIKARSKIEJ W OPINII STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA W POLSCE

Rozdział 1
Wprowadzenie metodologiczne
1.1. Podstawowe założenia badawcze
1.2. Metody i techniki badawcze
1.3. Organizacja i przebieg badań
1.4. Charakterystyka badanej próby

Rozdział 2
Ocena etyki dziennikarskiej jako przedmiotu akademickiego przez studentów
2.1. Podstawowa ocena zajęć z etyki dziennikarskiej
2.1.1. Ocena zajęć a status zawodowy
2.1.2. Ocena zajęć a płeć
2.1.3. Ocena zajęć a uczelnia
2.2. Metody kształcenia na zajęciach z etyki dziennikarskiej
2.2.1. Metody kształcenia a status zawodowy
2.2.2. Metody kształcenia a płeć
2.2.3. Metody kształcenia a uczelnia
2.2.4. Metody kształcenia a rok studiów
2.3. Mocne strony zajęć z etyki dziennikarskiej
2.3.1. Mocne strony zajęć a status zawodowy
2.3.2. Mocne strony zajęć a płeć
2.3.3. Mocne strony zajęć a uczelnia
2.3.4. Mocne strony zajęć a rok studiów
2.4. Słabe strony zajęć z etyki dziennikarskiej
2.4.1. Słabe strony zajęć a status zawodowy
2.4.2. Słabe strony zajęć a płeć
2.4.3. Słabe strony zajęć a uczelnia
2.4.4. Słabe strony zajęć a rok studiów
2.5. Tematyka zajęć z etyki dziennikarskiej
2.5.1. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach z etyki dziennikarskiej
2.5.1.1. Uniwersytet Warszawski
2.5.1.2. Uniwersytet Jagielloński
2.5.1.3. Uniwersytet Wrocławski
2.5.1.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach
2.5.1.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
2.5.1.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
2.5.1.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
2.5.1.8. Uniwersytet Łódzki
2.5.2. Aktywność dziennikarzy w mediach społecznościowych w programie kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej
2.5.3. Zagadnienia omawiane na zajęciach z etyki dziennikarskiej
2.5.3.1. Zagadnienia omawiane a status zawodowy
2.5.3.2. Zagadnienia omawiane a płeć
2.5.3.3. Zagadnienia omawiane a uczelnia
2.5.3.4. Zagadnienia omawiane a rok studiów
2.5.4. Stopień omawiania zagadnień z etyki dziennikarskiej
2.5.4.1. Stopień omawiania zagadnień a status zawodowy
2.5.4.2. Stopień omawiania zagadnień a płeć
2.5.4.3. Stopień omawiania zagadnień a uczelnia
2.5.4.4. Stopień omawiania zagadnień a rok studiów
2.5.5. Propozycje rozbudowy programu kształcenia a współczesne wyzwania pracy dziennikarskiej
2.5.5.1. Uniwersytet Warszawski
2.5.5.2. Uniwersytet Jagielloński
2.5.5.3. Uniwersytet Wrocławski
2.5.5.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach
2.5.5.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
2.5.5.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
2.5.5.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
2.5.5.8. Uniwersytet Łódzki
2.6. Ponowny udział w zajęciach z etyki dziennikarskiej

Rozdział 3
Dylematy etyczne w użytkowaniu mediów społecznościowych w pracy dziennikarza w opinii studentów
3.1. Rozwój mediów społecznościowych a dylematy etyczne w pracy dziennikarza
3.2. Rodzaje współczesnych dylematów etycznych
3.2.1. Uniwersytet Warszawski
3.2.2. Uniwersytet Jagielloński
3.2.3. Uniwersytet Wrocławski
3.2.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach
3.2.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
3.2.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
3.2.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
3.2.8. Uniwersytet Łódzki
3.3. Zawód dziennikarza i dylematy etyczne - przeszłe i aktualne
3.4. Sposoby przestrzegania etyki dziennikarskiej
3.4.1. Sposoby przestrzegania a status zawodowy
3.4.2. Sposoby przestrzegania a płeć
3.4.3. Sposoby przestrzegania a uczelnia
3.4.4. Sposoby przestrzegania a rok studiów

CZĘŚĆ TRZECIA OCENA I DYLEMATY ETYKI DZIENNIKARSKIEJ W UJĘCIU STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA - WNIOSKI Z BADAŃ

Rozdział 1
Ocena zajęć z etyki dziennikarskiej przez studentów
1.1. Postawa studentów wobec zajęć
1.2. Stosunek studentów do omawianych zagadnień
1.3. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach
1.4. Propozycje rozbudowy programu kształcenia
1.5. Wpływ zmiennych niezależnych na ocenę zajęć
1.5.1. Ocena zajęć a płeć
1.5.2. Ocena zajęć a status zawodowy
1.5.3. Ocena zajęć a uczelnia
1.5.4. Ocena zajęć a rok studiów

Rozdział 2
Świadomość dylematów etycznych mediów społecznościowych w pracy dziennikarza

ZAKOŃCZENIE
CONCLUSION
Bibliografia

Aneksy
Aneks 1. Jak media społecznościowe wpływają na etykę dziennikarską?
Aneks 2. Podręcznik etyki NPR - media społecznościowe
Aneks 3. Kwestionariusz ankiety
Aneks 4. Wyniki testów statystycznych oraz poziomy istotności dla kluczowych analiz związków statystycznych

Wykaz wykresów, tabel i rysunków


454 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022