Intranet
Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji
Intranet to współcześnie serce systemu komunikacji w organizacji. Intranety w
ogromnym stopniu wpływają na sprawność działania firmy, a także na jej rozwój i
kulturę organizacyjną. Stanowią niezbędne narzędzie pracy, ułatwiają dostęp do
informacji, wspomagają pracę zespołową oraz pozwalają efektywnie zarządzać wiedzą
i innowacjami.
Autorzy książki opisują potencjał drzemiący we współczesnych systemach
intranetowych, prezentują ich funkcjonalność oraz identyfikują najważniejsze etapy
tworzenia i zarządzania platformami intranetowymi.
Książka zawiera studia przypadków wdrożeń systemów intranetowych w polskich
firmach, a ponadto prezentuje wyniki szeroko zakrojonych badań z udziałem menedżerów i
specjalistów dotyczących korzystania z intranetów w rodzimym biznesie.
Urszula Kandefer – specjalista w zakresie wdrażania projektów
internetowych i intranetowych, a także doradztwa w obszarze komunikacji wewnętrznej z
wykorzystaniem nowych technologii. Od 2004 r. związana z firmą Ideo, gdzie prowadzi
projekty informatyczne. Posiada wszechstronną wiedzę i doświadczenie w optymalizacji
procesów komunikacyjnych i biznesowych. Nadzorowała projekty w zakresie tworzenia
serwisów internetowych oraz portali intranetowych m.in. dla Santander Consumer Bank, TU
Europa, Banku Polskiej Spółdzielczości, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz
Narodowego Funduszu Zdrowia.
Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek – pracownik naukowy Akademii
Leona Koźmińskiego w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital
w ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej CYBERMAN. Członek założyciel
Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Niezależny konsultant i trener, praktyk
marketingu internetowego, od 2000 r. związany z branżą internetową. W swoim portfolio
ma wiele projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak: Mars, Nikon,
Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Kredyt Bank, Eden Springs, C.H. Beck,
Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em
oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie
komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych
i popularnonaukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister
Cyfryzacji w latach 2017–2018.
Wstęp
Rozdział 1
Intranet - istota i znaczenie
1.1. Znaczenie systemu intranetowego dla organizacji
1.2. Ewolucja systemów intranetowych
1.3. Cele wdrożenia intranetu
1.4. Korzyści z wdrożenia intranetu
1.5. Wybrane obszary zastosowań intranetów
1.6. Najczęstsze mity na temat intranetów
Rozdział 2
Funkcje intranetu
2.1. Wiedza
2.2. Narzędzia finansowo-księgowe
2.3. Zadania administracyjno-organizacyjne
2.4. HR - zarządzanie zasobami ludzkimi
2.5. Komunikacja
2.6. Komunikacja wewnętrzna
2.7. Obsługa klienta B2B
Rozdział 3
Etapy projektowania i wdrożenia systemu
3.1. Analiza przedwdrożeniowa
3.2. Oprogramowanie wspierające tworzenie intranetów
3.3. Wybór modelu realizacji - samodzielnie vs outsourcing
3.4. Powołanie zespołu intranetowego w organizacji
3.5. Rozpoznanie potrzeb użytkownika portalu intranetowego i projektowanie systemu
3.6. Metody i techniki badania skuteczności i efektywności intranetu
3.7. Opracowanie strategii promocji intranetu w firmie
3.8. Uruchomienie portalu
3.9. Szkolenie użytkowników intranetu
3.10. Monitoring i rozwój systemu
Rozdział 4
Korzystanie z portalu intranetowego
4.1. Zaangażowanie pracowników
4.2. Minimalizacja ryzyka wynikającego z wdrożenia
4.3. Zarządzanie organizacją a system intranetowy
4.4. Zachęcanie pracowników do korzystania z intranetu i jego rozwoju
4.5. Intranet 2.0 czy intranet społecznościowy?
4.6. Rola lidera organizacji w procesie komunikacji wewnętrznej
4.7. Intranet jako instrument kreowania innowacji
4.8. Zarządzanie portalem intranetowym - praktyczne rady
Rozdział 5
Praktyczne przykłady wdrożeń systemów intranetowych
5.1. Portal intranetowy Provident Polska
5.2. Promocja wewnętrzna intranetu - Mostostal Warszawa SA
5.3. Intranet w Gas Storage Poland - GSPnet
Zakończenie
Rozdział 6
Wykorzystanie intranetów w polskich przedsiębiorstwach - wyniki badań
6.1. Metodyka badania i charakterystyka próby
6.2. Użytkowanie systemu
6.3. Zarządzanie platformą
6.4. Korzyści płynące z korzystania z systemu
6.5. Użyteczność systemu
6.6. Elementy społecznościowe
Podsumowanie
Bibliografia
Spis tabel i ilustracji
160 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka