Praca konsumentów
Teorie praktyki i uwarunkowania
Nie ulega wątpliwości, że przedstawione w pracy zjawiska związane z pracą
niematerialną, tworzeniem treści, praktykami prosumpcyjnymi, pracą fanowską, ekonomią
współdzielenia stają się coraz wyraźniejszym elementem współczesnego porządku
społeczno-gospodarczego.
Celem przedstawionej rozprawy jest próba prześledzenia i przeanalizowania zarówno
przykładów produktywnych praktyk konsumentów i ich zaangażowania w procesy współtworzenia
wartości, jak i dyskursów podejmujących się wyjaśnienia charakteru podejmowanych
przez nich działań.
Praca stanowi próbę przedstawienia i uporządkowania zróżnicowanej,
interdyscyplinarnej refleksji dotyczącej pracy konsumentów i ich zaangażowania we współtworzenie
wartości. Jej naczelnym zadaniem jest zatem identyfikacja istniejących dyskursów w
postaci teorii występujących w obszarze krytycznej ekonomii politycznej, teorii
marketingowej, studiów kulturowych i badań medioznawczych.
Dodatkowym celem poznawczym pracy jest chęć ukazania coraz większego udziału
konsumentów w działaniach o charakterze produktywnym. Płynność granic pomiędzy
pracą i konsumpcją wydaje się odzwierciedlać trudności, na jakie napotykamy, próbując
wytyczyć linie podziału pomiędzy produkcją i konsumpcją.
Wstęp
Rozdział I.
Praca niematerialna i intelekt powszechny
Rozdział II.
Praca publiczności i praca cyfrowa
Rozdział III.
Logika dominacji usługowej i współtworzenie wartości
Rozdział IV.
Praca fanowska
Rozdział V.
Ekonomia współdzielenia
Zakończenie
Bibliografia
200 stron, Format: 16.6x24.1, oprawa kartonowa foliowana