Business English
Jak pisać skutecznie po angielsku
Stań się mistrzem komunikacji biznesowej od wiadomości e-mail po media społecznościowe
Język angielski - poziom B2
Nie bądź zwykłym entuzjastą #mediów społecznościowych. To pasja, a nie żargon
korporacyjny, przyciąga uwagę we wszystkich rodzajach komunikacji biznesowej.
Jeśli pracujesz w biznesie (albo przygotowujesz się do podjęcia pracy zawodowej) i
zdajesz sobie sprawę z niezaprzeczalnego faktu, że słowo pisane zajmuje dziś
centralną pozycję w komunikacji biznesowej, jest to dla ciebie idealne wprowadzenie w
business English. Zawarte w książce szczegółowe, oparte na konkretnych zadaniach wskazówki
zapewnią ci zestaw narzędzi, dzięki którym rozwiniesz wysoko cenione umiejętności
komunikacyjne.
Książka jest w równym stopniu skierowana do osób, dla których angielski jest
pierwszym językiem (native speakers), jak i do tych, dla których angielski nie jest językiem
ojczystym (użytkowników angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym i wyższym).
Niezależnie od tego, do której grupy należysz, znajdziesz w niej cenne wskazówki, jak
we właściwy sposób posługiwać się językiem angielskim w biznesie.
Bądź skuteczny, pisząc wartościowe treści, i osiągaj wysokie rezultaty!
Fiona Talbot
– międzynarodowa konsultantka i trenerka. Szkoli zarówno
native speakerów, jak i innych użytkowników języka angielskiego. Jej marka
#wordpowerskills jest obecna na wielu platformach mediów społecznościowych, a teksty
można znaleźć w ważnych wydawnictwach, m.in. w „Personnel Today”, biznesowym
czasopiśmie British Airways, „The Sunday Times”, „Accounting Technician”. Fiona
Talbot jest również autorką książek: Make an Impact With Your Written English,
Executive Writing Skills for Managers oraz Improve Your Global English (wszystkie zostały
wydane przez Kogan Page).
PRZEDMOWA
WSTĘP
1. DLACZEGO PISZESZ?
Kim są twoi czytelnicy?
W jakim celu piszesz?
Czytelnikom wystarczy zaledwie kilka sekund, by ocenić twój tekst
Jak bardzo formalny - lub nieformalny - powinien być twój tekst?
Twoja lista kontrolna
2. PISANIE BIZNESOWE DZISIAJ
Angielski zapewni ci sukces w biznesie
Teksty akademickie a teksty dla biznesu
Czy w biznesie można używać słowa "ja"?
Inne rzeczy, których możesz chcieć się "oduczyć"
Wysłuchaj opinii czytelników
Wybór odpowiedniego stylu
Komunikacja idealna
System Word Power Skills: cztery łatwe kroki do sukcesu
Twoja lista kontrolna
3. JAKOŚĆ MA ZNACZENIE
Zabłyśnij jako autor!
Czy błądzić to rzecz ludzka?
Jak czytelnicy reagują na błędy w tekstach
Dalsze koszty niepoprawnych tekstów
Nigdy nie możesz w pełni polegać na firmie outsourcingowej
Sprawdzanie błędów
Korekta tekstu - wskazówki
Twoja lista kontrolna
4. OPOWIEDZ SWOJĄ HISTORIĘ W MEDIACH SPOŁECZNOŚC1OWYCH
Nowy rodzaj pisania biznesowego
Sposób myślenia w mediach społecznościowych
Więcej o mediach społecznościowych
Jakie są główne cele?
Kilka głównych platform
Jak zabłysnąć w mediach społecznościowych?
Pisanie oparte na zaufaniu może stworzyć wspólnotę
W wielkim skrócie: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość
Dalsze wskazówki dotyczące pisania na najważniejszych kanałach, takich jak Facebook,
Twitter, Linkedln
Co tak bardzo ekscytuje ludzi, że udostępniają to dalej?
Wezwij ludzi do działania - i sprawdź, czy to zadziałało
Opowiedz swoją historię
Twoja lista kontrolna
5. BUSINESS ENGLISH - DEFINICJA
"Standardowy" angielski i jego "odmiany"
Pisanie zarówno dla rodowitych (native), jak i pozostałych (non-native) użytkowników
angielskiego
Angielski w światowym biznesie - kilka zaskakujących problemów
Zdefiniuj, jaki ma być business English w twojej firmie
Twoja lista kontrolna
6. PISANIE PO ANGIELSKU I INTERESY NA SKALĘ GLOBALNĄ
Jak korzystasz z angielskiego w pracy
Problemy autorów, dla których angielski jest drugim językiem (non-NE)
Problemy, które napotkasz, pisząc dla angielskich native speakerów
Problemy zarówno rodowitych, jak i nierodowitych użytkowników angielskiego
Pisanie w biznesie jako komunikacja
Angielski wciąż ewoluuje
Przewagę mogą mieć ci, dla których angielski jest językiem nabytym!
Twoja lista kontrolna
7. E-MAIL I INSTANT MESSAGING
Ogólnie
Poczta elektroniczna - wzrost i... wzrost
Na co uważać, kiedy piszesz e-mail
Wątki e-mail - wielojęzyczne i inne
Struktura wiadomości e-mail
Planowanie wiadomości e-mail
Komunikatory i SMS-y
Twoja lista kontrolna
8. INTERPUNKCJA I GRAMATYKA-WSKAZÓWKI
Dlaczego interpunkcja i gramatyka są ważne
Znaki interpunkcyjne i inne
Części mowy i inne zagadnienia gramatyczne
Akapity
Czasowniki i czasy
Zgodność podmiotu i orzeczenia
Porównania
Płynność pisania
Twoja lista kontrolna
9. BUSINESS ENGLISH NA CO DZIEŃ - WSKAZÓWKI
Pisanie dat
Czas
Liczby
Jednostki miary
Twoja lista kontrolna
10. TYPOWE POMYŁKI I JAK ICH UNIKAĆ
Typowe pomyłki popełniane zarówno przez autorów NE, jak i non-NE
Strona czynna i strona bierna
Nominalizacja
Twoja lista kontrolna
11. LISTY
Ogólnie o pisaniu listów
Przykład listu z prośbą o informację
List motywacyjny potwierdzający rezerwację
Idź do przodu albo zostaniesz w tyle
Adresowanie listów - konkretne wskazówki
CV/życiorysy i listy motywacyjne
Twoja lista kontrolna
ZAKOŃCZENIE
220 stron, Format: 14.6x20.7, oprawa miękka