|

GRY WIDEO ZARYS POETYKI
KUBIŃSKI P. wydawnictwo: UNIVERSITAS , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 39.89 Twoja cena 37,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Gry wideo
Zarys poetyki
Praca Piotra Kubińskiego Gry wideo – zarys poetyki będzie ważna
i interesująca nie tylko dla badaczy gier komputerowych, będzie wielce pouczająca dla
badaczy kultury współczesnej. (…) Rozważania i analizy autora na temat emersji jako
konstytutywnego składnika gier wideo w pełni mnie przekonują.
prof. dr hab. Maryla Hopfinger
Zabiegom immersyjnym i emersyjnym, którymi posługują się twórcy
gier, ich tekstowym, funkcjonalnym i komunikacyjnym znaczeniom poświęcona jest w dużej
mierze książka Piotra Kubińskiego, a to podejście badawcze pozwala opisać grę w
kategoriach komunikacyjnych, pozwala zinterpretować role semiotycznych aspektów
interfejsów użytkownika, co w sumie prowadzi do osadzenia gier wideo w dzisiejszej
kulturze. Tu widzę ważne osiągnięcie książki; o grach z taką precyzją mało kto
dotąd pisał, mało kto także skupiał się przede wszystkim na ich kulturowych
funkcjach. (…) podejście badawcze sprawia, że rozprawa Piotra Kubińskiego przestaje
być wyłącznie opisem poetyki gier wideo, budowanym na materiale reprezentatywnych przykładów,
zaś staje się diagnozą przemian dzisiejszej kultury, w dużym stopniu powodowanych jej
postępującą cyfryzacją.
prof. dr. hab. Zbigniew Kloch
Piotr Kubiński – doktor nauk humanistycznych, literaturoznawca,
badacz mediów cyfrowych. Stopień doktorski otrzymał na podstawie rozprawy Poetyka gier
wideo nagrodzonej w Konkursie Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej na Najlepszą
Pracę Doktorską z zakresu Nauk o Mediach i Komunikowaniu „DOKTORAT ’14”. Pracownik
Zakładu Komparatystyki na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, sekretarz
Pracowni Badań Intersemiotycznych i Intermedialnych UW, doktorant w Instytucie Historii
Sztuki UW. Publikował m.in. w „Images”, „Tekstach Drugich”, „Przeglądzie
Humanistycznym”. Przez wiele lat pracował jako specjalizujący się w grach wideo
publicysta i dziennikarz telewizyjny.
Podziękowania
Wstęp
Immersja jako wyznacznik poetyki gier wideo
Efekty emersyjne
Znakowy aspekt graficznych interfejsów użytkownika – język współczesności
Wpływ gier wideo na inne teksty kultury – wybrane przykłady
Zakończenie
Nota wydawnicza
Bibliografia
Indeks osób
360 stron, Format: 14.0x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|