|

KULTURY WIZUALNE SCIENCE FICTION
FRELIK P. wydawnictwo: UNIVERSITAS , rok wydania 2017, wydanie Icena netto: 38.00 Twoja cena 36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kultury wizualne science fiction
Znacząca część krytycznej uwagi, jaką otrzymuje science fiction, skierowana jest
na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej
komiksy. Jednak SF od zawsze była również obecna w całym szeregu mediów „mniejszych”,
zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i
skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku. Jako głos w badaniach nad science
fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad
wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science
fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową.
Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście
tradycyjnych form science fiction oraz sugeruje możliwe podejścia badawcze wybiegające
poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i
dźwiękiem rozrywkę. Chociaż ich oddziaływanie kulturowe znacząco różni się od
tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej
ważny element science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z
gatunków popularnych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu
dziedzinach życia oraz stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów
pomagających w zrozumieniu współczesnego świata.
Wstęp
Rozdział 1. Gry wideo
Rozdział 2. Film krótkometrażowy
Rozdział 3. Grafika komputerowa
Zakończenie
Abstract
Bibliografia
Indeks nazwisk
220 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|