ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZACHOWANIA RYNKOWE MIKRO- MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE DIAGNOZA ANALIZA SCENARIUSZE ROZWOJU


STEINEROWSKA-STREB I.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 100.00 Twoja cena  95,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

Diagnoza, analiza, scenariusze rozwoju


W publikacji zgromadzono bogaty materiał empiryczny, który dostarcza informacji na temat podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Rezultaty zaprezentowanych badań prowadzą do konkluzji, że można wyróżnić dwa odmienne rodzaje tych zachowań: inercyjne i kongruentne.

Wyróżnikami książki są:

kompleksowe, dyskursywne spojrzenie na problematykę zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z uwzględnieniem wielkości jako wewnętrznego czynnika determinującego te zachowania,
diagnoza zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce prowadząca do zidentyfikowania stymulant i destymulant ich rozwoju,
rozpoznanie podobieństw i różnic występujących w obrębie zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw,
wprowadzony podział zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na intensywność działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w interakcji z otoczeniem,
wskazanie zmiennych, które są podstawowymi wyróżnikami inercji i kongruencji w zachowaniach rynkowych przedsiębiorstw,
opracowane, na podstawie wyników badań, scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

Adresatami książki są przedstawiciele biznesu oraz instytucji z otoczenia przedsiębiorstw, a także analitycy, wykładowcy i studenci kierunków ekonomicznych. Książka może być także źródłem inspiracji dla osób prowadzących prace badawczo-naukowe, uzyskane rezultaty wskazują bowiem kierunki dalszych badań.


Wstęp

1. Przedsiębiorstwo i jego zachowania rynkowe
1.1. Istota przedsiębiorstwa w świetle teorii ekonomii oraz nauk o zarządzaniu
1.2. Zasoby warunkujące funkcjonowanie przedsiębiorstw
1.3. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw z perspektywy makro- oraz mikroekonomicznej

2. Cechy szczególne mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
2.1. Kryteria używane przy kategoryzacji mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw i ich wykorzystanie w powszechnie stosowanych definicjach
2.2. Cechy mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na tle cech dużych przedsiębiorstw
2.3. Znaczenie mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw we współczesnych gospodarkach rynkowych
2.4. Rozwój mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i zmiany w ich zachowaniach rynkowych

3. Czynniki determinujące zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.1. Otoczenie makroekonomiczne a zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.2. Wpływ czynników mezo- i mikrootoczenia na zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
3.3. Wewnętrzne uwarunkowania zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw

4. Zachowania rynkowe mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych
4.1. Metodyka badań pierwotnych i charakterystyka badanej populacji
4.2. Zachowania rynkowe badanych przedsiębiorstw oraz ich zróżnicowanie w zależności od wielkości przedsiębiorstwa
4.3. Inercja i kongruencja zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw
4.4. Scenariusze rozwoju zachowań rynkowych mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rekomendacje w odniesieniu do polityki wsparcia działalności tych podmiotów

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Załączniki
Załącznik 1. Wyniki regresji logistycznej za 2008 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość przedsiębiorstwa
Załącznik 2. Wyniki regresji logistycznej za 2009 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość przedsiębiorstwa
Załącznik 3. Wyniki regresji logistycznej za 2010 rok dla zmiennej niezależnej: wielkość przedsiębiorstwa
Załącznik 4. Kwestionariusz ankietowy przygotowany na potrzeby badania

Indeks


186 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022