Diecezjalne www w Polsce a nowa ewangelizacja
Początek lat dziewięćdziesiątych XX wieku przyniósł – tak dla świata, jak i
dla Kościoła – mocny impuls zapowiadający wielkie transformacje w dziedzinie
komunikacji społecznej dokonywane za pośrednictwem mediów. To właśnie w tym czasie
Tim Berners-Lee kończył opracowywanie systemu World Wide Web, a w Watykanie debatowano o
wykorzystaniu technologii komputerowej w działalności eklezjalnej. Postępowi w obszarze
technologii informatycznej ciągle towarzyszył (i towarzyszy) rozwój myśli Kościoła
na jej temat. Zarówno pionierski projekt WWW, jak i pierwszy w historii dokument Stolicy
Apostolskiej dotyczący informatyki,
zostały upublicznione w 1990 roku.
WYKAZ SKRÓTÓW
PRZEDMOWA
WSTĘP
ROZDZIAŁ 1. INTERNET A NOWA EWANGELIZACJA
1.1. Pojęcie nowej ewangelizacji - pochodzenie sformułowania, definicje, adresaci
1.2. Genealogia, rozwój i specyfika Internetu
1.3. Internet jako przestrzeń nowej ewangelizacji - nowa ewangelizacja i strony
internetowe
ROZDZIAŁ 2. BADANIA WŁASNE
2.1. Ankieta - interpretacja
2.2. Wyniki badań
2.3. Wnioski
ROZDZIAŁ 3. PERSPEKTYWY EWANGELIZACJI W DIECEZJALNYCH MEDIACH W POLSCE
3.1. Formacja chrześcijańska do odbioru ewangelizacji w mediach
3.2. Zadania księży, katechetów i rodziców
3.3. Koordynacyjna rola Kościoła
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS WYKRESÓW I TABEL
ANEKS
1. Pismo przewodnie kierownika projektu badawczego
2. List autora badań
3. Narzędzie badawcze
4. Tabele sumaryczne wyników badania
298 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka