Xamarin
Tworzenie aplikacji cross-platform
Receptury
Platforma Xamarin.Forms jest wszechstronnym narzędziem dla nowoczesnych programistów.
Umożliwia budowanie aplikacji w języku C#, włączając w to interfejsy graficzne dla
urządzeń macOS, Android i Windows Phone. Ułatwia budowanie niestandardowych widoków,
układów i kontrolek. Xamarin pozwala również na tworzenie własnych uniwersalnych
wtyczek i udostępnianie ich w systemie NuGet. Obecnie Xamarin.Forms zdobywa coraz
większą popularność. W wielu dużych firmach stanowi standard budowy oprogramowania
dla urządzeń mobilnych.
W tej książce opisano zasady programowania aspektowego przy tworzeniu architektury
aplikacji, która działa efektywnie na każdej platformie i korzysta z wbudowanego
lokalizatora usług.
Przedstawiono dobre praktyki tworzenia i dostosowywania kontrolek Xamarin.Forms
ListView, grupowania elementów, list szybkiego dostępu i niestandardowych komórek.
Opisano również procedury testowania interfejsu użytkownika, zarówno lokalnie, jak i
za pomocą Xamarin Test Cloud. Czytelnik dowie się również, w jaki sposób monitorować
aplikację za pomocą usługi Xamarin Insights, a także jak przygotować aplikację do
udostępnienia i umieścić ją w sklepie internetowym.
W książce między innymi:
rozpoczęcie pracy na platformie Xamarin.Forms
tworzenie interfejsu użytkownika i wyświetlanie widoków
budowa kodu wielokrotnego użytku
tworzenie animacji i obsługa gestów użytkownika
tworzenie uniwersalnych komponentów współpracujących z bazą SQLite i usługą
REST
testowanie aplikacji, w tym za pomocą platformy Calabash i terminala REPL
O autorze (9)
O korektorze merytorycznym (11)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Jeden pierścień, by rządzić wszystkimi (19)
- Wprowadzenie (19)
- Tworzenie uniwersalnego rozwiązania (20)
- Tworzenie uniwersalnego ekranu logowania (29)
- Korzystanie ze wspólnych funkcjonalności systemów (35)
- Uwierzytelnianie użytkowników za pomocą serwisów Facebook i Google (43)
Rozdział 2. Raz deklaruj, wszędzie wizualizuj (53)
- Wprowadzenie (53)
- Tworzenie uniwersalnej aplikacji z interfejsem zakładkowym (54)
- Kodowanie bloków funkcjonalnych interfejsu użytkownika i wyzwalaczy (61)
- Umieszczanie w pliku XAML wartości właściwych dla danego systemu (70)
- Stosowanie własnych mechanizmów do zmiany wyglądu kontrolek (75)
Rozdział 3. Natywne kontrolki urządzeń i ich funkcjonowanie (81)
- Wprowadzenie (81)
- Wyświetlanie natywnych stron za pomocą wizualizatorów (82)
- Obsługa gestów na różnych urządzeniach (91)
- Wykonywanie zdjęć w aplikacji za pomocą natywnej kontrolki aparatu fotograficznego
(95)
Rozdział 4. Różne pojazdy, ten sam silnik (109)
- Wprowadzenie (109)
- Sposoby tworzenia uniwersalnego kodu dla różnych systemów (110)
- Korzystanie z lokalizatora zależności (118)
- Korzystanie z zewnętrznego kontenera wstrzykiwanych zależności (122)
- Wzorzec projektowy MVVM aplikacji (127)
- Korzystanie z komunikatora zdarzeń (136)
- Globalizowanie aplikacji (138)
Rozdział 5. Hej, gdzie są moje dane? (147)
- Wprowadzenie (147)
- Kodowanie uniwersalnego dostępu do bazy danych SQLite (148)
- Wykonywanie operacji CRUD na bazie SQLite (155)
- Korzystanie z internetowych usług REST (161)
- Korzystanie z natywnych bibliotek REST i wydajne wysyłanie zapytań przez sieć (168)
Rozdział 6. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (177)
- Wprowadzenie (177)
- Tworzenie uniwersalnych wtyczek (178)
- Robienie zdjęć i nagrywanie filmów (185)
- Odczytywanie danych GPS (190)
- Wyświetlanie i wysyłanie lokalnych powiadomień (195)
Rozdział 7. Wiązanie danych (201)
- Wprowadzenie (201)
- Wiązanie danych w kodzie C# (202)
- Wiązanie danych w kodzie XAML (204)
- Dwukierunkowe wiązanie danych (206)
- Korzystanie z konwerterów wartości (211)
Rozdział 8. Lista do wglądu (217)
- Wprowadzenie (217)
- Wyświetlanie kolekcji danych i zaznaczanie wiersza listy (218)
- Tworzenie, usuwanie i odświeżanie elementów listy (222)
- Dostosowywanie szablonu wiersza (228)
- Grupowanie elementów i tworzenie listy nawigacyjnej (233)
Rozdział 9. Gesty i animacje (239)
- Wprowadzenie (239)
- Definiowanie detektorów gestów w języku XAML (240)
- Obsługa gestów za pomocą natywnych wizualizatorów (242)
- Definiowanie uniwersalnych animacji (249)
Rozdział 10. Koniecznie przetestuj aplikację (255)
- Wprowadzenie (255)
- Definiowanie testów jednostkowych (256)
- Definiowanie testów akceptacyjnych za pomocą platformy Xamarin.UITest (262)
- Testowanie interfejsu użytkownika za pomocą terminala Xamarin.UITest REPL (269)
- Przesyłanie definicji testów do usługi Xamarin Test Cloud i ich uruchamianie (279)
Rozdział 11. Trzy, dwa, jeden - start i kontrola (291)
- Wprowadzenie (291)
- Korzystanie z usługi Xamarin Insights (292)
- Publikowanie aplikacji dla systemu iOS (302)
- Publikowanie aplikacji dla systemu Android (307)
- Publikowanie aplikacji dla Windows Phone (316)
Skorowidz (321)
328 stron, Format: 17.0x22.7, oprawa miękka