Przedsiębiorcy, którzy zmieniają świat
Czy firma może jednocześnie mieć pozytywny wpływ na
społeczeństwo i przynosić zyski? Coraz więcej mówi się o przedsiębiorczości
społecznej lub o społecznym biznesie, ale czy ta tendencja się utrzyma, czy to tylko
chwilowa moda? Czy trzeba poznać mechanizmy tradycyjnej przedsiębiorczości zanim
rzucimy się w wir przedsiębiorczości społecznej? Gdzie działać, żeby najlepiej pomóc?
Jak zbudować swoją karierę tak, aby na poziomie jednostki zmaksymalizować
oddziaływanie społeczne? Jesteśmy przekonani, że te pytania odnoszą się do pokolenia
poszukującego sensu, wyników i niezależności. Nasza książka jest swego rodzaju
odpowiedzią, będąc owocem spotkań z przedsiębiorcami społecznymi oraz współpracy z
rozmaitymi „zaangażowanymi” menedżerami w dużych firmach. Nie aspirujemy do tego,
by wyczerpująco odpowiedzieć na powyższe pytania. Próbujemy raczej dostarczyć
konkretne przykłady działań przedsiębiorców, którzy wprowadzają innowacje z
korzyścią dla społeczeństwa po to, by pokazać, że każdy może zostać inicjatorem
zmian. Niewielu młodych ludzi kwestionuje dominujące modele ekonomiczne, a jeszcze mniej
przechodzi do działania. Tą książką chcielibyśmy ich do tego zachęcić.
Autorzy
VIRGINIE LITTLE
Razem możemy budować lepszy świat!
BOLESŁAW ROK
Tak! dla przedsiębiorczości pozytywnego wpływu
PRZEMYSŁAW FURLEPA
Każda zmiana zaczyna się od nas samych
JEAN-PAUL DELEVOYE
Przedmowa do wydania francuskiego
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1
Dlaczego działać?
ROZDZIAŁ 2
Tworzyć własną firmę czy zmieniać system od środka?
ROZDZIAŁ 3
Czy trzeba poznać przedsiębiorczość tradycyjną zanim spóbuje się
doprowadzić do zmian?
ROZDZIAŁ 4
Gdzie działać?
ROZDZIAŁ 5
Jak działać, będąc młodym?
ROZDZIAŁ 6
Jak zostać inicjatorem zmian poza pracą zawodową?
Podsumowanie
Relacja z przygody Ticket for Change
Relacja z przygody Corporate for Change
Podziękowania
348 stron, Format: 15.9x8.4, oprawa miękka