Wirtualne targowisko
O reklamie marketingu i promowaniu się w Internecie
tom 3
Bezsprzecznie dostrzegalna w Internecie siła jego
oddziaływania – zarówno na jednostkę, jak i na tworzone przez ludzi wspólnoty –
sprawia, że równie wielu jego użytkowników podchodzi do niego sceptycznie, co z
ogromnym entuzjazmem. Z pewnością jednak każdy, kto korzysta z tego elektronicznego
medium przyzna, że wywiera ono znaczenie niemalże na wszystkie dziedziny ludzkiego
życia. Słuszna jest zatem opinia, że pojawienie się i rozwój wirtualnego przekazu
wywołało nowe zjawisko cywilizacyjne; współczesne społeczeństwo charakteryzuje
wyraźnie cecha informacyjności. Tworzące trzeci tom publikacje – będące referatami,
które wygłoszone zostały podczas zorganizowanej przez Instytut Edukacji Medialnej i
Dziennikarstwa UKSW konferencji „Wirtualne targowisko. O reklamie, marketingu promowaniu
się w Internecie” – stanowią prezentację zagadnień dotyczących wykorzystywania
Sieci dla przybliżania społeczeństwu tematów zdrowia i zasad komunikacji w wirtualnym
świecie. Artykuły te zapewne zainteresują ich czytelników; dotyczą bowiem wyjątkowo
istotnych dla każdego człowieka aspektów codziennego życia. Szybki rozwój techniki
umożliwił ludziom dostęp do wiadomości o zdrowiu i promowanie zdrowego stylu życia. W
ten sposób dostrzega się jego wpływ na zdrowie publiczne, które kształtuje
funkcjonowanie społeczeństwa. Mass media zatem powinny służyć profilaktyce oraz
promocji zdrowia. Podobne oczekiwania kierowane są pod adresem zamieszczanych w Sieci twórców
informacji. Szybkie i skuteczne zdobycie potrzebnych wiadomości wpływa na zmianę
sposobu przeżywania codzienności. Zmiana ta jednak – o czym nie można zapominać –
może być negatywna wówczas, gdy korzystający z Internetu natrafiają na informacyjny
chaos, nie potrafią umiejętnie i krytycznie odbierać medialnego przekazu.
Zaprezentowane w publikacji zagadnienia z zakresu informacji odpowiadają na rodzące się
w użytkownikach Internetu takie pytania jak: jaką rolę odgrywają social media w
służbie »nowej demokracji«? Czym uzasadniona jest opinia, że wszyscy uczestnicy
życia publicznego – kreując przy pomocy Sieci polityczną rzeczywistość –
podejmują się zadań właściwych dziennikarzowi?
Fragment Wprowadzenia
Adam Andrysek
Parateksty dzieł filmowych jako skuteczna forma promocji przekazów
audiowizualnych w Internecie
Miłosz Babecki
Promocja postaw - negacja marek. Reklamowe i antyreklamowe funkcje gier
internetowych
Tomira Chmielewska-Ignatowicz
Komunikatywnylekarz.pl... komunikacja: lekarz-pacjent, czyli rzecz o PR w
usługach medycznych
Kinga Cybulska
W sieci opinii
Adam Dąbrowski
Fizjoterapeuta w sieci, czyli coś o zawodach zaufania publicznego w Internecie
Magdalena Jankowska
Internetowe wsparcie na zamkniętych forach dla osób z zaburzeniami odżywiania
Jan Jaroszyński
Podcasting skutecznym narzędziem komunikowania społecznego
Izabela Kurczewska
Internet drugim ekranem telewizji - współkonsumpcja i komplementarność
Katarzyna Kotlińska
Web 2.0 nowym obliczem Internetu czy zwykłym chwytem marketingowym? Analiza
narzędzi i wartości nowej kultury Read - Write w Internecie
Justyna Mieczkowska
Wykorzystanie shockvertisingu w internetowych reklamach społecznych dotyczących
profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia
Marek Maruszczak
Wpływ rosnącej popularności self-publishingu na zmiany wydawniczych trendów
marketingowych
Arkadiusz Nyzio
Wszyscy jesteśmy dziennikarzami? Social media w służbie "nowej
demokracji"
Dominik M. Ochman
Netykieta - sposób na odnalezienie siebie w równoległej rzeczywistości
Marek Robak
Analiza danych w marketingu internetowym
Aleksandra Sarna, Paweł Sarna
"Grubi i zdesperowani". Dyskurs internetowych serwisów plotkarskich
wobec badań nad otyłością
Justyna Kinga Stępkowska, Katarzyna Małgorzata Stępkowska
Internet jako narzędzie promocji zdrowia i usług medycznych - między prawem a
bezprawiem. Medyczne i prawne uwarunkowania promocji farmaceutyków w Internecie - studium
przypadku
Biogramy
248 stron, Format: 16.9x23.7, oprawa kartonowa foliowana