ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE FIRMĄ RODZINNĄ KLUCZOWE WYZWANIA


SAFIN K. KOŁADKIEWICZ I. RED.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie firmą rodzinną

Kluczowe wyzwania


Pierwszy na polskim rynku wydawniczym podręcznik akademicki nt. zarządzania firmami rodzinnymi, napisany pod redakcją naukową dwojga wyśmienitych znawców tej tematyki.

Książka składa się z 10 rozdziałów omawiających m.in. pojęcie i istotę firm rodzinnych, ich dynamikę rozwoju, kulturę organizacyjną, problemy związane z sukcesją, system nadzoru, strategie biznesu i rodziny, finansowanie firm rodzinnych oraz zarządzanie i nepotyzm. Każdy rozdział zawiera część teoretyczną oraz praktyczną w postaci studiów przypadku, komentarze/wypowiedzi przedsiębiorców rodzinnych i pytania sprawdzające wiedzę studenta.

Podręcznik stanowi nieocenioną pomoc dla wykładowców i studentów, ale skorzystać mogą z niego także właściciele i pracownicy firm rodzinnych.


Prof. Krzysztof Safin – pracownik naukowy Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, ekspert w zakresie przedsiębiorczości oraz działalności firm sektora MSP ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości rodzinnej. Pionier badań nad przedsiębiorczością rodzinną w Polsce. Autor i współautor kilku książek, m.in. „Przedsiębiorstwa rodzinne – istota i zachowania strategiczne” oraz „Zarządzanie małą firmą”. Kierownik projektu badawczego „Strategie sukcesyjne polskich przedsiębiorstw rodzinnych” oraz wielu projektów szkoleniowych i doradczych dla firm rodzinnych. Doradca dolnośląskich przedsiębiorstw rodzinnych. Przewodniczący Komitetu Przedsiębiorstw Rodzinnych Krajowej Izby Gospodarczej. Inicjator i dyrektor Centrum Biznesu Rodzinnego WSB oraz pomysłodawca Kongresu Firm Rodzinnych we Wrocławiu. Twórca programu Akademia Biznesu Rodzinnego. Współpracuje z instytutami badawczymi kilku uczelni europejskich, m.in. Instytutem Przedsiębiorstw Rodzinnych w Witten (Niemcy), FH w Schmalkalden i Centrum Biznesu Rodzinnego Uni w St. Gallen (Szwajcaria).

Prof. Izabela Koładkiewicz – pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik Katedry Przedsiębiorczości. Ekspert w dziedzinie ładu korporacyjnego, autorka książki „Rady nadzorcze – dobre praktyki ładu korporacyjnego” (Poltext 2013) oraz książki „System nadzoru w firmie rodzinnej” (Poltext 2015); współredaktor naukowy i współautor pierwszego w Polsce podręcznika pt. „Ład korporacyjny” (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011). Autorka ponad 90 publikacji naukowych, w tym publikacji dotyczących systemu nadzoru w firmach rodzinnych. Odbywała staże zagraniczne w International Business School w Jönköping, Oxford Brookes University Business School oraz School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg.


Wstęp

Rozdział 1
Pojęcie i specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
Wprowadzenie
1.1. Pojęcie przedsiębiorstwo rodzinne w teorii i praktyce zarządzania
1.2. Cechy przedsiębiorstwa rodzinnego
1.3. Siły i słabości przedsiębiorstwa rodzinnego

Rozdział 2
Różnorodność firm rodzinnych - źródła i modele
Wprowadzenie
2.1. Firmy rodzinne - czynniki warunkujące ich różnorodność
2.2. Modele firm rodzinnych

Rozdział 3
Konflikty w firmie rodzinnej i sposoby ich rozwiązywania
Wprowadzenie
3.1. Przyczyny i źródła konfliktów w organizacji
3.2. Specyfika konfliktów w firmie rodzinnej
3.3. Strategie rozwiązywania konfliktów w firmie rodzinnej

Rozdział 4
System nadzoru w firmie rodzinnej
Wprowadzenie
4.1. System nadzoru w firmie rodzinnej - podstawowe charakterystyki
4.2. Podsystem zarządzania rodziną i jego kluczowe elementy
4.3. Podsystem nadzoru korporacyjnego i rada nadzorcza - jego
podstawowy mechanizm

Rozdział 5
Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwach rodzinnych
Wprowadzenie
5.1. Czynnik rodzinności a zarządzanie personelem w firmie rodzinnej
5.2. Alokacja pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych
5.3. Ocenianie pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych
5.4. Wynagradzanie pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych
5.5. Rozwój pracowników w przedsiębiorstwach rodzinnych

Rozdział 6
Sukcesja jako etap w rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego
Wprowadzenie
6.1. Pojęcie i istota sukcesji
6.2. Społeczne determinanty procesu sukcesji
6.3. Uwarunkowania materialne i potencjał sukcesyjny
6.4. Modele sukcesji przedsiębiorstwa rodzinnego
6.5. Proces sukcesji wewnętrznej
6.6. Sukcesja zewnętrzna

Rozdział 7
Strategia rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego
Wprowadzenie
7.1. Istota strategii przedsiębiorstwa rodzinnego
7.2. Proces tworzenia strategii firmy rodzinnej
7.3. Decyzje strategiczne w warunkach ryzyka

Rozdział 8
Społeczna odpowiedzialność biznesu - perspektywa firmy rodzinnej
Wprowadzenie
8.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu - podstawowe zagadnienia
8.2. Społeczno-emocjonalne bogactwo - siła sprawcza aktywności firmy rodzinnej w podejmowaniu działań społecznie odpowiedzialnych
8.3. Zarządzanie interesariuszami w firmie rodzinnej - podstawowe wyzwania

Rozdział 9
Wycena przedsiębiorstwa rodzinnego
Wprowadzenie
9.1. Cel wyceny a wartość przedsiębiorstwa
9.2. Zasoby przedsiębiorstwa podlegające wycenie
9.3. Standardowe metody wyceny przedsiębiorstw

Rozdział 10
Logika finansowa firm rodzinnych
Wprowadzenie
10.1. Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie
10.2. Firma rodzinna jako podmiot decyzji finansowej
10.3. Specyfika decyzji finansowych firm rodzinnych

Rozdział 11
Studia przypadków
Wprowadzenie
Krótkie studia przypadków
11.1. Specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego
11.2. Nadzór w przedsiębiorstwie rodzinnym
11.3. Sukcesja w przedsiębiorstwie rodzinnym
11.4. Firma rodzinna a społeczna odpowiedzialność biznesu
11.5. Polityka CSR w firmie rodzinnej
11.6. Wycena i kontrola zarządcza przedsiębiorstwa rodzinnego
11.7. Kontrola zarządcza przedsiębiorstwa

Autorzy


360 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022