Wirtualne targowisko
O reklamie marketingu i promowaniu się w Internecie
tom 2
Internet. Od strony materialnej to po prostu sieć
komputerowa. Miliony kilometrów kabli i światłowodów, niezliczona liczba połączonych
ze sobą urządzeń. Coraz częściej nie potrzebują one kabli, posługując się
bezprzewodowymi systemami łączności. Ale Internet to nie tylko serwery, routery i
kable. To także fenomen socjologiczny, kulturowy, komunikacyjny. To przestrzeń wymiany
informacji, poszukiwania rozrywki, to narzędzie komunikowania się. To komunikowanie
coraz częściej ma wymiar reklamowo-marketingowy. Internet staje się miejscem (nie w
sensie fizycznym, ale rozumianym jako przestrzeń lub środowisko) mówienia światu o
zaletach swego produktu lub usługi, miejscem budowania reputacji (lub czasem – jej
tracenia); staje się globalnym targowiskiem, gdzie tysiące produktów, usług,
rozwiązań robi wszystko, by przyciągnąć naszą uwagę. Niniejsza publikacja jest próbą
spojrzenia na to wirtualne targowisko przez pryzmat refleksji naukowej celem dokonania
pogłębionych analiz oraz opisania i nazwania wiodących trendów, schematów lub
kategorii zjawisk. Mamy nadzieję, że dostarczy Czytelnikom wielu pozytywnych danych oraz
inspiracji do dalszych, własnych, pogłębionych badań.
Redaktorzy
Wstęp
Wstęp
Mateusz Żukowski
Marketing miast na portalu społecznościowym Facebook
Joanna Kacperska
Marka miejsca i jej wizerunek w Internecie na przykładzie powiatu płockiego
Izabela Wasztyl
Wszyscy jesteśmy gospodarzami - analiza kampanii społecznej na Euro 2012
Marta Konieczna-Kucharska
"LUBIĘ TO" - czyli fanpage szkoły
Anna Kurzak
Brand 3.0 czyli kreowanie marki w mediach społecznościowych na przykładzie
akcji promocyjnej Maxwell House zorganizowanej na portalu Facebook
Klaudia Aleksandra Koniecko
Marketing w polskiej blogosferze - wykorzystanie blogów urodowych jako nośników
reklamy produktu
Magdalena Rozenek
Komunikacja kryzysowa w Internecie - studium przypadku
Nina Stępnicka, Paulina Wiączek
Niestandardowe formy reklamy na przykładzie serwisów aukcyjnych Allegro.pl i
eBay.com
Olga Szadkowska
"3maj z Żubrem". O języku w służbie social ads
Wioletta Wejngold-Wołodkowicz
E-mail marketing jako forma skutecznej reklamy w Internecie na przykładzie
wybranych banków
Agnieszka Magdalena Barwicka
"Miliony rzeczy walczy o Twoją uwagę" - odpowiedź marek na kryzys
tożsamości w okresie adolescencji
Małgorzata Ochman
Internetowa generacja w Polsce
Paweł Pawiński, Adrianna Senczyszyn
Sprzedawanie Internetu w Internecie. Semantyka Internetu jako oferty komercyjnej
Biogramy
182 strony, Format: 16.9x23.7, oprawa kartonowa foliowana