ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.00 34,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CENA DEMOKRACJI FINANSOWANIE FEDERALNYCH KAMPANII WYBORCZYCH W STANACH ZJEDNOCZONYCH AMERYKI


LAIDER P. TUREK M.

wydawnictwo: KSIĘGARNIA AKADEMICKA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 36.00 Twoja cena  34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cena demokracji

Finansowanie federalnych kampanii wyborczych w Stanach Zjednoczonych Ameryki


Zagadnienie finansowania kampanii wyborczych, czy szerzej finansowania polityki, należy obecnie do jednego do najbardziej kluczowych zagadnień, istotnych zarówno z teoretycznego (prawnego) punktu widzenia, jak i z punktu widzenia praktyki. Bez pieniędzy, jak słusznie zauważają Autorzy, nie da się współcześnie uprawiać polityki, zwłaszcza na poziomie rywalizacji wyborczej, a doświadczenia amerykańskie (i nie tylko zresztą) pokazują dowodnie, że nakłady finansowe na politykę, w tym na kampanie wyborcze, stale rosną a pieniądz jako taki staje się elementarnym składnikiem polityki (zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym tego słowa znaczeniu). Jednocześnie rola pieniądza w polityce jest rolą nie tylko praktyczną (finansowanie np. konkretnej kampanii wyborczej czy, w jej ramach, kandydata bądź ugrupowania politycznego), ale i rolą, w pełnym tego słowa znaczeniu, ustrojową. Sposób wydatkowania pieniędzy na politykę (rozumiany jako mechanizm prawny i praktyczny) dotyka bowiem kluczowych zasad ustrojowych, kształtując w konsekwimu politycznego.
(...)

Z recenzji dra hab. Jarosława Szymanka, prof. UW 


Spis tabel
Spis wykresów

WSTĘP
Cele pracy
Literatura przedmiotu
Dane i metody badawcze
Podziękowania

Rozdział 1
AMERYKAŃSKI WYMIAR REPREZENTACJI POLITYCZNEJ
Znaczenie reprezentacji
Reprezentacja według Ojców Założycieli
Zasada reprezentacji w konstytucji federalnej
Reprezentant a reprezentowany
Jeden człowiek - jeden głos ,
Partie polityczne i grupy interesu
Wolność wypowiedzi

Rozdział 2
PRAWNE PODSTAWY FINANSOWANIA FEDERALNYCH KAMPANII WYBORCZYCH
Pierwsze regulacje
W kierunku wielkiej reformy
Federal Election Campaign Act: regulacje poprzez restrykcje
Buckley v. Valeo: finansowanie kampanii jako forma wypowiedzi
politycznej
Kongres i Sąd Najwyższy po Buckley
Reforma ponad podziałami
Republikańska krucjata przeciwko Bipartisan Campaign Reform Act
Citizens United v. F.E.C
Regulacje obowiązujące w cyklu 2015/2016

Rozdział 3
PRZEKAZYWANIE ŚRODKÓW NA CELE WYBORCZE JAKO FORMA PARTYCYPACJI POLITYCZNEJ
Demokracja bezpośrednia
Partycypacja wyborcza jako partycypacja polityczna
Formy partycypacji wyborczej
Motywy partycypacji
Przekazywanie środków na cele wyborcze
Darczyńcy indywidualni
Podmioty zbiorowe

Rozdział 4
KANDYDACI, PARTIE I KOSZTY FINANSOWANIA WYBORÓW
Koszty kampanii
Kandydat urzędujący kontra pretendent
Partyjny wymiar finansowania wyborów federalnych
Polityczni beneficjenci systemu

Rozdział 5
FINANSOWANIE FEDERALNYCH KAMPANII WYBORCZYCH A STAN AMERYKAŃSKIEJ DEMOKRACJI
Citizens United i McCutcheon: koniec pewnej epoki?
Duch Buckley
Wolni, ale nie równi
Republikanie kontra Demokraci
Judykalizacja procesu wyborczego
Próby naprawy systemu
Reprezentacja polityczna A.D. 2016

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA

INDEKS OSOBOWY


354 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022