ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.60 48,07   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TERAPEUCI ZAJĘCIOWI W POLSCE ROLE ZAWODOWE KSZTAŁCENIE I PERSPEKTYWY ROZWOJU ZAWODU


JANUS E.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Terapeuci zajęciowi w Polsce

Role zawodowe, kształcenie i perspektywy rozwoju zawodu


Terapia zajęciowa jest dyscypliną, która dynamicznie rozwija się na świecie. W Polsce także można zaobserwować jej przemiany. Terapia zajęciowa do niedawna kojarzona była w naszym kraju zwykle z arteterapią, co powodowało, że jej rola była umniejszana. Wykonywanie zawodu terapeuty również nie znajdowało uznania u polskich badaczy koncentrujących się na zawodach medycznych – stąd całkowity brak publikacji z tego zakresu.

Monografia ma charakter pionierski zarówno w zakresie prezentowanej teorii jak i wyników badań własnych. Wpisuje się zatem w specyficzną niszę dotyczącą analizy aspektów wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce – socjalizacji do pełnienia roli zawodowej i jej atrybutów, kształcenia oraz percepcji zachodzących przemian ujmowanej z perspektywy aktywnych zawodowo terapeutów zajęciowych.


Wstęp

Rozdział 1. Geneza i pojęcie terapii zajęciowej
1.1. Terapia zajęciowa w Polsce i na świecie

Rozdział 2. Zawód terapeuty zajęciowego
2.1. Formy organizacyjno-prawne wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego
2.1.1. Zawód terapeuty zajęciowego jako zawód medyczny
2.2. Rola i zadania terapeutów zajęciowych
2.3. Specyfika relacji terapeuta zajęciowy - klient
2.4. Etyczne aspekty realizacji zawodu terapeuty
2.5. Organizacje zrzeszające terapeutów zajęciowych
2.6. Prestiż zawodu terapeuty zajęciowego

Rozdział 3. Kształcenie terapeutów zajęciowych
3.1. Standardy kształcenia terapeutów promowane przez WFOT - wymagana wiedza i umiejętności
3.2. Kształcenie terapeutów zajęciowych w Polsce

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych
4.1. Cel i przedmiot badań
4.2. Problem i pytania badawcze
4.3. Hipotezy
4.4. Metody i techniki badawcze
4.5. Dobór próby badawczej
4.6. Organizacja i przebieg badań

Rozdział 5. Oczekiwania osób podejmujących kształcenie a realia wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego na przykładzie pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa w świetle badań własnych
5.1. Ogólna charakterystyka społeczno-demograficzna badanych
5.2. Charakter motywów wyboru i podjęcia studiów. Oczekiwania dotyczące zawodu
5.3. "Nowi terapeuci" - zadania zawodowe, satysfakcja z pracy, wyzwania związane z implementowaniem terapii zajęciowej według światowych standardów, prestiż zawodu
5.4. Perspektywy profesjonalizacji zawodu terapeuty zajęciowego w Polsce

Rozdział 6. Praca zawodowa pierwszych w Polsce absolwentów kierunku terapia zajęciowa - opisy przypadków
6.1. "Nowy terapeuta" zajęciowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej
6.2. Dzienny Dom Opieki Medycznej - nowy podmiot, nowe możliwości
6.3. Terapia zajęciowa w Centrum Rehabilitacji - implementacja światowych standardów w praktyce
6.4. Terapeuta zajęciowy w miejscu pracy - między nadzieją a frustracją

Podsumowanie
Bibliografia
Aneks


192 strony, Format: 16.3x23.2, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022