Przedsiębiorczość organizacyjna i zarządzanie pozytywne
Treścią książki jest zarządzanie pozytywne, a w szczególności wybrane jego
elementy: kapitał psychologiczny, organizacyjne zachowania obywatelskie, empowerment,
motywacja prospołeczna, pasja harmonijna i przedsiębiorcza, pozytywna odmienność oraz
postrzegane wsparcie organizacyjne.
Książka przedstawia elementy zarządzania pozytywnego, a także odpowiada na pytanie,
jakie znaczenie mają one w osiąganiu przez firmę przedsiębiorczości organizacyjnej
oraz wysokiej efektywności. W tym celu przeprowadzone zostały badania, których wyniki
oraz ich omówienie przedstawione są w książce.
Dla badaczy książka przedstawia empirycznie zweryfikowany model wpływu elementów
zarządzania pozytywnego na przedsiębiorczość organizacyjną i efektywność
organizacji, a praktykom w dziedzinie zarządzania dostarcza wskazówek, jak wykorzystać
zarządzanie pozytywne w prowadzeniu swoich przedsiębiorstw do sukcesu.
Wstęp
Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze
1.1. Źródła wysokiej efektywności
1.2. Orientacja przedsiębiorcza
Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji
2.1. Psychologia pozytywna
2.2. Pozytywna nauka o organizacji
Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego
3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny
3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie
3.3. Empowerment psychologiczny
3.4. Motywacja prospołeczna
3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza
3.6. Pozytywna odmienność
3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne
3.8. Model badawczy
Rozdział 4. Wyniki badań
4.1. Metodyka badań
4.1.1. Zmienne i ich pomiar
4.1.2. Próba badawcza
4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego
4.2. Wyniki analizy ścieżek
4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie
4.4. Omówienie wyników badań
Zakończenie
Spis tablic
Spis rysunków
Załącznik – Narzędzia badawcze
Bibliografia
190 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka