ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.25 44,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PRODUKTU POLITYCZNEGO ANALIZA PORÓWNAWCZA


ZAJDOWSKI K.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 47.25 Twoja cena  44,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing produktu politycznego

Analiza porównawcza


Autor dokonuje analizy porównawczej marketingu politycznego i ekonomicznego.

Powstaje pytanie czy „produkt polityczny” jest przynajmniej w takiej części zbliżony do klasycznego produktu ekonomicznego, że uzasadnia to wykorzystanie technik i narzędzi marketingu w świecie polityki. Jeżeli tak, to na ile produkty te są do siebie podobne i w jakich aspektach się różnią?

Autor stawia tezę, że produkt polityczny jest podobny do produktu z rynku dóbr i usług – w niektórych aspektach w pełni, w innych częściowo, w jeszcze innych występują między nimi wyraźne różnice. Tak postawiona teza pozwala pomóc w rozwiązaniu problemu zakresu możliwości wykorzystania marketingu w polityce.


Wstęp

Rozdział I. Charakterystyka produktów ekonomicznego i politycznego
1. Charakterystyka rynku politycznego
2. Definicja marketingu politycznego
3. Definicje i rodzaje produktów politycznych i ekonomicznych
4. Miejsce produktu w modelu marketingu politycznego i ekonomicznego
5. Produkt i inne elementy politycznego marketingu mix

Rozdział II. Produkt polityczny. Ustalenia metodologiczne
1. Zastosowanie marketingu w polityce - praktyka
2. Zastosowanie marketingu w polityce - dotychczasowe ustalenia teoretyczne
3. Porównanie marketingu ekonomicznego z marketingiem politycznym
4. Cechy produktu politycznego
5. Przeciwnicy porównywania produktu politycznego do produktu ekonomicznego
6. Zwolennicy porównywania produktu politycznego do produktu ekonomicznego

Rozdział III. "Nabywcy" produktu politycznego - wyborcy czy konsumenci?
1. Główne czynniki wpływające na zachowanie konsumenta
2. Główne czynniki wpływające na zachowanie wyborcy
3. Ewolucja elektoratu w państwach demokratycznych
4. Podobieństwa i różnice w zachowaniu wyborców i konsumentów

Rozdział IV. "Sprzedawcy" produktu politycznego - nowe wyzwania dla strategii produktów
1. Przewodzenie i podążanie
2. Symbolika produktów politycznych i "rząd symboliczny"
3. Marketing wewnętrzny
4. Marketing relacyjny
5. Personalizacja produktu politycznego

Rozdział V. Kształtowanie produktu politycznego
1. Projektowanie nowych produktów politycznych
2. Segmentacja
3. Targeting
4. Pozycjonowanie produktu politycznego
5. Strategie produktowe

Rozdział VI. Tworzenie silnej marki - branding
1. Definicja brandingu
2. Zasady budowania silnej marki
3. Osobowość marki
4. Mierzenie wartości marki
5. Pozytywne i negatywne skutki brandingu
6. Rebranding

Rozdział VII. Cykl życia produktu politycznego
1. Koncepcja cyklu życia produktu ekonomicznego
2. Koncepcje modyfikujące ogólne założenia przebiegu cyklu życia produktu ekonomicznego
3. Przykłady cyklu życia produktu politycznego
4. Czynniki wpływające na wiek, ewolucję rynku i produktu politycznego
5. Identyfikacja wieku produktu i strategie konkurencji w poszczególnych fazach cyklu życia produktu politycznego
6. Zastosowanie koncepcji cyklu życia produktu w polityce

Rozdział VIII. Komunikacja produktu politycznego
1. Miejsce komunikacji w marketingu
2. Wybór celów komunikacji
3. Projektowanie komunikatu
4. Czas trwania i natężenie komunikacji politycznej i ekonomicznej
5. Wybór kanałów komunikacji na rynkach politycznym i ekonomicznym
6. Rola mediów w marketingu politycznym i ekonomicznym

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków


354 strony, Format: 16.6x23.8, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022