Marketing produktu politycznego
Analiza porównawcza
Autor dokonuje analizy porównawczej marketingu politycznego i ekonomicznego.
Powstaje pytanie czy „produkt polityczny” jest przynajmniej w takiej części
zbliżony do klasycznego produktu ekonomicznego, że uzasadnia to wykorzystanie technik i
narzędzi marketingu w świecie polityki. Jeżeli tak, to na ile produkty te są do siebie
podobne i w jakich aspektach się różnią?
Autor stawia tezę, że produkt polityczny jest podobny do produktu z rynku dóbr i usług
– w niektórych aspektach w pełni, w innych częściowo, w jeszcze innych występują
między nimi wyraźne różnice. Tak postawiona teza pozwala pomóc w rozwiązaniu
problemu zakresu możliwości wykorzystania marketingu w polityce.
Wstęp
Rozdział I. Charakterystyka produktów ekonomicznego i politycznego
1. Charakterystyka rynku politycznego
2. Definicja marketingu politycznego
3. Definicje i rodzaje produktów politycznych i ekonomicznych
4. Miejsce produktu w modelu marketingu politycznego i ekonomicznego
5. Produkt i inne elementy politycznego marketingu mix
Rozdział II. Produkt polityczny. Ustalenia metodologiczne
1. Zastosowanie marketingu w polityce - praktyka
2. Zastosowanie marketingu w polityce - dotychczasowe ustalenia teoretyczne
3. Porównanie marketingu ekonomicznego z marketingiem politycznym
4. Cechy produktu politycznego
5. Przeciwnicy porównywania produktu politycznego do produktu ekonomicznego
6. Zwolennicy porównywania produktu politycznego do produktu ekonomicznego
Rozdział III. "Nabywcy" produktu politycznego - wyborcy czy konsumenci?
1. Główne czynniki wpływające na zachowanie konsumenta
2. Główne czynniki wpływające na zachowanie wyborcy
3. Ewolucja elektoratu w państwach demokratycznych
4. Podobieństwa i różnice w zachowaniu wyborców i konsumentów
Rozdział IV. "Sprzedawcy" produktu politycznego - nowe wyzwania dla
strategii produktów
1. Przewodzenie i podążanie
2. Symbolika produktów politycznych i "rząd symboliczny"
3. Marketing wewnętrzny
4. Marketing relacyjny
5. Personalizacja produktu politycznego
Rozdział V. Kształtowanie produktu politycznego
1. Projektowanie nowych produktów politycznych
2. Segmentacja
3. Targeting
4. Pozycjonowanie produktu politycznego
5. Strategie produktowe
Rozdział VI. Tworzenie silnej marki - branding
1. Definicja brandingu
2. Zasady budowania silnej marki
3. Osobowość marki
4. Mierzenie wartości marki
5. Pozytywne i negatywne skutki brandingu
6. Rebranding
Rozdział VII. Cykl życia produktu politycznego
1. Koncepcja cyklu życia produktu ekonomicznego
2. Koncepcje modyfikujące ogólne założenia przebiegu cyklu życia produktu
ekonomicznego
3. Przykłady cyklu życia produktu politycznego
4. Czynniki wpływające na wiek, ewolucję rynku i produktu politycznego
5. Identyfikacja wieku produktu i strategie konkurencji w poszczególnych fazach cyklu
życia produktu politycznego
6. Zastosowanie koncepcji cyklu życia produktu w polityce
Rozdział VIII. Komunikacja produktu politycznego
1. Miejsce komunikacji w marketingu
2. Wybór celów komunikacji
3. Projektowanie komunikatu
4. Czas trwania i natężenie komunikacji politycznej i ekonomicznej
5. Wybór kanałów komunikacji na rynkach politycznym i ekonomicznym
6. Rola mediów w marketingu politycznym i ekonomicznym
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
354 strony, Format: 16.6x23.8, oprawa kartonowa foliowana